مدفوع سیاه نشانه این بیماری خطرناک است + راه درمان

مدفوع سیاه نشانه این بیماری خطرناک است + راه درمان

مدفوع سیاه نشانه این بیماری خطرناک است + راه درمان

 

مدفوع سیاه را حتما جدی بگیرید و اگر مدفوعتان سیاه است به پزشک مراجعه کنید.

 

مدفوع سیاه چه نوع بیماری است و راه درمان آن چیست ؟

افرادی که رنگ مدفوع شان سیاه است به پزشک مراجعه نمایند چون واقعا نشانه های خطرناکی بر یک نوع بیماری می باشد.

 

یک فوق تخصص جراحی کلیه با اشاره به برخی عوامل ایجاد یبوست و درد شقاق هشدار داد: در صورتی که رنگ مدفوع سیاه و تیره باشد باید به پزشک مراجعه کرد زیرا ممکن است نشانه وجود «ملنا» یا خون مخفی در مدفوع و علامت ابتلای فرد به بیماری گوارشی جدی باشد.

 

دکتر امیر ایجادی افزود: مصرف قرص های آهن و گوشت قرمز نیز ممکن است باعث تیره شدن مدفوع شوند که البته در این صورت، جای نگرانی وجود ندارد. همچنین نباید از خاطر برد که سیاه شدن رنگ مدفوع در نتیجه مصرف قرص های آهن، فقط نشان دهنده مصرف آهن است، نه جذب آهن در بدن. به همین دلیل، پیش از انجام آزمایش مدفوع، نباید قرص آهن یا گوشت قرمز مصرف کرد، زیرا احتمال مثبت نشان دادن تست خون مخفی را در مدفوع افزایش می‌دهد.

 

ایجادی خاطرنشان کرد: وجود خون در مدفوع، علامت مهمی است و حتما باید به پزشک مراجعه شود. بیماری هایی که در گذشته فقط در افراد مسن دیده می شد، امروزه در افراد جوان تر هم مشاهده می شود. «تومورهای کولون» یا همان تومورهای روده بزرگ از جمله این بیماری هاست.

 

وی یادآور شد: تغییر رنگ مدفوع نسبت به سن هر فرد، معنای متفاوتی دارد. علت تیره یا روشن بودن رنگ مدفوع و اینکه آیا خون در مدفوع وجود دارد یا خیر، با توجه به سن فرد تحلیل و تشخیص داده می شود.

 

متخصص جراحی کلیه با اشاره به این‌که گاهی وجود خون در مدفوع به دلیل وجود پارگی و شکاف های کوچک و عفونت کرده در روده است گفت: در صورت بروز چنین مشکلی، فرد مبتلا در هر سنی اجابت مزاج همراه با درد را تجربه می کند که به آن شقاق گفته می شود. شقاق ممکن است عامل ایجاد یبوست باشد یا بالعکس، یبوست باعث تشدید شقاق شود. از آنجا که شقاق، درد زیادی به فرد تحمیل می کند، فرد از اجابت مزاج خودداری کرده و همین مساله باعث خشکتر شدن مدفوع و منتهی به یبوست می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

درباره یبوست و درمان یبوست

زن پرستاری که به شوهر بیمار خود مدفوع تزریق کرد

بارش باران مدفوع از آسمان در یک شهر (تصویری)

جدیدترین مطالب سایت