عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

با سایت فراناز جدیدترین خودروهای ساخته شده در جهان را بهتر بشناسید و بروز باشید. خودرو های ساخته شده اند که مخصوص صخره و جاده های ناهوار می باشند و با این خودرو ها بهتر است برای سفر به جاده های خاکی و سنگی بروید یکی از این خودرو ها خودرو لندروور دیسکاوری نام دارد و برای جاده های سنگی بسیار خوب می باشد و برای مسابقات در این نوع جاده ها این اتومبیل ها گزینههای بهتری هستند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مشخصات موتور و معرفی خودروی لندروور دیسکاوری مختص جاده های صخره ای را در سایت فراناز خواهید دید با ما همراه باشید.

 

حقیقتی که در مورد لندرور دیسکاوری وجود دارد این است که پنجمین تراکی است که از سال 1989 تاکنون در این کمپانی تولید شده است و استفاده از این ماشین مختص جاده های صخره ای و سنگی جنوب یوتا یا جاده های جنگلی پارک ملی زایون و یا کنار ساحل سند دونز نیست و شما می توانید در تمامی این شرایط از این ماشین استفاده نمایید.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

طراح بخش خارجی این ماشین یعنی ماسیمو فراسلا در مورد این ماشین 5 یا 7 سرنشین به درستی به این نکته اشاره کرد که دیسکاوری در واقع تمونه ای از طراحی های صنعتی در دنیای خودروسازی به شمار می رود.

 

با نگاهی به مشخصات این ماشین در می یابیم که دیسکاوری در واقع نسخه ای از هر یک از 5 نسل گذشته تراک های لندرور به شمار می رود. بر طبق اظهارات فراسلا، دو نسل اول این ماشین ها به صورت صنعتی ساخته شده و روکش بدنه آنها تنها لایه ای از فلز بوده که برش خورده بود.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

نسل سوم و چهارم که در آمریکا LR3 و Lr4 نامیده می شدند در واقع شباهت بسیاری به دو نسل قبلی داشتند با این تفاوت که ظرافت هایی در طراحی خارجی ماشین ایجاد شده بود و تا حدی مدرن تر و لوکس تر از دو نسل قبلی به شمار می رفتند. اما نسل پنجم این ماشین ها که از ماه ژوئن سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، با 4 نسل قبلی تفاوت های بسیاری دارد. به نظر می رسد این ماشین از یک خانواده مدرن تولید شده است که علم طراحی و ساخت آن را تنها خود لندرور به طور اختصاصی در اختیار دارد.

 

قسمت جلوی این ماشین کوتاه تر شده و قسمت پشت نیز برای مقابله با جریان باد به طور خاصی طراحی شده است.حجم و فضای کابین بیشتر متمایل به عقب ماشین است و بسیار نرم و راحت طراحی شده است.با این حال قسمت عقب دیسکاوری تا حدی غیرطبیعی به نظر می رسد. گوشه های قسمت عقب ماشین واقعا زاویه ندارند و با انحنای با شعاع زیاد گرد شده اند.وقتی از پشت به این ماشین نگاه می کنیم اصلا شبیه یک دیسکاوری و یا حتی SUV نیست و بیشتر شبیه سفیه های فضایی کارتون ها است که آدم های خوب آن را هدایت می کنند.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

لندرور به دیسکاوری جدیدش برخی ویژگی های خاص مثل سقف دو جداره و یا حسگر برخورد با اشیا در عقب ماشین را اضافه کرده است. جمع شدن سقف بسیار آرام انجام می شود به طوری که بعضا اصلا متوجه این موضوع نخواهید شد. جایگاه عجیب صفحه اعلام هشدار برخورد در حرکت به سمت عقب نیز جالب است چرا که با وجود این صفحه، جایی برای قرار گرفتن یک تایر اضافه در قسمت پشت ماشین وجود ندارد.

 

وضعیت های مختلف این ماشین از استانداردها تبعیت می کنند.

 

ظاهر متفاوت این ماشین گویای رفتار آن است. دیکساوری جدید از همان آلیاژ آلومینیومی ساخته شده است که در ساخت رنج روور و رنج روور اسپورت به کار رفته است.و با توجه به همین مسئله لندرور توانسته 830 پوند از وزن ماشین را نسبت به مدل های LR4 کم کند.البته برای راستی آزمایی این ادعا، نیاز است که این ماشین را با ماشین های هم تراز خود مثل رنج روور قیاس کنیم؛ مثلا وقتی رنج روور را وزن کردیم متوجه شدیم که کاهش وزنی که لندرور ادعا کرده بود در این ماشین اتفاق نیفتاده است.

 

دیسکاوری جدید توانسته در بخش مصرف سوخت بهینه، 1 مایل در هر گالن در شهر و 2 مایل در هر گالن مصرف سوخت در بزرگراه ها را نسبت به LR4 بهبود بخشد و این در حالی است که در هر دو ماشین از موتور های 6 سیلندر سوپرشارژ 3 لیتری هشت دنده (اتوماتیک) استفاده شده است. در بخش مصرف سوخت بهینه در شهر و بزرگراه، ماشین دیسکاوری جدید لندرور از برخی رقبای خود مثل آئودی، BMW، ولوو عقب مانده اما نسبت به مدل های قبلی لندرور بهبود چشمگیری پیدا کرده است. مسئولین لندرور مدعی هستند، تقریباً یک ثانیه سریعتر از مدل های LR4 به سرعت 60 مایل بر ساعت می رسد.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

ساختار طراحی جدید دیسکاوری به این ماشین کمک کرده به خانواده ماشین های مدرن در حمل و نقل بپیوندد.

 

در واقع، کنترل بدنه دیسکاوری جدید بسیار بهتر از رنج رور است و هیچ یکی از تکان هایی که در مدل های قبلی ماشین های لندرور دیده می شد، در این ماشین دیده نمی شود. بدون هیچ اغراقی از لحاظ کیفیت رانندگی، حس بهتری خواهید داشت. ماشین دیسکاوری که مورد تست قرار دادیم، از سیستم تعلیقی با کمک فنرهای هوایی استفاده می کرد که حس سواری دلپذیری به سرنشینان القا می کرد، بنابراین با قاطعیت در مورد کیفیت رانندگی با ورژن های مختلف این ماشین نمی توانیم نظر دهیم.

 

سیستم فرمان برقی ماشین به طور قابل قبولی به تایرها فرمان می دهد و با کمترین حرکت فرمانی، تایرها حرکت می کنند. یک نقطه کور در مرکز این ماشین وجود دارد که ممکن است در بزرگراه ها و در خلال حرکت در جهت مخالف باد موجب تصادف و ترافیک در بزرگراه ها شود و از این جهت راندن این ماشین سنگین در یک مسیر مستقیم کمی سخت است. اما با وجود فرمان نسبتا سریع این ماشین به محض خروج از آن حالت میتوان به روال عادی و کنترل آسان ماشین در زوایای جاده پرداخت.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

ماشینی از خانواده مدرن

فضای داخلی این ماشین بسیار آرام و بدون شنیدن صدای می باشد و هفت سرنشین دیسکاوری در واقع در محیطی آرام قادرند به سفر با این ماشین بپردازند. در حالی که این ماشین بزرگتر از LR4 ها نیست اما طراحی داخلی ان بسیار دلپذیرتر از آن مدل ها است چرا که در دیسکاوری از مواد با کیفیت و مرغوب در ساخت قطعات داخل کابین استفاده شده و به نوعی زیبای طراحی داخلی آن تقلیدی از رنج رورها به حساب می آید. دیسکاوری یک ماشین خانوادگی در ردیف ماشین های لندرور محسوب می شود؛ در این ماشین از 9 پورت USB استفاده شده است. دو مدل SE و HSE که ارزان قیمت تر نیز هستند، پنج سرنشین هستند که البته با آپشن ردیف سوم 2150 دلار به قیمت اضافه می شود و به دیسکاوری 7 سرنشین تبدیل می شوند.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

مدل های لوکس HSE هفت سرنشین هستند که صندلی ها قابلیت تا شدن را دارند که اینکار را می توانید از طریق گوشی های هوشمند خود نیز انجام دهید.در این ماشین ها فضای بسیاری برا قرار دادن پای سرنشینان وجود دارد. درب عقب این ماشین،دسترسی به بارهای قسمت عقب را تسهیل می کند؛ ماشین های هم کلاس دیسکاوری از درب برقی تاشو برای این منظور استفاده می کنند تا وقتی درب باز می شود، یک جایگاه نشستن برای افراد ایجاد کند. درب فعلی دیسکاوری کمی عجیب به نظر می رسد و قرار دادن بار در قسمت عقب را کمی سخت کرده است.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

این ماشین دو محوره است و به طور استاندارد در تمامی مدل های دیسکاوری وجود دارد.اما آپشن کمک فنرهای هوایی و تعویض دو دنده که در رانندگی در حالت آف رود به کار می آیند، هزینه ای حدود 1500 دلار در مدل های ارزان تر بر روی دست خریدار می گذارد. اما پکیج کامل آف رود شامل قفل اتوماتیک دیفرانسیل عقب و کنترل شتاب ماشین هزینه ای حدود 1250 دلار دیگر در بر خواهد داشت.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

قدرت دیسکاوری

تمامی مدل های دیسکاوری، از موتورهای شش سیلندر سه لیتری سوپرشارژ با 340 اسب بخار استفاده می کنند که در این مورد با مدل های LR4 و بسیاری از دمدل های جگوار شباهت دارند. موتور این ماشین از طریق سیستم ZF هشت دنده اتوماتیک نیرو را به چرخها منتقل می کند. موتور گازی این ماشین، قدرت بیشتر و گشتاور بیشتری نسبت به موتور رقبای خود ایجاد می کند اما به روانی و بی صدایی برخی از آنها نیست. مدل های لوکس HSE و HSE ساده از موتور 254 اسب بخاری سه لیتری توربو دیزل شش دیزل استفاده می کنند درست مانند رنج رور.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

موتور دیزلی این ماشین استاندارد EPA دارد و مصرف سوخت آن در شهر 21 mpg و در بزرگراه 26 mpg است.

 

قیمت پایه دیسکاوری از 50985 دلار شروع می شود.اما این قیمت برای مدل ارزان قیمت SE است که شما را از داشتن یک دیسکاوری لوکس با موتوری دیزلی و دستیار راننده، محروم می کند.قیمت مدل میان رده HSe دیسکاوری از 57945 شروع می شود و قیمت پایه HSE لوکس از 64945 دلار شروع می شود و تا 80000 دلار نیز می تواند بالا رود.

عکس و مشخصات موتور اتومبیل لندروور دیسکاوری

جدیدترین مطالب سایت