۷ ماسک دست ساز خانگی برای موهای خشک

۷ ماسک دست ساز خانگی برای موهای خشک

۷ ماسک دست ساز خانگی برای موهای خشک

ماسک های طبیعی و گیاهی وجود دارند که برای موهای خشک و برطرف کردن خشکی موها بسیار مفید می باشند. با ماسک‌های دست ساز و خانگی موهای خشک، می‌توانید رطوبت و درخشنگی از دست رفته ی موهایتان را بدون هزینه ای زیاد و خرید محصولات مراقبت از مو که معمولا حاوی مواد شیمیایی هستند به موهایتان بازگردانید. با سایت فراناز همراه باشید.

 

ساختن ماسک برای موهای خشک در مجموع کار سختی نیست و به تخصص یا محصول خاص یا زمان زیادی احتیاج ندارد. در این نوشته چندین ماسک درمانی برای موهای خشک به شما معرفی می‌شود که می‌توانید در اولین فرصت آن‌ها را ساخته و از فوایدشان بهره ببرید.

 

۱. پک نارگیل

غنی از پروتئین، اسیدهای چرب، ویتامین B و C، زینک، پتاسیم و آهن، نارگیل قطعا یکی از بهترین درمان ها برای موهای خشک است که تا کنون کشف شده است. یک شیشه روغن نارگیل تازه خریداری کرده و هر زمانی که ممکن است موهایتان صدمه ببیند (مانند زمستانی سخت یا تابستانی داغ) یا هر زمانی که متوجه شدید روند مراقبت از مویتان چیزی کم دارد، بسادگی آنرا به موهایتان بمالید.

 

روغن را بخش به بخش موهایتان بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. سپس موهایتان را در یک حوله ی گرم پیچیده و آنرا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رها کنید. در نهایت موهایتان را مانند همیشه آب کشی کرده، بشویید و به آن نرم کننده بمالید.

 

۲. ماسک عسل و روغن زیتون

عسل هم برای موها و هم برای صورتتان کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. روغن زیتون هم چیزیست که ما از آن در اکثر ماسک هایمان استفاده می‌کنیم. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ۴ قاشق غذاخوری عسل را با ۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم مخلوط نمایید تا یک ماسک ممتاز برای تغذیه موهایتان بدست بیاید، این ماسک موهای شما را دگرگون خواهد کرد. اجازه دهید که این ماسک ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند، یادتان نرود که آن را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید.

 

3. ماسک شیر و عسل

استفاده از شیر و عسل ممکن است چند صد سال پیش خیلی لوکس بوده باشد، اما یک زن امروزی هر زمانی که دلش بخواهد از آن استفاده می کند. اگر موهای شما خشک است، با یک بار استفاده از این ماسک قطعا خواهید خواست که بصورت افراطی هر یک یا دو هفته از آن استفاده کنید. یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را در یک نصف فنجان یا یک فنجان کامل شیر پرچرب (در دمای اتاق) مخلوط نمایید.

 

مخلوط را خوب بهم بزنید تا عسل کاملا حل شود، سپس به دقت آنرا روی موهای خود ریخته و مطمئن شوید تا تمام موهایتان را پوشانده است. من معمولا اجازه میدهم تا این ماسک یک ساعت روی موهایم بماند، سپس با شامپوی همیشگی ام آنرا می‌شویم. این ماسک فوق‌العاده، موهای شما را سنگین یا چرب نمی‌کند، بلکه به آن نرمی و درخشندگی اعجاب انگیزی می‌بخشد.

 

۴. ماسک آوکادو، روغن زیتون و عسل

ماسک بعدی در فهرست ۷ ماسک ما برای موهای خشک یک چیز خیلی ساده اما در عین حال فوق‌العاده و تشکیل شده از بهترین محصولات طبیعی برای تغذیه موهاست، عسل، آوکادو و روغن زیتون! یک آوکادوی رسیده را له کنید و یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. توجه کنید که فقط باید از قسمت گوشتی آوکادو استفاده نمایید.

 

این‌ها را به خوبی باهم مخلوط نمایید و روی گیسوان آسیب دیده ی خود بمالید. یک کیسه ی پلاستیکی را روی موهای خود بگزارید تا حداکثر نتیجه را از این ماسک بگیرید، اجازه دهید تا ماسک، جادوی خودش را روی موهایتان نشان دهد. اگر وقت زیادی ندارید، ۲۰ دقیقه زمان مناسبی است، اگرچه من ترجیح می‌دهم که همیشه ۱ ساعت این ماسک را به حال خودش رها کنم.

 

۵. ماسک ۳۰ دقیقه‌ای برای انتهای موها

اگر موهای شما خیلی آسیب دیده، خشک و شکسته بنظر می آید و شما نمی‌توانید بگویید که کجای موهایتان به شدت احتیاج به تغذیه دارد، ۳۰ دقیقه از عمرتان را صرف کنید و این ماسک را برای موهای خشکتان بسازید. شما به ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب احتیاج دارید. اگر موهای بلندی دارید، می‌توانید مقادیر اجزای ماسک را ۲ برابر کنید.

 

این‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و به آرامی به موهایتان بمالید، سعی کنید از انتهای موها شروع کرده و بالا بیایید تا زمانی که تمام تارهای موهایتان پوشش داده شود. بگزارید ماسک نیم ساعت یا بیشتر روی موهایتان بماند، سپس موهایتان را بشویید. این ماسک به تنهایی نمی‌تواند شکستگی موها را التیام ببخشد، اما تا زمانی که برای خرد کردن موها به آرایشگرتان مراجعه کنید بطور موثری ظاهر کلی موهایتان را بهبود می‌بخشد.

 

۶. پک مایونز!

آیا تا بحال برای اینکه رطوبت طبیعی موهایتان را برگردانید از مایونز استفاده کرده اید؟ خوب، این چیزی است که حتما باید یکبار امتحان کنید! این ماسک مو، خیلی خیلی ساده است. تمام آن چیزی که نیاز دارید مایونز و چند قطره اسانس است، فقط برای اینکه موهایتان خوشبو شود. مایونز را به نواحی خشک مویتان بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند، سپس موهایتان را بشویید و مانند همیشه مدل بدهید.

 

۷. ماسک توت فرنگی

آخرین مورد فهرست ماسک‌های ما چیزی است که با استفاده از آن قطعا نه تنها موهایتان بوی بدی نمی‌گیرد، بلکه به آن شادابی و رطوبت خیلی خیلی زیادی نیز می‌بخشد! برای آنچه که می‌خواهیم، به ۲۰۰ گرم توت فرنگی تازه، یک زرده تخم مرغ و ۲ قاشق بزرگ روغن زیتون نیاز داریم. توت فرنگی هایتان را له کنید و با دو جزء دیگر مخلوط کنید و به موهایتان بمالید. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می‌توانید موهایتان را بشویید. به همین راحتی.

 

تا بحال از کدام یک از این ماسک‌ها استفاده کرده بودید؟ آیا ماسک خانگی ویژه و کارآمد دیگری برای موهای خشک می‌شناسید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نکرده باشیم؟ آن را با ما به اشتراک بگزارید.

جدیدترین مطالب سایت