مزه دار کننده ها و خوشمزه کننده های ماهی

مزه دار کننده ها و خوشمزه کننده های ماهی

مزه دار کننده ها و خوشمزه کننده های ماهی

 

در این مطلب از سایت فراناز قصد داریم انواع روش های مزه دار کردن ماهی با خوراکی های مختلف را شرح دهیم. در ادامه مزه دار کننده ها و خوشمزه کننده های ماهی را می خوانید. با فراناز همراه باشید.

 

مزه دار کردن ماهی به روش جنوبی ها

جنوب ایران برای مزه دار کردن ماهی از روش هایی استفاده می کنند که ماهی را بسیار خوشمزه و ترد می کند. برای مزه‌دار کردن ماهی می‌توان از سبزیجات و ادویه‌های گوناگونی استفاده کرد. برخی از این مواد را باهم مرور می‌کنیم.

 

مزه دار کردن ماهی با گشنیز

این سبزی نه تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندی ها هم یکی از پرمصرف ترین سبزی هاست. در انواع قلیه، برای پر کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاری‌ها از این سبزی معطر استفاده می‌شود. این سبزی علاوه بر اینکه خاصیت میکروب‌زدایی دارد ضدنفخ و دل درد هم هست.

 

مزه دار کردن ماهی با سیر و پیاز

این دو یار دوست داشتنی، درواقع جزءلاینفک بیشتر غذاها هستند. هر دو از نظر طب سنتی گرم و خشک هستند. سیرکاهش دهنده فشارخون و آنتی‌بیوتیکی طبیعی و پیاز هم به‌عنوان پایین آورنده قندخون و یک انسولین طبیعی بسیار محبوب است.

 

مزه دار کردن ماهی با رزماری

این گیاه خوشبوی مدیترانه‌ای برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است. برای نگهداری رزماری تازه برگ‌های آن را از ساقه جدا کنید و درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

 

مزه دار کردن ماهی با زنجبیل

این ریشه دوست‌داشتنی گل سر سبد آشپزی سبک هندی و چینی است. زنجبیل علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، کلسترول خون را پایین می‌آورد و به هضم غذا کمک می کند و از همه مهم‌تر اینکه خاصیت ضدسرطانی دارد.

 

مزه دار کردن ماهی با تمر هندی، این خوراکی ترش پرخاصیت

تمرهندی اصالتا آفریقایی است. این گیاه اولین‌بار در مناطق استوایی قاره آفریقا روییده است. تمرهندی صدها سال پیش به وسیله کشتی به هند منتقل شد و در آنجا پرورش پیدا کرد. پس از آن، این گیاه در سراسر جهان پخش شد. این روزها شما با سر زدن به بازار، تمرهندی را در دو نوع شور و شیرین پیدا می‌کنید. تمرهندی رسیده و شیرین به عنوان میوه مصرف می‌شود. تمرهندی خاصیت ضد درد و ضد باکتریایی هم دارد و مهم‌تر از همه، منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. پس این خوراکی خوشمزه را اصلا دست کم نگیرید.

 

منبع : مجله سیب سبز

جدیدترین مطالب سایت