معرفی شهر زیبای بانه

معرفی شهر زیبای بانه

معرفی شهر زیبای بانه | مروری کلی بر مراکز تجاری و پاساژهای بانه

مراکز خرید در شهرستان بانه ( baneh ) بسیار زیادند که هر کدام مملو از مغازه ها و اجناس متفاوت هستند. برخی از این پاساژها مختص به محصولی خاص هستند، مثلا فقط لوازم خانگی ، فقط موبابل ، فقط پارچه هستند و برخی نیز همه ی اجناس و کالا را با هم دارند که شما با حضور در این اماکن می توانید همه ی کالاها های مورد نیازتان را خریداری نمایید. تعداد پاساژهای بانه حدود ۱۵۰ عدد هستند که شما می توانید با حضور در آنها به خرید تلویزیون و خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب بپردازید.

 

خرید کالای اصلی از مراکز تجاری شهر بانه

خرید از بانه را از این پس و با دانستن این اطلاعات با خیال راحت تری انجام دهید!. در شهرستان بانه حدود ۹۰ درصد مغازه دارها با دریافت مجوز کسب فعالیت می کنند که از این تعداد بیش از ۸۰ درصدشان مالیات را به صورت کامل پرداخت خواهند کرد. واحد های تجاری و مراکز خرید نیز مالیات و عوارض شهرداری را بر طبق مبلغ مقرر شده می پردازند. امنیت در سطح شهر بانه به صورت کامل برقرار است و شما می توانید به راحتی از جاده های این شهرستان عبور کنید و به بانه برسید. البته این امنیت بالا در سطح شهرستان بانه نیز به صورت کامل برقرار است تا حدی که بسیاری از مسافران این شهر، شب را تا صبح در چادر سپری می کنند بدون اینکه هیچ مشکلی از لحاظ امنیت ایجاد گردد. البته امکان فراونی برای اسکان مسافران شهر بانه در نظر گرفته شده است که شما می توانید هر یک از آنها را برای سکونت انتخاب نمایید. در این شهر فروشگاه های اینترنتی فراوانی نیز مشغول فعالیت اند که شما بدون نیاز به سفر هم می توانید از طریق آنها نسبت به خرید کالا با کیفیت اقدام نمایید. برای نمونه فروشگاه اینترنتی میهن کالا یکی از موارد موجود است که کالای اصل و با کیفیت عالی را در اختیارتان قرار می دهد، قیمت این کالاها در کنار کیفیت عالی بسیار مناسب می باشد.

 

کالای با کیفیت و ارزان را از بانه بخرید!

این سوال مطرح می شود که دلیل ارزان بودن کالا در شهر بانه چیست؟ بیساری دلیل این امر را چینی و نا اصل بودن کالاهای موجود می دانند. اما این مطلب به راحتی رد می شود زیرا شما در این شهر تجاری با برندهای مطرحی همچون ال جی ، سامسونگ، بوش ، هیتاچی ، سونی ، فیلیپس ، توشیبا ، گری ، جنرال ، اجنرال و … موجه می شوید و کالاهایی تولید شده در کشورهای ترکیه ، مالزی ، ژاپن ، آلمان ، کره ، چین و … در این مراکز تجاری یافت می شوند. در این شهرستان و برای بسیاری از کالاها حق گمرک پرداخت نمی شود و در کنار آن مغازه دار های بانه ای نیز قیمت مناسبی را بر روی کالاهایشان قرار می دهد و میزان دریافت سود حاصله را به حدی کاهش می دهند که هم خودشان و هم مشتریان از قیمت لوازم خانگی و سایر اجناس راضی باشند؛ این امر به کمی در سایر شهرهای مرزی به چشم می خورد. البته این اخطار را هم در نظر داشته باشید که هنگام خرید توجه و دقت بالاتری به خرج دهید تا مثل موارد معدود دیده شده در این منطقه کالای بدل را به جای کالای اصلی خریداری نکنید؛ نکته مهم دیگر در هنگام خرید اصل بودن برخی از کالاها ساخت چین است که کیفیت بالای این محصولات برای بسیاری از افراد و مشتریان ثابت شده است. اگر در زمینه ی اصل بودن کالا تخصص ندارید خرید لوازم خانگی با کیفیت را به فروشگاه اینترنتی میهن کالا بسپارید، این فروشگاه اینترنتی با تضمین اصالت کالا، محصول مورد نظرتان را درب منزل به شما تحویل خواهد داد و دریافت وجه نیز درب منزل صورت خواهد پذیرفت.

معرفی شهر زیبای بانه

 

کالاهایی که می توان از بانه خرید کرد

خرید از بانه برای بسیاری از افراد تجربه ی دلنشینی است که می خواهند این تجربه را برای چندین بار تکرار نمایند. خرید کولر گازی و همچنین خرید تلویزیون از این شهر بیشترین آوازه را نسبت به سایر اجناس از این شهر دارد. البته خرید سینما خانگی ، ساندبار ، یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، جارو برقی ، بخار شوی ، انواع لوازم پخت و پز ، ظروف و قابلمه ، انواع پوشاک ، کفش و مجموعه ای بیکران از خواسته هایتان در این شهر امکان پذیر است. تمامی این اجناس با کیفیت بالا و اصلی موجودند و با کمی گردش در میان مجتمع های تجاری شهرستان بانه امکان پذیر است. البته اکثر مدل ها در فروشگاه اینترنتی میهن کالا نیز موجودند که قیمت مناسب و پایین را دارند و شما می توانید با اطمینان بیشتر و تضمین ۱۰۰% اصالت این کالا ها را خریداری نمایید. شهر بانه کالا های متنوع و رنگارنگی دارد که به ور حتم با کمی جستجو می توانید به همه ی خواسته هایتان برسید و در کنار لذت از تفریح و سفر، لذت خرید را نیز تجربه نمایید.

 

شهر بـانه از دید آمار و ارقام

شهر تجاری بانه را اکثر افراد می شناسند، ایرانیان فراوانی به این گوهر موجود در غرب کشور آمده اند و از طبیعت زیبا و بکر آن دیدن کرده اند. حتی افرادی از سایر نقاط جهان با این شهر کوچک آشنایی دارند و شهر بانه را به عنوان شهر تجاری می شناسند. برای ورود به این شهر لازم است از جاده های کوهستانی گذر کنید که هر متر از آن پر از زیبایی و جذابیت وصف ناپذیر است. این شهر که در موقعیت جغرافیایی در۴۵ درجه و۵۳ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۵۹ دقیقه عرض شمالی و در ارتفاع ۱۵۴۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد، دارای مساحتی معادل ۱۴۵۳٫۹ کیلومتر می باشد. این مساحت و اطلاعات عددی مربوط به سال ۱۳۷۵ هستند. راه های ارتباطی که به شهرستان بانه ختم می شوند به دلیل مرزی بودن این شهر به نسبت سایر شهرها کمتراند، اما تمامی آنها جذابیت ها و زیبایی های خاص خودشان را دارند؛ البته توصیه می شود به دلیل کوهستانی بودن منطقه رانندگی را با احتیاط بیشتری انجام دهید. جاده ی بانه – سقز به مسافت ۶۰ کیلومتر می باشد. جاده ی بانه سردشت دارای مسافت ۶۰ کیلومتر است و با طی مسافت ۱۶۰ کیلومتر از مریوان به بانه خواهید رسید. منطقه ی جنوبی و غربی شهرستان بانه مرز این شهرستان با کشور عراق می باشد. فاصله ی مرکز این شهرتان با مرکز استان کردستان ۲۷۰ کیلومتر است.معرفی شهر زیبای بانه

بانه، شهری بر فراز کوه ها

پس از رسیدن به شهر کوهستانی و تجاری بانه با خلق صحنه هایی زیبا از کوه ها مواجه خواهید شد کوه هایی سر به فلک کشیده که سرشار از درخت اند و سرسبزی را به این کوه ها بخشیده اند و این شهر را در آغوش خود گرفته اند. معروف ترین کوه شهرستان بانه ، کوه آربباست که دارای ارتفاعی معادل ۲۲۲۰ متر از سطح دریا می باشد، این کوه که جلوه ی خاصی به بانه بخشیده است در قسمت جنوبی این شهرستان واقع شده است. کوه های بابوس، دوزین، گاکر، سورکیو، کوته رش، حوتاش ، دشته تال، سبدلو ، رشه قلات و … از دیگر ارتفاعات این منطقه اند که از ۲۳۸۰ تا ۲۲۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارند.

 

آب های روان و طبیعی بانه

رودخانه هایی که در شهرستان بانه قرار گرفته اند این منطقه را به شهرستانی با میزان آب مناسب تبدیل کرده اند. این رودخانه ها بانه را در محاصره ی خود گرفته اند و به بانه سرسبزی بخشیده اند. پر آب ترین و معروف ترین رودخانه های این منطقه شامل رودخانه ی بلوار سلیمان بگ، بوین، رودخانه ی داخل شهر، رودخانه نمشیر، رودخانه ی شوی ، تاژه بان، چومان، نیروان و … می باشند. این رودخانه ها سبب شده اند شهر تجاری بانه به شهر سرسبز و زیبا و با طبیعتی عالی تبدیل کرده است.

 

صنایع دستی و زیبایی آنها

با این لباس های محلی شهرستان بانه، افراد خوش تیپ تر خواهند شد. شال « رانک و چوغه » که از هنرهای دستی خاص آرمرده است با مرغوب ترین و زیباترین حالتش در این شهرستان تولید می شود. کلاش « گیوه » نیز در کنار شال تناسب دارد و مخصوص کفش مردان است. البته صنعت تفنگ سازی نیز قبل از جنگ جهانی اول در شهرستان بانه (fhki) رواج داشته است که پیشرفت ایی نیز در این زمینه داشته اند.

 

دیدنی های شهر تجاری تفریحی بانه

شهر تجاری بانه بیش از یک شهر تجاری است و شما می توانید با حضور در این شهرستان، از طبیعت زیبای این منطقه و آثار قدیمی آن دیدن نمایید. طبیعت زیبای این شهرستان از جاده ی منتهی به آن شروع می شود و در سطح شهر و اطراف آن نیز ادامه می یابد. مکان های تفریحی موجود در شهر تجاری بانه بسیار زیادند، مکان های پرورش ماهی و کباب ماهی تعداد زیادی را به خود اختصاص داده اند که شما می توانید یکی از این اماکن را انتخاب نمایید. روستاهای نجنه، مجسه، سونج و … برترین کباب ماهی ها را دارند. پارک های دکانان و پیرمرااد که در ارتفاعات شهر بانه واقع شده اند علاوه بر ایجاد سرگرمی برایتان، این شهر را زیر پایتان می گذارند و زیبایی های بخش داخلی شهر را در مقابل چشمانتان خواهند گذاشت؛ این پارک ها در جوار کوه آرببا و در دامنه ی این کوه مرتفع قرار گرفته اند. اگر از طریق راه شهر سقز به بانه بیایید ، ۱۰ کیلومتر مانده به ورودی شهر سد بانه را می بینید که اندازه ای نسبتاً بزرگ دارد و برای چند لحظه ای توقف در کنار آن و دیدن این منظره ی طبیعی خالی از لطف نخواهد بود. صحبت از بانه و بررسی این شهر زیبا و تجاری به این مطلب کوتاه ختم نمی شود، اما می توان این نتیجه را گرفت که خرید از bane و سفر به این شهر پر جاذبه خاطرات فراوان و دلچسبی را برایتان رقم خواهد زد که مرور هر کدام از آنها حالتان را خوش خواهد کرد و انرژی بالایی به شما منتقل می کند.

جدیدترین مطالب سایت