5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

درست مثل هر جای دیگری، مدرسه و هر محیط آموزشی، محیط اجتماعی محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم اهمیت دارد برای فرزندانمان چه نوع پوششی انتخاب کنیم تا موجه‌تر و زیباتر به نظر برسند. فرم مدرسه دختران که مشخص است؛ مانتو و مقنعه؛ اما پسرها آزادی بیشتری در انتخاب لباس‌هایشان دارند؛ به همین خاطر این نوشته توصیه‌هایی برای ساختن استایل بهتر پسرها می‌دهد.

 

اهمیت شناخت تیپ شخصیتی

برای انتخاب لباس شاید هیچ چیز به اندازه اینکه تیپ شخصیتی دانش‌آموز را بشناسید، اهمیت نداشته باشد. اگر بتوانید تیپ شخصیتی فرزندتان را بشناسید، دستتان برای انتخاب ست لباس پسرانه ای که او را خوشحال می‌کند، بازتر خواهد بود. برای مثال بچه‌های درون‌گرا از اینکه خیلی به چشم بیایند، آزرده می‌شوند؛ درست بر خلاف پسربچه‌های برون گرا که هر کاری می‌کنند تا بیشتر دیده شوند. در چنین شرایطی انتخاب تی شرت پسرانه قرمز برای بچه‌ای که سرش توی لاک خودش است، اشتباه خواهد بود، چون قرمز رنگ دیده شدن است و فرزند شما از زیادی توی چشم بودن فراری است. بنابراین اولین قدم برای انتخاب ست روزمره در مدرسه را با شناخت تیپ شخصیتی فرزندتان بردارید.

 

اسپرت می‌پوشد یا نیمه رسمی؟

ببینید دوست دارد بیشتر لباس‌های اسپرت بپوشد یا اینکه از تیپ نیمه رسمی هم خوشش می‌آید؟ اگر اسپرت پوش است؛ شلوار جین، تی شرت یا بلوز اسپرت و کتانی برایش مناسب هستند و اگر به ست نیمه رسمی علاقه دارد سراغ پولوشرت، پیراهن، شلوار کتان و کالج پسرانه بروید.

 

نکته تکمیلی: یکی از نکاتی که رعایت آن باعث خوشتیپ شدن بچه‌ها می‌شود، توجه به قانون لایه‌هاست؛ هر چه با لباس تعداد لایه‌های بیشتری بسازید، ناخودآگاه فرزندتان را به روزتر کرده‌اید. ضمن اینکه در صورتی که گرم یا سردش شود، خیلی راحت می‌تواند از لایه‌های لباسش کم کند. زیرپوش، پیراهن، کاردیگان، ژاکت و کاپشن می‌توانند لایه‌های یک ست پاییزه یا زمستانه باشند.

 

ایمان به معجزه رنگ‌ها

دنیای بچه‌ها، دنیایی شاد و رنگارنگ است. به همین دلیل هم خوب است به عنوان والدین کمک کنید تا این دنیای رنگی وجودشان، همه‌جوره خودش را نشان بدهد. اگر مهد، پیش دبستانی یا حتی مدرسه‌اش اجازه می‌دهد برای دانش‌آموزتان ستی رنگارنگ تهیه ببینید که با پوشیدن آن و نگاه کردنش، انرژی بگیرد. در عین حال به نکات زیر دقت کنید:

 

  • در فصل‌های سرد سال سراغ رنگ‌های گرم بروید، اگر در انواع مدل لباس های پسرانه فرزندتان نارنجی، زرد و آجری به کار رفته باشد، یک ست روزمره با تناژ گرم برایش ساخته‌اید. در فصل‌های گرم سال سراغ رنگ‌های روشن و ملایم بروید، رنگ‌هایی مثل سبز و آبی احساس بهتری در او ایجاد می‌کنند.
  • سعی کنید در ست روزمره فرزندتان حتما رنگ‌های شیری، آبی ملایم و کرم را داشته باشید. این سه رنگ بسیار خوب کنار هم می‌نشینند و نتیجه‌ای شیک و زیبا به دست می‌دهند.
  • اگر از قوانین ترکیب رنگ‌ها اطلاعی ندارید، سراغ خرید ست های آماده بروید و اگر دوست دارید خودتان یاد بگیرید، می‌توانید درباره چرخه رنگ‌ها در سایت colormattersبخوانید. رنگ‌های کنار هم در این چرخه، هم‌خانواده هستند و رنگ‌های رو‌به‌روی هم مکمل. استفاده از هر دو مجاز است؛ فقط ریسک اولی کمتر از دومی است.

 

هماهنگی بین کوله و ست لباس

5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

به خاطر داشته باشید هماهنگی بین رنگ لباس‌های ست روزمره دانش‌آموزان، تنها یکی از مهم‌ترین قوانین برای شیک پوش کردن آن‌هاست. قانون دیگر که بعضی‌ها به آن دقت نمی‌کنند لزوم خرید کیف و کوله پسرانه متناسب با لباس‌های بچه‌هاست. نمی‌توانید یک کوله پشتی سرمه‌ای تیره بخرید در حالی‌که تناژ بیشتر لباس‌های فرزندتان قهوه‌ای ملایم است. بنابراین حتما به هماهنگی بین رنگ‌ها دقت داشته باشید.

 

نکته مهم دیگر توجه به استاندارد بودن کوله است. حتما کوله‌هایی بخرید که قابلیت تنظیم بند داشته باشند. کوله پشتی نباید شل و ول باشد؛ بلکه باید درست روی شانه‌ها بنشیند و تقریبا به کمر بچسبد. وزن خود کوله هم نباید زیاد باشد، چون وقتی کتاب بگذارید، سنگین‌تر خواهد شد. کوله‌هایی که بند سوم دارند و دور کمر بسته می‌شوند، وزن را بهتر تقسیم می‌کنند و بیشتر از سلامت ستون فقرات مراقبت می‌کنند.

 

خرید محافظ قلب دوم

احتمالا فرزند شما هم مثل بقیه بچه‌ها به پوشیدن کفش های مد روز پسرانه اهمیت زیادی می‌دهد. با توجه به اینکه سایز پای پسر بچه‌ها هر سال عوض می‌شود، هیچ ایرادی ندارد اگر هر سال برایشان کفش‌های مد روز بگیرید. به نکات زیر هنگام خرید کفش دقت کنید:

5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

  • بعد از پوشیدن کفش، قسمت پنجه را چک کنید. بین انگشت شست و نوک کفش باید کمی فاصله وجود داشته باشد. اگر انگشت میانی پای فرزندتان بلندتر از انگشت شست است، این فاصله باید بین انگشت میانی و جلوی کفش وجود داشته باشد.
  • کفشی که دوخت داشته باشد بهتر از کفشی است که دور آن چسب کاری شده باشد؛ به خصوص که پسر بچه‌ها جنب و جوش زیادی دارند و ممکن است کفش‌هایشان را زودتر خراب کنند. دوخت، دوام کفش را بالا می‌برد.
  • از نرمی کفش مطمئن شوید. قرار نیست فرزندتان ساعات طولانی مدرسه را با کفشی سپری کند که خشک است و پایش را اذیت می‌کند.
  • بچه‌های کوچکتر معمولا نمی‌توانند درست احساساتشان را بیان کنند. بعد از پوشیدن کفش تازه، تا چند روز خودتان پاهایشان را چک کنید مبادا که کفش آن را زده باشد.
  • داشتن یک جفت کفش مخصوص ورزش و یک جفت کفش نیمه رسمی برای مدرسه کافی است. اگر فرزندتان همیشه لباس اسپرت می‌پوشد، داشتن کفش ورزشی هم به تنهایی خوب است.
جدیدترین مطالب سایت