لوازم ضروری هنگام زایمان که باید به همراه داشته باشید

لوازم ضروری هنگام زایمان که باید به همراه داشته باشید

لوازم ضروری هنگام زایمان که باید به همراه داشته باشید

 

خب همونطور که هممون میدونیم زایمان توی بیمارستان و شبی که مادر تنها میگدرونه شب خیلی سختیه و باید همه چیزای لازم و ضروری رو با خودش داشته باشه چون اگه یادش بره چیزی رو برداره هم اونجا ندارن بهش بهن هم اینکه کسی حال و حوصلشو ندارهه بره از خونه برداره و این مسیرو طی کنه.تو این بخش با ما همراه باشین تا بهتون یه لیست از مهمترین چیزایی که باید بردارید بگیم.مرسی همراهای همیشگی فراناز.

لوازم ساک بیمارستان نوزاد بسیار مهم است. والدین محترم باید قبل از ماه‌های آخر بارداری، وسایل مورد نیاز نوزاد در بیمارستان و لوازم ساک بیمارستان نوزاد را تهیه کنند. هرگز تهیه وسایل ساک بیمارستان نوزاد را به روز های آخر موکول نکنید. بعضی از والدین که برای اولین بار این با این تجربه شیرین مواجه می شوند شاید کمی سردرگم شوند و دقیق ندانند که چه وسایلی را باید در ساک بیمارستان نوزاد قرار دهند.

 

لوازم ساک بیمارستان نوزاد شامل وسایل مادر و نوزاد می شود. از قبل یک لیست تهیه کنید و طبق لیست شروع به تهیه وسایل مورد نیاز کنید. شما باید یک ساک تهیه کنید که نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد. ساکی تهیه کنید که جیب زیادی داشته باشد. خوب با دقت وسایل را تهیه کنید و توجه کنید قبل از ماه هشتم بارداری وسایل را تهیه کنید و در کیف آماده قرار دهید زیرا در این ماه هر لحظه ممکن است بچه شما به دنیا بیاید.

 

-اول باید لیستی از وسایل مورد نیاز مادر نوزاد را برای شما فراهم کرده ایم. آنچه مورد نیاز مادر می باشد:

-باید حتماً شناسنامه مادر +کارت ملی و دفترچه بیمه مادر و همچنین فرم پذیرش بیمارستان و تمامی سونوگرافی‌ها و آزمایش‌های قبلی که انجام داده اید را در ساک قرار دهید.

-حداقل ۱ و حداکثر ۳ جفت جوراب گرم داشته باشید تا قبل و بعد از زایمان برای قدم زدن در راهرو بپوشید.

-لباس بلند و گرم به همراه داشته باشید. البته در بیمارستان بعد از بستری شدن باید فرم بیمارستان را بپوشید، اما اگر احساس سرما کردید به این لباس احتیاج دارید.

-حداقل ۲ عدد سوتین و پد شیردهی همراه داشته باشید.

-مرطوب کننده لب نیاز دارید زیرا محیط بیمارستان خشک می باشد.

-شانه و کش مو، خمیر دندان، مسواک، کرم نرم کننده، لوسیون بدن برای این که ممکن است چند روز در بیمارستان بمانید.
حتماً همراه خود شکلات بدون قند یا آب نبات‌ های مکیدنی داشته باشید تا در طول بارداری دهان شما را مرطوب نگهدارد، توجه داشته باشید شکلات ‌های قند دار شما را تشنه تر می کنند. همچنین خوراکی همراه خود داشته باشید چون ممکن است گرسنه‌تان شود.

-خودکار و کاغذ برای یادداشت نکاتی که پزشک یا پرستار به شما می گویند.

-تلفن همراه

-دوربین و باتری و یا شارژر برای ثبت اولین لبخند

-یک دست لباس راحت برای هنگامی که مرخص می شوید، همان لباس‌هایی که در دوران ۶ ماهگی می پوشیدید.

-حوله‌هایی که بیمارستان به شما خواهد داد مقداری کوچک نازک هستند پس یک حوله نیز با خود ببرید.

-صابون، شامپو و نوار بهداشتی با این که بیمارستان این لوازم را در اختیارشما قرار می دهد اما اگر مارک مورد علاقه خود را می‌خواهید استفاده کنید. با خود ببرید.

-شیردوش برای روز های اول

-یک کفش راحتی و یا دمپایی، البته بیمارستان دمپایی به شما خواهد داد.

-روغن ماساژ یا روغن زیتون

-اسپری ضد عفونی کننده

-ضد عفونی کننده دست

-قطره شیرافزا ممکن است در اولین بار شیردهی، شیر کافی نداشته باشید این قطره به شما کمک خواهد کرد.

-یک لیوان و پیش دستی و قاشق و چنگال و چاقو یک‌بار مصرف، این وسایل نیز در پکی که بیمارستان به شما می دهد وجود دارد.

-فلاسک چای با چای کیسه‌ای و قند و پولکی

-کیسه فریزر

-وسایل مورد نیاز نوزاد در بیمارستان

-در این قسمت فهرستی از لوازم ساک و وسایل مورد نیاز نوزاد در بیمارستان را برای شما فراهم کرده‌ایم.

 

لوازم ضروری هنگام زایمان که باید به همراه داشته باشیدلوازم ضروری هنگام زایمان که باید به همراه داشته باشید

 

۱. پوشک نوزاد

باید برای نوزاد خود پوشک یکبار مصرف متناسب با سایز کودک تهیه کنید. توجه کنید که پوشک نوزاد دارای نام تجاری معتبر باشد و حتماً از داروخانه ها و لوازم بهداشتی تهیه کنید. زیرا پوست نوزاد بسیار حساس است پس باید پوشک معتبر و استاندارد تهیه کنید.

۲. وازلین

وازلین و یا پماد هایی که دکتر به شما معرفی می کنند را حتماً در ساک نوزاد قرار دهید تا هنگامی که پوشک نوزاد را عوض می کنید به پای نوزاد بمالید. توجه کنید اگر پوشک استفاده شده برای نوزاد با پوست نوزاد سازگار می باشد پس از همان مارک استفاده کنید و اگر سازگار نیست منتظر نمانید بسته پوشک تمام شود و سریع یک بسته پوشک جدید با مارک متفاوت تهیه کنید. از پوشک های معطر استفاده نکنید و همچنین ژل و یا پماد اضافی را از روی پای کودک پاک کنید.

۳ .دستمال مرطوب بچه

یکی از لوازم ساک بیمارستان نوزاد یک بسته دستمال مرطوب می باشد. برای پاک کردن بدن نوزاد می توانید از این دستمال ها استفاده کنید. زیرا پوست نوزاد حساس است و باید با یک وسیله بسیار نرم و لطیف اقدام به تمیز کردن بدن نوزاد کرد.

۴ . از جمله لوازم ساک بیمارستان نوزاد لباس می باشد.

لباس هایی متناسب با سایز نوزاد تهیه کنید. بهترین نوع لباس نوزاد لباس از جنس پنبه و نخ می باشد. به شرایط آب و هوایی و فصلی که نوزاد متولد می شود نیز توجه کنید اگر لازم است لباس های گرم و اگر لازم است لباس های خنک تهیه کنید. در ساک نوزاد باید چند دست لباس و کلاه و جوراب حتماً باشد.

۵.  پتوی نوزاد

یکی دیگر از لوازم ساک بیمارستان نوزاد پتو می باشد. اگر در فصل گرم سال هم نوزاد شما به دنیا آمد شما به پتو نیاز خواهید داشت پس حتماً در ساک نوزاد یک پتو نرم و بدون پرز قرار دهید.

۶. پارچه چهارگوش کوچک

از جمله لوازم ساک بیمارستان نوزاد یک پارچه چهارگوش کوچک است که نوزاد را باید در وسط این پارچه بپیچید. این پارچه به نوزاد این حس رحم مادر را می دهد و برای آرام کردن نوزاد بسیار مناسب می باشد. ممکن است برای افرادی که اولین تجربه را دارند کمی سخت باشد اما رفته رفته یاد می گیرند.

۸. وسایل شستشو و لوسیون مخصوص نوزاد

یکی از لوازم ساک بیمارستان نوزاد وسایل شست وشوی نوزاد است پس فکر نکنید که به این وسایل نیازی ندارید زیرا نوزاد شما اولین حمام را در بیمارستان تجربه خواهد کرد.

۹ . حوله کوچک مخصوص نوزادان

یک حوله ی نرم و کوچک تهیه کنید. بهتر است از جنس پنبه باشد تا آب را به خوبی به خود جذب کند.

۱۰ . یک ست بیمارستانی تهیه کنید تا هم دورپیچ، کلاه، پاپوش، سرهمی و … را داشته باشد.

۱۱ . دو دست لباس در ساک بگذارید (زیر دکمه‌ای + شلوار + بلوز + کلاه نخی +سرهمی + جوراب + دستکش نوزادی)

۱2 . یک دست لباس برای بیرون رفتن نوزاد از بیمارستان نیز در ساک قرار دهید.

۱3 . یک کیسه خواب و یا یک کریر برای نوزاد نیز تهیه کنید برای بردن نوزاد به خانه لازم می باشد.

۱4 . قنداق فرنگی

به یاد داشته باشید لوازم ساک بیمارستان نوزاد بیش از اندازه نباشد، آنچه که لازم دارید را تهیه کنید و در ساک قرار دهید. همواره به نوع جنس مورد استفاده در پوشاک نوزاد توجه داشته باشید، زیرا برخی از جنس‌های بی کیفیت به پوست نوزاد شما آسیب می‌رساند و حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌کند.

جدیدترین مطالب سایت