رمز و راز عاشق شدن مردان | چگونه یک مرد را عاشق خود کنیم ؟

رمز و راز عاشق شدن مردان | چگونه یک مرد را عاشق خود کنیم ؟

رمز و راز عاشق شدن مردان | چگونه یک مرد را عاشق خود کنیم ؟

اینکه مردان از چه تیپ دخترانی خوششون میاد و آخر سر دل به چه کسی میدن، یه بحثیه که خیلی از دختر خانوما میخوان بدونن. امروز تو سایت فراناز یه مطلب آماده کردیم که بدونین راز عاشق کردن آقایون چیه. اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید.

 

وقتی خانم ها با من صحبت می‌کنند معمولا اظهار می‌دارند که رفتار آقایان آنها را تا حدی گیج می‌کند و به درستی نمی توانند تشخیص دهند که مردها از آنها چه انتظاراتی دارند. آنها از اینکه نمی توانند مردها را راضی نگه دارند اندکی ناراحت هستند. البته امروزه کمتر اتفاق می‌افتد که خانمی به رضایت و یا عدم رضایت مردها اهمیت دهد، چرا که خانم ها تصور می‌کنند که با در اختیار گذاشتن مسائل عاطفی تمام مشکلات به راحتی قابل حل شدن می‌باشد. تا زمانی که یک چنین دیدی نسبت به زندگی داشته باشید همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت، اما…

 

بدون توجه به اینکه چنین نقطه نظری درست است و یا اشتباه باید توجه داشته باشیم که مردهای امروزی، با تلاش هر چه بیشتر در پی یافتن جایگاه واقعی خود در اجتماع هستند. خانم هایی را داریم که به عضویت ارتش و پایگاه های فضایی در آمده اند و به خوبی از انجام وظایفی که بر گردن آنها نهاده می‌شود بر می‌آیند. آنها در سایر مشاغل صنعتی دیگر هم در حال پیشرفت و ترقی می‌باشند. رفته رفته قلعه مستحکم مردها در حال ویران شدن است و آنها احترام و ارج و قرب گذشته خود را کم کم از دست رفته می‌بینند.

 

اگر یک خانم این مقاله را بخواند شاید با خود بگوید که خوب این مشکل مردهاست و خودشان هم باید به فکر پیدا کردن راه حلی برای آن باشند. بله درست است اما نباید انتظار داشت که به یک باره معجزه روی دهد و همه چیز مطابق میل آنها شود. تاریخ برای سالیان دراز جایگاه و عملکرد مردها را در جامعه معین کرده و شما به راحتی نمیتوانید در عرض چند سال آنرا تغییر دهید. شاید کمتر افرادی بتوانند در مقابل پیشرفت ها و موفقیت های خانم قد علم کنند اما یک چنین وضعیتی به طور قطع با خود مشکلاتی را نیز به همراه می‌آورد. یکی از مشکلات همانطور که قبلا نیز به آن اشاره داشتم این است که مرد قرن بیستم چه انتظاراتی دارد.

 

آقایان کم کم متوجه می‌شوند که جایگاه آنها چنان که در گذشته بوده، نیست. دیگر هیچ رد پایی از زمانیکه مردها نان آور خانه بودند و خانم ها هم باید در خانه مینشستند و فرزندان خود را بزرگ می‌کردند، نمانده است. شاید چنین تغییر شگرفی مستلزم سپری شدن مدت زمان بسیار زیادی باشد اما همانطور که مشاهده می‌کنید این امر در جوامع غربی با روند چشم گیری در حال پیشروی است. این روزها مردها می‌دانند که اگر بخواهند برای خود همسری پیدا کنند باید سخت تر از گذشته کار کنند و خانم ها سنگ های بیشتری در جلو پایشان می‌اندازند.

 

مردها واقعا به دنبال چه چیز هستند؟

اول از همه مردها به دنبال کسی هستند که تشنه عشق و محبت باشد

شاید این حرف بسیاری از خانم ها را غافلگیر کند اما مردها دوست دارند مورد دوست داشتن قرار بگیرند و خودشان نیز کسی را دوست بدارند. مشکل اینجاست که خانم ها برخورد بی احساس و سردی با آنها دارند. پیدا کردن خانمی که قابل دوست داشتن باشد کمی مشکل است و مردها از اینکه بفهمند دختر رویاهایشان را پیدا کرده اند خوشحال می‌شوند.

 

مردها دنبال خانمی می‌گردند که در نظرشان جذاب باشد

خانم ها اغلب تصور می‌کنند که مردها خیلی سطحی نگر بوده و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد وضعیت ظاهری خانم می‌باشد. مردها لزوما به دنبال خانم های زیبا نمی‌گردند ، بلکه آنها می‌خواهند کسی را داشته باشد که به وضعیت ظاهری خود افتخار کند (البته این کار را نباید بیش از اندازه انجام دهد). مردها از داشتن نامزدی که قیافه خوبی داشته باشد لذت می‌برند و من فکر نمی کنم که مردی چیزی جز این به شما بگوید.

 

مردها به دنبال خانم هایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند

کسی که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، کسی که بتوانند به او ایمان داشته باشند. شاید برایتان عجیب باشد اما برخی از خانم ها قابل اعتماد نبوده و بسیار بی وفا هستند. همین امر باعث می‌شود که مردها محتاط تر عمل کنند. آقایون به شدت از بی وفایی و بد قولی بیزار هستند و به دنبال کسی می‌گردند که بتوانند از صمیم قلب به او اعتماد کنند.

 

مردها می‌خواهند برای خود تشکیل زندگی خانوادگی دهند و به دنبال شریکی هستند که بتواند با او در خانه زندگی کند

خانم هایی که در محیط های اجتماعی فعالیت می‌کنند نیز گرینه مناسبی برای انتخاب هستند چرا که آقایون تصور می‌کنند خیلی بهتر می‌توانند با این گونه افراد ارتباط برقرار کنند و ارتباطشان پایدار تر خواهد بود.

 

مردها به دنبال خانم هایی با روحیه زنانه و مهربان می‌گردند زیرا چنین خصوصیاتی باعث می‌شود که یک زن بتواند مادر بهتری برای بچه هایش باشد

البته این امر بدان خاطر نیست که مردها انتظار دارند خانم ها آنها را نیز تر و خشک کنند بلکه بدان خاطر است که دوست دارند فرزندانشان در آغوش مادر مهربان و دلسوزی پرورش پیدا کنند.

 

مردها به دنبال خانم های خوش مشرب هستند

بعضی از خانم ها خیلی سخت گیر بوده و برای جزئیات اهمیت بیش از اندازه ای قائل می‌شوند. آیا تا به حال دختر هایی را دیده اید که دارای خلق و خوی پسرانه هستند؟ مردها می‌خواهند از در کنار هم بودن با همسر خود لذت ببرند و احتیاج به محبت دارند به همین دلیل همیشه به دنبال فرد خوش طبعی هستند که بتوانند در کنار او به آرامشی که آرزوی آن را دارند دست پیدا کنند.

 

مردها به دنبال زن هایی هستند که حس و ظرافت زنانه خود را حفظ کرده باشند

البته منظور ما آن دسته از خانم هایی نیست که دائما به دنبال مد می‌روند و چهره خود را به انواع و اقسام اشکال مختلف در می‌آورند. بعضی از خانم ها هستند که در زمان عصبانیت هر چه که دلشان می‌خواهد بار طرف مقابل می‌کنند که این کار به هیچ وجه به مزاج آقایان سازگار نیست. مردها نمی خواهند رفتار همسرشان به اندازه خودشان بی شرمانه و توهین آمیز باشد.

 

مردها کسی را می‌خواهند که حامی و پشتیبانشان باشد

خیلی از خانم ها منتظر هستند که اشتباه کوچکی از آقا سر بزند که آنها را به باد انتقاد بگیرند و در مسائل خصوصی و حتی شغلی شان دخالت کنند. آقایان به ارتباط خود به عنوان یک سیستم محافظ نگاه می‌کنند زمانیکه خانم نتواند یک چنین حسی را در آنها به وجود آورد و از این گذشته تا آنجا که می‌تواند از آنها انتقاد هم بکند، چیزی نمی گذرد که دلسردی پیش می‌آورد.

 

مردها از خانم های عصبی که تمام مدت داد و فریاد می‌کنند خوششان نمی آید

آنها خانم هایی را می‌پسندند که اهل بحث و گفتگو باشند و قادر باشند که مشکلاتشان را از راه های منطقی حل کنند. شاید خلق و خوی آتشین شما را در همان روزهای اولیه اندکی جذاب باشد اما در روز 500 به هیچ وجه به شما افتخار و قدرت نخواهد بخشید.

 

معمولا آقایان در مورد مسائل عاطفی و روابط زناشویی اندکی خود دار تر از خانم ها هستند

باور کنید که حقیقت دارد. مردها می‌دانند که از همسر خود چه می‌خواهند و به همین دلیل توجه خود را بر روی آن معطوف می‌کنند. شما به هیچ وجه آن همه شور و اشتیاقی که به مردها نسبت می‌دهند را نمی‌توانید در دنیای واقعی در وجودشان پیدا کنید. مردها در جهان واقعی بسیار محافظه کار هستند.

 

مردها به دنبال همسری می‌گردند که به آنها متعهد باشد

مردها نامزدی را دوست دارند که بتوانند به او اعتماد کنند و مشکلات و ناراحتی هایشان را با او در میان بگذارند. تعهد مثل یک خیابان یکطرفه نیست و باید از جانب هر دو طرف رعایت شود. چنین نیازی برای همیشه در وجود تمام مردها باقی خواهد ماند.

 

مردها دوست ندارند که تنها زندگی کنند

در حالیکه خانم ها در نقشهای اجتماعی خود بسیار موفق هستند خوب است که هیچ گاه از یاد نبریم که جایگاه اصلی آنها به خانه و خانواده شان تعلق دارد.

 

مردها عاشق زنهایی هستند که به راحتی آنها را به دست نیاورند. بارها در فیلمها این موضوع را دیده‌ایم و حتی در زندگی واقعی هم می‌بینیم که مردها دوست دارند زنهایی را به دست بیاورند که از بقیه متفاوتند. دلیلش چیست؟

 

چرا مرد‌ها دخترانی را که به سختی به دست می‌آیند بیشتر دوست دارند

1. دوست دارند پُز بدهند و احساس غرور می‌کنند

پسرها معمولا در جمع خودشان معمولا بر سر به دست آوردن دخترهایی شرط می‌بندند که با دیگران تفاوت‌هایی دارد. پسرها انگار با این کار جلوی دوستان خود پُز می‌دهند و به خود می‌بالند! بله پسرها به سمت دخترهایی کشیده می‌شوند که به دست آوردن‌شان از همه سخت‌تر است.

 

2. دوست دارند به یک چیز خاص و منحصر بفرد برسند

آرزوی رسیدن به «بهترین» چیز بدی نیست. برای همین مردها تمام تلاش خود را می‌کنند تا خاص‌ترین زن را به دست بیاورند، آنها گاهی در این مسیر، تفاوت میان عشق و هیجان را تشخیص نمی‌دهند.

 

3. به دنبال کسی هستند که به عنوان شریک زندگی با آنها بسازد

وقتی با کسی آشنا می‌شوند که با آنها جور و هماهنگ است، انگار نعمت بزرگی دریافت کرده‌اند. مردهایی که انتخابگرند به راحتی شریک زندگی خود را انتخاب نمی‌کنند. این افراد به دنبال جورترین فرد هستند تا زندگی مشترک خود را با او تشکیل بدهند. این دست مردها در مقایسه با بقیه، بسیار جدی‌تر و دقیق‌ترند.

 

4. دوست دارند برتری خود را به چالش بکشند

پسرهایی که خودشان را سَرتر از دخترها می‌دانند همیشه سعی می‌کنند دخترها را خوار کنند. برای آنها راحت نیست که بپذیرند دخترها با آنها مساوی‌اند و تفاوتی بین‌شان نیست. در چنین شرایطی این تیپ پسرها به سمت دخترهایی کشیده می‌ؤوند که سرسخت و مستقل و قوی و نترس‌اند تا بتوانند برتری خود را به چالش بکشند.

 

5. خود خواهی مردانه دارند

پسرها معمولا این باور را در سر دارند که دخترها فقط باید در محیط خانه و آشپزخانه باشند و فعالیت بیرون از خانه نداشته باشند اما وقتی دخترها پا به اجتماع می‌گذارند و بهتر از مردها عمل می‌کنند، انگار به غرور و خود کامگی بعضی از مردها لطمه وارد می‌شود! در چنین شرایطی پسرها به سمت دخترهای موفق و سرسخت کشیده می‌شوند تا غرور خودشان را راضی کنند.

 

6. نگاهشان را به دخترها تغییر می‌دهند

در دنیای امروز، زنها ثابت کرده‌اند که توانمندی‌های‌شان چیزی از مردها کم ندارد و برای همین نگاهها را به سمت خودشان تغییر داده‌اند. حالا تمام دنیا وجود و حضور زنها را برای گردش درست جامعه ضروری می‌داند. بنابراین این هم می‌تواند دلیل دیگری باشد که مردها دوست دارند زنهایی را از آن ِ خود کنند که قوی‌اند و راحت به دست نمی‌آیند.

 

7. دوست دارند همسرشان اعتماد بنفس خوبی داشته باشد

این هم یک دلیل دیگر برای تمایل مردها به دخترهایی که به دست آوردن‌شان سخت است. همه دوست دارند با کسی باشند که متکی به خود است و می‌تواند یک حامی قوی باشد. مردها عاشق زنهایی هستند که اعتماد بنفس بالایی دارند و با روح والای خود، زندگی را متکی به خود پیش می‌برند.

 

راز های آقایون که باید خانم ها بدونن:

بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

 

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این 17 نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

 

1) مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما…

مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

 

2) مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان می کنند

بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

 

3) مردان ازدواج را جدی می گیرند

مردان معمولا از ابراز سریع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان می دهد آنها ازدواج را بیشتر جدی می گیرند ولی ممکن است مدت طولانی تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند زیرا می خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می دهند، درست است. نتایج یک بررسی روی مردان متاهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم به ازدواج می گیرد، همه جوانب را بررسی کرده و بیشتر معیارها را مطابق میل خود می بیند. 90 درصد مردان می گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسرشان ازدواج خواهند کرد.

 

4) او یک شنونده واقعی است

بیشتر ما خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنیم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهیم به حرف هایشان گوش می دهیم. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با همسر خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

 

5) مردان بیشتر عمل می کنند

مردان روابطشان را با عمل تقویت می کنند، نه احساس. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و پیاده روی همراه همسرشان و رابطه زناشویی سعی می کنند به همسرشان نزدیک تر شوند.

 

6) مردان زمانی را برای خود می خواهند

اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

 

7) مردان مثل پدرانشان عمل می کنند

اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

 

8) مردان زبان بدن را نمی دانند

مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.

 

9) واکنش مردان سریع تر است

زنان در واکنش نشان دادن به برخی امور و کارها دیرتر از مردان عمل می کنند و مدت طولانی تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتی ممکن است در مقابل مردان بیشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع تری نشان می دهند بنابراین وقتی هنوز می خواهید درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است همسرتان آن را از یاد برده باشد.

 

10) مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند

قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

 

11) رابطه زناشویی برای مردان بسیار مهم است

برای بسیاری از مردان، رابطه زناشویی بسیار مهم است در حالی که برای زنان این طور نیست. برای مردان صمیمیت در روابط زناشویی بسیار رضایت بخش تر از خود رابطه زناشویی است.

 

12) مردان دوست دارند زنان اول شروع کنند

بسیاری از مردان دوست دارند همسر آنها شروع کننده رابطه زناشویی و مشتاق این رابطه باشد بنابراین از ابراز عشق به همسر خود خجالت نکشید و اجازه دهید که بداند شما خواهان رابطه زناشویی هستید. شروع رابطه زناشویی از سوی زن می تواند باعث رضایتمندی بیشتر زوجین شود.

 

13) مردان همیشه مشتاق نیستند

مردان برخلاف تصور زنان همیشه حوصله رابطه زناشویی را ندارند. مردان هم مانند زنان دچار استرس می شوند. استرس شغلی، خانوادگی و پرداختن صورتحساب ها از بزرگ ترین عوامل کاهش دهنده میل جنسی در مردان هستند. وقتی یک مرد یک بار برای رابطه زناشویی تمایل ندارد، به معنی آن نیست که برای همیشه میل و علاقه اش را به شما از دست داده است. او فقط در آن لحظه تمایلی به برقراری روابط زناشویی ندارد.

 

14) مردان زیاد به روابط زناشویی فکر می کنند

بیشتر مردان زیر 60 سال حداقل یک بار در روز به روابط زناشویی فکر می کنند در حالی که فقط یک چهارم زنان یک بار در روز به این موضوع فکر می کنند. همچنین مردان 2 برابر زنان درمورد روابط زناشویی رویاپردازی می کنند و جالب است که رویاهای آنها بسیار متفاوت از عملشان است. مردان درمورد روابط زناشویی نسبت به آنچه زنان فکر می کنند، جدی نیستند و تصورات آنها شبیه آنچه انجام می دهند، نیست.

 

15) مردان، لذت بردن همسر خود را دوست دارند

خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

 

16) مردان درمورد ظاهر خود دچار اضطراب می شوند

بسیاری از مردان در برخی موقعیت ها دچار اضطراب می شوند، مخصوصا وقتی سنشان افزایش پیدا می کند. یک مرد ممکن است در مورد جسم و توانایی های خود نگران شود. اگر می توانید، به او کمک کنید تا روش های آرام سازی را یاد بگیرد و مطمئنش کنید هنوز هم او را مانند قبل دوست دارید، در این صورت کمتر در روابط زناشویی دچار استرس می شود.

 

17) مردان نیاز دارند دوست داشته شوند

اگر یک مرد احساس کند از سوی همسر مورد بی محبتی قرار گرفته ، ممکن است به فرد دیگری متمایل شود تا رضایت او را جلب کند. برای پرهیز از این موضوع زنان باید نیازهای عاطفی همسر خود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند.

 

مردی که مرا دوست دارد چگونه با من حرف میزند و چگونه احساسات خود را بیان میکند,این مقاله در مورد گفتار و رفتار مرد عاشق است.

 

واژه «عشق» شکل ها و مفهوم های مختلفی به خود می گیرد. از نوشتن عاشقتم های عادی در پیام هایی که به دوستانتان می دهد تا عشقی که به اعضای خانواده تان دارید، عشقی که بهترین دوستتان دارید و یک عشق بسیار بسیار عمیق تر و صمیمانه تر به ممکن است به یک نفر از جنس مخالفمان داشته باشیم. نوع عشقی که از هیچ راه به جز نگاه کردن در چشمان طرف مقابل و گفتن «دوستت دارم» نمی توانید ابرازش کنید.

 

وقتی مردی به نقطه ای می رسد که احساسش را برای دختر موردعلاقه اش ابراز می کند، معانی ضمنی متفاوتی با آن همراه خواهد بود. کلمات به تنهایی فقط کلمات هستند، چیزی که به آنها معنا و مفهوم می دهد، تعهدی است که آن مرد بعد از گفتن آن کلمات می پذیرد.

 

شادی و خوشبختی تو خوشبختی من است

دوست داشتن کسی یعنی احساساتتان را به او وصل کنید. یعنی در شادی اش سهم باشید و برای اینکه بتواند با درد و غصه هایش کنار بیاید از قدرت خودتان به او بدهد. همانطور که رابرت ای. هایلاین می گوید، «عشق وضعیتی است که در آن خوشبختی طر ف مقابل برایتان لازم و ضروری می شود».

 

فکر می کنم کامل و ایده آلی؛ هرچند می دانم که نیستی

مطمئناً هیچ کس کامل نیست. وقتی مردی زنی را واقعاً دوست داشته باشد، همه چیز درمورد آن زن برای او زیبا می شود و نه فقط زیبایی ظاهری، حتی طریقه راه رفتن و حرف زدن او برایش جذاب می شود. این مرد می داند که این زن هم نقص هایی دارد ولی برایش مهم نیست چون عشق یعنی بدی های آن فرد را هم در کنار خوبی هایش بپذیرید.

 

حرف هایم را با عمل به تو ثابت می کنم

همانطور که «دوستت دارم» فقط کلمه هستند، قول ها و وعده ها هم اگر عملی نشوند چیزی جز کلماتی نیستند به زبانتان آمده اند. مرد عاقل می داند کسی که به وعده های خود عمل نمی کند شایسته احترام نیست، کسی شایسته احترام است که به قول های خود وفا کند.

 

من به تو احترام می گذارم

هیچ وقت نمی توانید عاشق کسی شوید که احترامی برای او قائل نیستید. وقتی کسی را واقعاً دوست دارید، احترام شما به او بیشتر و عمیق تر خواهد شد. شما به افکار، احساسات و نظرات او احترام می گذارید. در تصمیم گیری هایی که روی هر دو شما اثر دارد حتماً اینها را در نظر می گیرید. و مهمتر اینکه، هیچ وقت طوری که اعتماد بینتان را خدشه دار کند رفتار نمی کنید.

 

من به تو اعتماد دارم

یک وجه بسیار مهم دیگر عشق اعتماد است. نقل قولی وجود دارد که می گوید، «عشق یعنی به طرفتان قدرت از بین بردن خودتان را بدهد ولی اعتماد داشته باشید که او این کار را نمی کند.» اعتمادی که همراه با عشق می آید فقط به این معنی نیست که اطمینان داشته باشید او به شما خیانت نمی کند. اعتماد به این است که او هم همان تعهدات را نسبت به شما دارد. اعتمادی که باعث می شود بتوانید در روزهای سختی به او تکیه کنید و برعکس. اعتمادی که می گوید او با شما صادق است و شما هم همینطور.

 

از هچ تلاشی به خاطر تو فروگذار نمی کنم

عشق فقط یک کلمه نیست، فقط یک اسم نیست، یک فعل است. برای اینکه واقعاً وجود داشته باشد باید عملی شود. نیاز به تلاش و پشتکار دارد. در نسل ما عشق ما را یاد آتش بازی می اندازد. تصویری بسیار زیبا و جذاب ولی غیرقابل پیش بینی و بسیار کوتاه در ذهنمان ایجاد می کند. چیزی که فقط خاطره اش در ذهن هایمان می ماند.

 

نسل قدیمی تر آتش روشن می کردند. آتش آنها با یک شعله بسیار کوچک شروع می شد و کم کم زبانه می کشید و بزرگ و بزرگ تر می شد. انسان عاقل تلاشی که برای بزرگ کردن و نگه داشتن آن شعله لازم است را درک می کند.

 

هر اتفاقی هم که بیفتد، من کنارت هستم

عاشق کسی بودن و به او تعهد داشتن به این معنی نیست که فقط در خوشی ها کنار او باشید. این یک کار پاره وقت نیست. یا هستید یا نیستید. این یعنی هم روزهای آفتابی کنارش باشید و هم در روزهای بارانی چتر روی سرش شوید. وقتی بیمار است از او مراقبت کنید، وقتی نیاز دارد کمکش کنید و مشکلات زندگی را با هم و در کنار هم پیش ببرید. تعهد اصلاً ساده نیست. تعهد یعنی روی تمام گفته هایتان بایستید، حتی اگر مدت زیادی از گفتن آنها گذشته باشد.

 

می توانم آینده ام را با تو تصور کنم

وقتی مردی عاشق زنی می شود، زندگی اش دیگر فقط برای خودش نیست. من و تو دیگر تبدیل به ما می شود و وقتی شروع به فکر کردن درمورد آینده اش می کند، او را کنار خود می بیند. عاشق یک زن شدن یعنی بتوانید زندگی تان را با تمان لذت هایش با او متصور شوید.

 

نمی دانم واقعاً زندگی بدون تو چطور خواهد بود

ممکن است وقتی یک پیام محبت آمیز از طرف او دریافت می کنید این فکر به سراغتان بیاید یا وقتی دست در دست هم خیابان ها را طی می کنید. ممکن است یکدفعه به ذهنتان خطور کند که واقعاً زندگی تان قبل از اینکه این زن وارد آن شود چطور بوده است. البت خیلی خوب است که هرازگاه نگاه به گذشته داشته باشیم و از تجربیاتمان درس بگیریم ولی با حضور این فرد در زندگی تان به یکباره تمام توجهتان تنها و تنها معطوف به آینده تان با او خواهد شد.

 

گذشته ات هیچ اهمیتی برای من ندارد، فقط می خواهم آینده ات من باشم

بلوغ به ما می آموزد که همه ما گذشته ای داشته ایم که بخش هایی از آن ممکن است بهتر از گذشته دیگران بوده باشد. نکته اینجاست، با اینکه ما همیشه گذشته مان را به دنبال خود می کشیم، قرار نیست آن گذشته تعریف کننده ما باشد. و وقتی کسی را دوست داریم، مطمئناً گذشته او هم تعریف کننده او نخواهد بود. ما شروع به ساختن دنیای خودمان با این فرد می کنیم. خاطرات خودمان، سنت های خودمان، زندگی خودمان با همدیگر.

 

متوجه می شویم، کسی که او بوده است، کسی نیست که الان هست. البته اشکالی ندارد که هر ازگاه نگاه به پشت سر بکنیم ولی اگر قرار باشد برای مدتی طولانی روی آن متمرکز شوید، مطمئناً به هم خواهد ریخت.

مطالب داغ هفته اخیر