مردمی که از طریق واکسن به ایدز مبتلا شدند + عکس

مردمی که از طریق واکسن به ایدز مبتلا شدند + عکس

مردمی که از طریق واکسن به ایدز مبتلا شدند + عکس

 

به گزارش فراناز صبح امروز خبری در فضای مجازی دست به دست شد که حکایت از ابتلای 300 نفر در روستای چنار محمودی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل تزریق واکسن آلوده از طرف وزارت بهداشت و یا انجام تست دیابت به ویروس ایدز داشت.

 

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مگر می‌شود ما مردم را مبتلا به ایدز کنیم؟!

 

او همچنین هرگونه آلودگی در این روستا را از طریق زدن واکسن تکذیب کرد.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ما انتظار داریم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم درباره این موضوع نترسند، گفت: «اصلا چنین چیزی امکان ندارد که عده ای در این روستا از طریق واکسن به ایدز مبتلا شوند.

 

ما اطلاعیه‌ای می دهیم تا درباره این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. مگر می‌شود وزارت بهداشت آزمایشی روی مردم انجام دهد که مردم را آلوده کند؟

 

اصلا چنین چیزی امکان دارد؟ اگر اینگونه باشد که باید ما را بگیرند و اعدام کنند! من از اساس این موضوع را تکذیب می‌کنم.»

 

من توصیه می کنم که به این شایعات دامن نزده شود. اصل ماجرا اصلا به این شکل نیست.

 

این افراد به طریقی دیگر به ویروس ایدز مبتلا شده اند و ما هم نمی توانیم راهی را که این افراد به این ویروس مبتلا شده اند، اعلام کنیم چون این موضوع محرمانه است.

 

هر کسی در این روستا از یک راهی به این ویروس متبلا شده و در این زمینه شایعه‌سازی بی‌جهت صورت گرفته است.

 

مگر ما تا به حال گفته‌ایم که چه افرادی از چه طریقی به این ویروس مبتلا شده‌اند؟ ما اطلاعات شخصی مردم را نمی‌توانیم منتشر کنیم.»

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت که تعداد مبتلایان به ایدز در این روستا بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که الان در بین مردم دست به دست می شود اما این افراد بیشتر از 10 نفر هستند.

 

سیدمرتضی خاتمی (نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) هم در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت گفت: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد.

 

بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

 

خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

 

امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

 

مقامات محلی این شهر هم اعلام کرده‌اند که شناسایی افراد مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای استان از یک ماه پیش آغاز شده بود و اطلاعات بیماران باید به شکل محرمانه حفظ شوند.

جدیدترین مطالب سایت