مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

خیلی از شما ممکن است هنگام رابطه جنسی برای روان شدن محل دخول و سهولت این کار از روغن های مختلف مثل روغن زیتون یا روغن بچه استفاده کنید.اما آیا مضرات اینکار را میدانید؟

 

آیا می‌توان از روغن زیتون به عنوان روان کننده در رابطه جنسی استفاده کرد؟ پاسخ این سؤال در گرو یک پرسش دیگر است؛ آیا قصد دارید از کاندوم استفاده کنیدیا نه؟ ترکیبات روغن زیتون به کاندوم آسیب می‌زنند و عوارض متعددی را موجب می‌شوند. به همین جهت استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده توصیه نمی‌شود.

 

در این مقاله قصد داریم در مورد پیامدهای ایمنی استفاده از این روغن اساسی به عنوان روان کننده رابطه زناشویی صحبت کنیم. با ما در فراناز همراه باشید.

 

اگر از کاندوم و روغن زیتون همزمان استفاده میکنید،روغن زیتون این مضرات را دارد:

۱. روغن زیتون لاتکس کاندوم را در خود حل می‌کند

به طور کلی می‌توان از هر گونه مایع یا ژل به عنوان روان کننده استفاده کرد. روغن زیتون هم یک مایع غلیظ و روان است. با این حال استفاده از آن برای این کاربرد ممکن است ایده‌آل نباشد؛ زیرا ترکیبات آن این قابلیت را دارند که به لاتکس کاندوم مردانه و کاندوم‌های دهانی (دنتال دم) آسیب برساند و منجر به پارگی یا شکستن آن‌ها شود که در این صورت احتمال بارداری ناخواسته و یا ابتلا به عفونت‌های مقاربتی افزایش می‌یابد.

 

۲. روغن زیتون باعث عفونت واژن در بانوان میشود

از سوی دیگر روغن زیتون منافذ پوست را می‌بندد که ابتدا با جوش و حساسیت و نهایتاً بروز عفونت در اطراف واژن یا مقعد همراه است.

۳. چربی روغن زیتون با آب پاک نمی‌شود و سخت از بین میرود

اگر از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید؛ تمیز کردن خود پس از رابطه جنسی یک چالش بزرگ است! روغن زیتون محلول در آب نیست و پاک کردن آن زحمت بیشتری دارد.

 

۴. روغن زیتون از خود لکه به جا می‌گذارد!

همه‌ی روغن‌ها این قدرت را دارند که رنگ پارچه را تغییر دهند. روغن زیتون اگر بماند و خوب پاک نشود، ممکن است لکه‌هایی روی لباس‌ها و ملافه بر جای بگذارد.

 

*حالا بخوانیم درباره خواص سلامتی روغن زیتون…

مطالعات انجام شده در مورد خواص روغن زیتون برای سلامتی نتایج متفاوتی به همراه داشته است. برخی از آن‌ها شواهدی یافتند که نشان می‌دهد روغن زیتون دارای اثرات ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی بوده و محافظ قلب است، در حالی که برخی معتقدند روغن زیتون به لایه بیرونی پوست یعنی سد بین بدن و محیط اطراف، آسیب می‌رساند.

 

*سوالی که ممکن است پیش بیاید ایم است که اصلا چرا از روان کننده استفاده می‌کنیم؟

بسیاری از افراد برای تقویت تجربه جنسی خود از روان کننده استفاده می‌کنند. روان کننده‌ها با افزایش رطوبت، میزان اصطکاک رابطه را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند و از درد و سوزش نزدیکی جلوگیری می کنند.

 

داشتن رابطه جنسی بدون روان کننده می‌تواند به لایه نازک اپیتلیال واژن و مقعد آسیب برساند و زن را در معرض خطر جدی عفونت قرار دهد. اگرچه در هنگام برانگیختگی جنسی، واژن خود ماده روان کننده تولید می‌کند؛ اما بسیاری از خانم‌ها از خشکی واژن رنج می‌برند و نیاز دارند از یک نوع لوبریکانت استفاده کنند.

 

*حالا بدانیم چه عواملی در خشکی واژن نقش دارند؟

به گزارش فراناز عوامل متعددی در خشکی واژن تأثیرگذار هستند، از جمله این عوامل عبارتند ازمواردی که در زیر آمده است:

1-یائسگی یا دوره قبل از آن

2-عوارض جانبی برخی از داروها مثل قرص‌های ضد بارداری هورمونی

3-کم آبی بدن

4-شرایط پزشکی خاص

5-شیمی درمانی

6-سیگار کشیدن

به طور کلی استفاده از روان کننده تجربه جنسی را بهبود می‌بخشد؛ با این حال باید توجه داشت که هر مایع و ژلی به عنوان لوبریکانت کاربرد ندارد. برخی از روان کننده‌ها با برهم زدن تعادل pH طبیعی واژن، منجر به عفونت باکتریایی و عفونت قارچی اندام تناسلی می‌شوند.

 

*خب میپرسید به جای روغن زیتون از چه روان کننده‌ای استفاده کنیم؟با ما همراه باشید تا جواب سوالتان را بگیرید.

گزینه‌های بهتر شامل محصولات روان کننده شخصی و ژل‌های لوبریکانت مبتنی بر آب طبیعی است که نوع آن‌ها با توجه به سلیقه شخص و قصد استفاده از کاندوم بستگی دارد.مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

۱. روان کننده‌های مبتنی بر آب که لاتکس را حل نمیکنند.

روان کننده‌های مبتنی بر آب به کاندوم لاتکس آسیب نمی‌رسانند؛ با این حال سریع‌تر از محصولات روغنی خشک می‌شوند. توجه کنید که به هنگام خرید این نوع لوبریکانت، حساسیت‌های خود به برخی مواد شیمیایی را فراموش نکنید.

 

بنا بر یک مطالعه تحقیقی، روان کننده‌های مبتنی بر آب با غلظت بالای نمک (هایپروس مولار) می‌توانند به سلول‌های روده راست آسیب برسانند. این آسیب سلولی خطر عفونت و انتقال بیماری‌های مقاربتی را افزایش می‌دهد.مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

۲. روان کننده مبتنی بر سیلیکون

روان کننده‌های مبتنی بر آب و سیلیکون هر دو نسبت به روغن زیتون خطر کمتری دارند. ماندگاری لوبریکانت‌های سیلیکونی سبب شده تا از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند؛ البته این مواد به آب واکنش نشان نمی‌دهند و شستشوی آن‌ها از روی پارچه سخت‌تر است.

 

همچنین ممکن است مدتی طول بکشد تا این نوع روان کننده از واژن خارج شود. در طول این مدت اگر باکتری‌ها در چربی به دام افتند، احتمال بروز عفونت واژن افزایش می‌یابد.مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

۳. روان کننده‌های دیگری که باید از آن‌ها دوری کرد

به طور کلی استفاده از هر محصولی که تولید کنندگان مستقیماً به عنوان روان کننده معرفی نکرده‌‌اند، در رابطه زناشویی توصیه نمی‌شود. با این حال محصولات طبیعی مانند ژل آلوئه ورا که حاوی مقادیر زیاد آب هستند، از روان کننده‌های طبیعی خوب به شمار می‌روند. در همین راستا استفاده از این محصولات به عنوان روان کننده در رابطه جنسی توصیه نمی‌شود:

 

-وازلینمضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

 

-روغن پخت و پزمضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

 

-روغن نارگیلمضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

 

-روغن بچهمضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

 

-کره لبنی و روغن شیرینیمضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

 

-کرم صورت و لوسیون بدن

 

مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

و در انتها بخوانید…

 

مضرات روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی هنگام دخول

روغن زیتون ممکن است در ظاهر به عنوان روان کننده رابطه زناشویی بی‌خطر و مؤثر به نظر برسد؛ اما استفاده از آن توصیه نمی‌شود و بهتر است از لوبریکانت‌هایی که بی این منظور تولید شده‌اند استفاده شود.

جدیدترین مطالب سایت