ماسک زعفران|زیبایی و شادابی پوست با ماسک زعفران

ماسک زعفران|زیبایی و شادابی پوست با ماسک زعفران

ماسک زعفران|زیبایی و شادابی پوست با ماسک زعفران

 

خیلی از خانم ها در دوران میانسالی دوست ندارند چین و چروک در صورتشان باشد چون آنها را پیر نشان می دهد در ادامه جزئیات بیشتر ماسک زعفران|زیبایی و شادابی پوست با ماسک زعفران را در سایت فراناز خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

زعفران خاصیت های بسیار مفیدی برای بدن دارد که خیلی از افراد در غذاهایشان از زعفران استفاده می نمایند این مواد غذایی بسیار گران قیمت می باشد و در ایران هم کشت می شود زعفران گل بنفش و زیبایی دارد در ارتفاعات هند کشت زعفران بسیار رایج است. این ادویه بیشتر در اسپانیا، ایتالیا، ایران و کشمیر رشد می‌کند. زعفران کشمیر از روی رنگ بنفش تیره‌ی آن شناخته می‌شود. این زعفران تیره‌ترین، خوش‌طعم و رنگ‌ترین و معطرترین زعفران جهان است.

 

خواص زعفران

خاصیت اصلی زعفران این است که از 150 ماده‌ی فرار و قابل تبخیر و تعدادی ماده‌ی غیرفعال ساخته‌شده است. زعفران سرشار از زاگزانتین، پیکروکروسین و لیکوپن است، سه ترکیب شیمیایی که عامل اصلی رنگ طلایی و نارنجی آن هستند. یک روغن غیر فرار سازنده‌ی زعفران سافرانال نام دارد. سافرانال ضد تشنج و آنتی‌اکسیدان بوده و علت اصلی بوی خوش زعفران است. همچنین این ماده مهارکننده‌ی رادیکال‌های آزاد می‌باشد. سافرانال دارای خاصیت درمانی و پیشگیری از سرطان است.

 

درمان جوش

زعفران دارای خاصیت ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی است که آن را تبدیل به ماده‌ای ایده آل برای درمان جوش کرده است.

 

درمان جای زخم

زعفران دارای خاصیت شفابخشی است. این ماده فرآیند بهبود زخم و از بین رفتن خراش و لکه‌های پوستی را سرعت می‌دهد. زعفران یک منبع غنی با خاصیت لایه‌برداری است. این ماده به‌سادگی زخم و جراحات مانده از بریدگی‌های قدیم یا جای جوش‌ها را از روی پوست تمیز می‌کند.

 

درخشش پوست

زعفران دارای خاصیت فوق‌العاده‌ای در درخشش پوست است. این ماده پوست را سالم‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

 

بهتر کردن رنگ پوست

زعفران به‌عنوان روشن‌کننده‌ی رنگ پوست نیز شناخته می‌شود. کاری که زعفران می‌کند این است که پوست را شفاف‌تر کرده و آلودگی‌ها و ناخالصی‌های پوست را برمی‌دارد.

 

از بین بردن آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی سبب می‌شود رنگ پوست شما واقعاً بد به نظر برسد. حالا شما می‌توانید با استفاده از زعفران از شر این لکه‌های قهوه‌ای راحت شوید.

جدیدترین مطالب سایت