حکم شرعی مردی که زنش را ارضای جنسی نمیکند

حکم شرعی مردی که زنش را ارضای جنسی نمیکند

حکم شرعی مردی که زنش را ارضای جنسی نمیکند

مردان باید به نیازهای جنسی همسرشان اهمیت ویژه ای بدهند و آنان را به خوبی ارضا کنند.

 

سوال: چنانچه مردی به مدت طولانی بدون عذر شرعی با همسرش نزدیکی نکند آیا زن می تواند به این دلیل طلاق بگیرد؟

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
پاسخ: مرد حق ندارد زن دائمي خود را طوري ترک کند که نه مانند زن شوهردار باشد نه بي شوهر، همچنين نمي تواند بيش از چهار ماه، نزديکي با او را ترک کند، بلکه اگر زن جوان باشد و در اين مدت بيم آن مي رود که به گناه بيفتد احتياط واجب آن است که طوري رفتار کند که او به گناه نيفتد.

 

و هر گاه برای حاکم شرع، يا کسي که از سوي حاکم شرع وکالت دارد، ثابت شود که زن در عسر و حرج شديد است، به شوهر او اتمام حجت مي کند که يا به خوبي با وي زندگي کند، و حق و حقوق او را بپردازد، و يا وی را طلاق دهد. و چنانچه به هيچ کدام عمل نکرد، يا دسترسي به او نيست، حاکم شرع مي تواند زن را طلاق دهد، و پس از عده مي تواند ازدواج کند. و اگر مطلقا آميزشي صورت نگرفته عده لازم نيست.

 

مطابق نظر آيت الله سيستاني
پاسخ: جایز نیست ترک نزدیکی با همسر جوان بیش از چهار ماه مگر بخاطر عذری مانند مشقت یا ضرر یا اینکه همسر به آن راضی باشد یا اینکه ناشزه باشد یا اینکه شرط کرده باشد که در مدت عقد دخول نکند و به احتیاط لازم این حکم شامل همسر موقت هم میگردد.

 

پس شوهر حق ندارد بدون عذر شرعی سفر را طولانی کند در صورتی که حق زوجه از بین برود. واگر زن نتواند که تا چهار ماه صبر کند به طوری که شوهر بترسد چنانچه با همسرش نزدیکی نکند در حرام بیافتد پس بنابر احتیاط واجب باید با همسر قبل از این مدت همبستر شود یا اینکه او را طلاق دهد.

جدیدترین مطالب سایت