زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

سکس شاپ مکانی است که وسایل جنسی در آن فروخته می شود و مجهزترین سکس شاپ های جهان در کشور آمریکا واقع شده است. اولین سکس شاپ توسط یک زن راه اندازی شد در ادامه این پست فراناز تصاویر مجهزترین سکس شاپ جهان در آمریکا را مشاهده می کنید.

 

“بئاته اوزه” زنی که نخستین “سکس‌شاپ” جهان را تاسیس کرد، قهرمان پرتاب نیزه و خلبان هواپیمای آکروباتیک بود، در جنگ اسیر شد، بر بیماری سرطان معده غلبه کرد و به دریافت مدال افتخار آلمان نائل شد.

 

“بئاته اوزه” (Beate Uhse) زنی که نخستین “سکس‌شاپ” جهان را تاسیس کرد، در زندگی شخصی قهرمان پرتاب نیزه و خلبان هواپیمای آکروباتیک بود، در جنگ اسیر شد، بر بیماری سرطان معده غلبه کرد و به دریافت مدال افتخار آلمان نائل شد. اوزه در ۲۵ اکتبر ۱۹۱۹ متولد شد و در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۱ در سوئیس درگذشت.

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

بئاته اوزه سومین دختر از پدری کشاورز و مادری بود که جزو سه زن اولی است که در آلمان اجازه تحصیلات آکادمیک پزشکی یافتند. او با روشنگری‌های مادرش در دوران نوجوانی با موضوعات روابط جنسی و “بهداشت زناشویی” آشنا شد.

 

بئاته اوزه در سن پانزده سالگی قهرمان پرتاب نیزه در ایالت هسن شد و یک سال بعد برای فراگیری زبان انگلیسی به انگلیس فرستاده شد. او بعد از یک سال به خانه پدری بازگشت و در آنجا بنا به خواست خانواده به تحصیل در رشته “خانه‌داری” مشغول شد.

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

عشق به پرواز که از کودکی در وجود بئاته اوزه وجود داشت بالاخره در روز ۷ اگوست سال ۱۹۳۷ به واقعیت پیوست و او اولین پرواز زندگی‌اش را به همراه یک معلم انجام داد. سه هفته بعد اوزه به تنهایی پرواز کرد و در سن ۱۸ سالگی جزو اولین زنان خلبان آلمان شد.

 

بئاته اوزه یک سال بعد از اولین پرواز، مدرک خلبانی هواپیماهای آکروباتیک (نمایشی) را دریافت کرد. او در سال ۱۹۳۹ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم با معلم پرواز خود “هانس یورگن اوزه” ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر بود. همسر بئاته اوزه در سال ۱۹۴۴ در یک سانحه هوایی کشته شد.

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

در سال‌های جنگ، بئاته اوزه‌ به خدمت نیروی هوایی ارتش آلمان نازی درآمد و به جابجایی هواپیماها و پروازهای عملیاتی و نظامی پرداخت. با شکست قوای نازی و نزدیک شدن ارتش سرخ به مرزهای شرقی آلمان، بئاته اوزه با یک هوایپما به همراه پسر و چهار نفر دیگر از مهلکه محاصره به غرب آلمان گریخت. او در آنجا به اسارت نیروهای متفقین درآمد و به‌عنوان اسیر جنگی به انگلیس منتقل شد.

 

بئاته اوزه پس از آزادی به آلمان برگشت و از آنجایی که آلمان پس از پیروزی متفقین به منطقه “پرواز ممنوع” تبدیل شده بود نتوانست شغل‌ خلبانی‌اش را ادامه دهد. او برای مدتی در بازار سیاه به خرید و فروش اجناس پرداخت.

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

بئاته اوزه در حین صحبت با زنان متوجه شد که آن‌ها هرچند تمایل به آمیزش جنسی دارند اما به دلیل ویرانی‌های جنگ، فقر و وضعیت نامناسب اقتصادی تمایلی به ازدواج و بچه‌دار شدن ندارند. در آن زمان آلمان به لحاظ اجتماعی فرهنگی بسیار محافظه‌کارانه داشت و ارتباط جنسی تنها از کانال تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن مفهوم می‌یافت.

 

بئاته اوزه به واسطه آموزش‌های روشنگرانه مادرش و درک اوضاع، با کمی تحقیق در سال ۱۹۴۷جزوه‌ای در زمینه “راه‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته” منتشر کرد. این جزوه به بهای ۵۰ فنیگ بیش از ۳۲ هزار نسخه به فروش رفت و سرمایه‌ای شد برای احداث فروشگاه “بهداشت زناشویی”.

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

در سال ۱۹۴۹ بئاته اوزه با ارنست ویلهلم روترموند، یک تاجر آلمانی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج تولد پسر دوم اوزه بود. او در سال ۱۹۷۲ از روترموند که از ازدواج قبلی نیز یک پسر داشت جدا شد. (عکس بئاته اوره به همراه سه پسر‌ش در سوئیس)

 

تا سال ۱۹۵۱ که بئاته اوزه اولین فروشگاه “بهداشت زناشویی” را با ۴ کارمند احداث کرد به مشاوری در زمینه مسائل جنسی و اروتیک تبدیل شده بود. در این فروشگاه که اولین “سکس‌شاپ” جهان بود کاندوم، کتاب و دیگر ابزار اروتیک فروخته می‌شدند.

 

وکلای بئاته اوزه به او پیشنهاد کرده بودند تا گشایش فروشگاه را در ایام عید کریسمس که خیابان‌ها خلوت هستند انجام دهد. این پیشنهاد به‌خاطر کاهش خطر حمله سازمان‌های محافظه‌کار به این فروشگاه صورت گرفته بود.

 

سازمان‌ها و محافل محافظه‌کار در آلمان سکس‌شاپ‌ بئاته اوزه را مخالف شئونات اخلاقی جامعه می‌دانستند و خواستار تعقیب قانونی او بودند. تا سال ۱۹۹۲ بیش از ۲ هزار شکایت علیه بئاته اوزه به مراجع قانونی ارائه شده بود.

زنی که مجهزترین سکس شاپ جهان را تاسیس کرد (عکس)

دو سال بعد از تاسیس سکس‌شاپ تعداد کارمندان آن به ۱۴ نفر افزایش یافت و تا اوائل دهه ۱۹۶۰ تعداد مشتریان به بیش از ۵ میلیون نفر رسید. بسیاری از مشتریان با استفاده از کاتالوگ و از طریق پست لوازم اروتیک سفارش می‌دادند.

 

درحالی که فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای بئاته اوزه در سراسر آلمان و اروپا گسترش می‌یافتند، کلوپ تنیس شهر فلنزبورگ، محل سکونت او، از پذیرفتن عضویت اوزه “به دلیل برخی ملاحظات” سرباز زد. اوزه اما برای خود زمین تنیس اختصاصی ساخت. (عکس: بئاته اوزه اولین خریدار هواپیمای خصوصی چسنر)

 

بئاته اوزه در سال ۱۹۸۳ بر بیماری سرطان معده غلبه کرد و در سن ۷۵ سالگی مدرک غواصی خود را دریافت کرد. به گزارش فراناز شرکت عظیم بئاته اوزه در سال ۱۹۹۰ وارد بازار سهام شد و همزمان یک کانال تلویزیونی اروتیک نیز با همین نام آغاز به کار کرد.

 

اوزه در سال ۱۹۸۹ به دریافت مدال افتخار آلمان مفتخر شد و موزه‌ای نیز با نام او در برلین احداث شده است. (عکس: اوزه و هایدی سیمونیس، نخست وزیر سوسیال دمکرات ایالت شلسویگ هولشتاین)

 

بئاته اوزه در سال ۲۰۰۱ براثر نارسایی ریوی درگذشت. در مورد نقش او در “رهانیدن سکس از ملاحظات یک جامعه محافظه‌کار”، “تابوزدایی”، “انقلاب جنسی” و بسیاری از موارد دیگر که به روابط جنسی و به خصوص به نقش زنان ربط دارد، هنوز هم بحث‌های زیادی درجریان است.

جدیدترین مطالب سایت