معجزه گرترین ماسک های دور چشم

معجزه گرترین ماسک های دور چشم

معجزه گرترین ماسک های دور چشم

 

معجزه گرترین ماسک های دور چشممعجزه گرترین ماسک های دور چشم

 

پوست دور چشم به علت این که نسبت به بقسه قسمت های بدن نازک تر و حساس تر است  بیشتر دچار چین و چروک و تیرگی ها قرار می گیرد و این برای افراد امری ناخوشایند است . چرا که باعث می شود پیر و خسته به نظر برسند.

در این بخش از فراناز ما به کمک شما آمده ایم تا شما را با نحوه ساخت تعدادی از برترین ماسک ها برای دور چشمانتان آشنا کنیم .

 

 

*ماسک دور چشم نعناع و عسل*

یکی از خواص بارز نعناع خاصیت خنک کنندگی آن است که خستگی چشم های شما را برطرف می کنند. علاوه بر این نعناع دارای ویژگی های ضد تورمی و آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند سیاهی و یا گودی زیر چشم شما را به حداقل برساند.

 

 

*مواد لازم برای تهیه ماسک دور چشم نعناع و عسل*

1-یک مشت برگ نعناع خشک شده

2-یک قاشق غذاخوری عسل

 

 

*طرز تهیه ماسک دور چشم نعنان و عسل*

1-برگ های نعناع را خورد کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

2-این ترکیب را بطور کامل در اطراف چشم های خود بکار ببرید.

3-برای ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

4-می توانید هرشب قبل از خواب از این ماسک دور چشم استفاده کنید تا سیاهی زیر چشم شما به تدریج از بین برود.

 

 

*شیر سرد*

یک تکه پنبه را درون یک کاسه شیر سرد بیندازید سپس تکه های پنبه را روی چشم و نواحی تیره زیر چشم ها به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید سپس صورت خود را با آب معمولی بشویید و از این ماسک به مدت ۲ هفته استفاده کنید.

 

 

*ماسک دور چشم گوجه فرنگی و لیمو برای رفع گودی زیر چشم*

گوجه فرنگی ها دارای ویژگی های مرطوب کننده می باشد و می توانند برای رفع گودی زیر چشم مورد استفاده قرار گیرند. گوجه فرنگی ها دارای ویتامینA ,B, و مواد معدنی می باشد و به همین دلیل می توانند سلول ها را بازسازی کرده و سوخت و ساز سلولی را فعال سازد. لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی می باشد و از اختلالات و حساسیت های پوستی پیشگیری می کند. لیموها همچنین می توانند برای منافذ باز پوستی مورد استفاده قرار گیرند. این میوه همچنین می تواند برای رفع لک و پیس مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

*موارد لازم برای تهیه ماسک دور چشم گوجه فرنگی و لیمو*

1 عدد گوجه فرنگی

1 عدد لیمو

 

 

*طرز تهیه ماسک دور چشم گوجه فرنگی و لیمو*

1-آب گوجه فرنگی و لیمو را در کاسه ای بریزید.

2-آن ها را با استفاده از یک قاشق کملا هم بزنید.

3-این ترکیب را با دقت برای اطراف چشم خود استفاده کنید.

4-یک ساعت صبر کنید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

 

 

*ماسک خیار*

خیار دارای خاصیت خنک کنندگی است و باعث روشن شدن پوست اطراف دور چشم می شود بنابراین بهتر است از ماسک خیار برای رفع تیرگی دور و زیر چشم ها استفاده کنید.

 

ابتدا یک خیار به صورت درشت برش دهید و برش های خیار را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده برش های خیار را از درون یخچال بیرون آورید و در اطراف و زیر چشم هایتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید و این کار را روزانه دوبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.

 

همچنین می توانید آب خیار را بگیرید و با آبلیمو ترکیب کنید سپس پنبه ای تمیز را به آب خیار آغشته کنید و پنبه را به مدت ۱۵ دقیقه در زیر و دور چشم هایتان قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید و از ماسک دور چشم خیار و لیمو روزانه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

 

*ماسک دور چشم روغن بادام و آبلیمو برای گودی زیر چشم*

گودی زیر چشم به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد گردد. علاوه بر استرس و خواب ناکافی که ممکن است رنگ پوست زیر چشم های شما را تغییر دهند عوامل جدید دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث ایجاد گودی زیر چشم شما شوند. سیگار کشیدن، الکل و قهوه و کم آبی بدن می تواند باعث ایجاد گودی زیر چشم شوند.

 

اکثر اوقات گودی زیر چشم به دلیل خواب ناکافی و استرس می باشد به همین دلیل داشتن خواب آرام و کافی به طور معجزه آسا باعث رفع تیرگی زیر چشم می شود. اما گاهی اوقات گودی زیر چشم برای مدت زیادی باقی می ماند حتی با وجود خواب کافی! در این قسمت یک ماسک طبیعی دور چشم که برای درمان گودی زیر چشم موثر می باشد را برای شما آورده ایم.

 

لیموها دارای مقادیر زیادی ویتامین های B,C, ریبوفلاوین، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات می باشند. ویتامین C موجود در میوه های زرد رنگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. روغن بادام نیز حاوی ویتامینE،D مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم و سطوح بالای چربی می باشد.

 

 

*مواد لازم برای تهیه ماسک دور چشم روغن بادام و آبلیمو*

قاشق غذاخوری روغن بادام

1قاشق چایخوری آبلیمو

 

 

*طرز تهیه ماسک دور چشم روغن بادام و آبلیمو*

برای ده دقیقه از کمپرس گرم و سرد برای پوست زیر چشم خود استفاده کنید.

 

سپس یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم ترکیب کرده و هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید. این ماسک دور چشم تاثیر مناسبی در رفع گودی زیر چشم دارد.

 

 

*ماسک دور چشم سیب زمینی، عسل و روغن زیتون برای رفع گودی زیر چشم*

سیب زمینی برای پوست شما فوق العاده عالی می باشد. برای رفع اکثر مشکلات پوستی که ما با آن ها سر و کار داریم می تواند مثل یک معجزه رفتار کند. این سبزی همچنین می تواند خون را تصفیه کند، موها و ناخن ها را تقویت کرده و چروک های زیر چشم را رفع کند. سیب زمینی ها منبع خوبی از ویتامین A، بتا کاروتین و آنتی اکسیدان ها می باشد. منبع غذایی مهمی که پوست شما به آن نیاز دارد در سیب زمینی وجود دارد.

 

روغن زیتون نیز علاوه بر فواید فراوان برای مو باعث رفع گودی زیر چشم نیز می شود. روغن زیتون می تواند به عنوان ماسک برای رفع چروک دور چشم، درمان آکنه، مرطوب سازی پوست، تصفیه پوست و مرطوب سازی لب های خشکیده مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

*مواد لازم برای تهیه ماسک دور چشم سیب زمینی، عسل و زیتون*

1 عدد سیب زمینی متوسط

1 قاشق غذاخوری عسل

مقدار کمی روغن زیتون

 

 

*طرز تهیه ماسک دور چشم سیب زمینی، عسل و زیتون*

سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید.

 

به سیب زمینی رنده شده یک قاشق عسل و مقداری روغن زیتون اضافه کنید (روغن زیتون به اندازه ای باشد تا ترکیب شبیه یک خمیر به نظر برسد.)

 

آن را در ناحیه زیر پوست قرار داده و نیم ساعت صبر کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید.

 

می توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک گودی و یا پف زیر چشم را رفع خواهد کرد. و چروک های دور چشم را از بین می برد.

 

 

*چای کیسه ای*

۲ عدد چای کیسه ای را درون آب بیاندازید سپس آن ها را درون یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن چای کیسه ای ها آن ها را روی چشم های خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را بشویید. از این روش روزانه یک بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

معجزه گرترین ماسک های دور چشممعجزه گرترین ماسک های دور چشم

 

 

*مواردی که علاوه براستفاده از این ماسک ها باید رعایت کنید*

1-داشتن استراحت و خواب کافی

2-پاک کردن آرایش چشم ها

3-در معرض نور خورشید زیاد قرار نگیرید.

4-نوشیدن آب به مقدار زیاد

5-محدود کردن مصرف سیگار و مشروبات الکی و مواد مخدر

جدیدترین مطالب سایت