معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان

معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان

معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان

معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان

 

خرافات یعنی اعتقاد غیرمنطقی و ثابت نشده که در سراسر دنیا و در تمام کشور ها دامن گیر مردم می شود. به عبارت دیگر، هر نوع پندار عجیب برای مردم عوام است. معمولاً خرافات ریشه در گرایش‌های درونی یا باطنی در زندگی بشر داشته‌اند و به مرور تبدیل به خرافه شده‌اند. آنچه مورد اتفاق فیلسوفان است این است که هیچ تعریف مشخص و همه پسندی دربارهٔ خرافه وجود ندارد و تعریفی که از خرافه به معنای امر موهوم در ذهن مردم است بسیار نا مشخص و گنگ به نظر می‌رسد.

خرافاتی ها همه ی جای دنیا هستند و خرافه هایي ذهن مردم را درگیر میکنند کـه با خواندن عده اي از انها ممکن اسـت لبخند بزنید، اما برخی هم خرافات جهانی هستند!

در این بخش از فراناز همراه ما باشید تا شما را با فهرستی از معروف ترین و مشهورترین خرافه های دنیا آشنا کنیم.

 

 

*دیدن سطل خالی*

روس ها می گویند که حمل کردن یک سطل خالی و یا حتی دیدن کسی که یک سطل خالی حمل می کند، یک نشانه بد است. این احتمالا ناشی از این واقعیت بود که تزار الکساندر دوم توسط یک مرد با سطل خالی ترور شد.

 

 

*لمس چوب برای رسیدن به آرزوها*

این خرافات بـه بت پرست ها بازمی گردد. انها برای دفع حسد و یا رسیدن بـه آرزوهایشان چوب را لمس می‌کردند.

 

 

*دیدن لباس عروسی*

برخی غربی ها یک خرافات عجیب دارند، آن ها میگویند اگر داماد قبل از مراسم ازدواج همسرش را در لباس عروس ببیند مصیبت و بدبختی او و خانواده اش را در خود فرو خواهد بلعید. می‌گویند ریشه این خرافات بـه وقتی برمی گردد کـه خانواده ها اجازه نمی دادند تا دو نفر کـه میخواهند باهم ازدواج کنند، قبل از برگزاری مراسم ازدواج هم دیگر را ببینند.

 

 

*گره زدن انگشت ها به هم*

تقریباً این یک خرافات جهانی و همه ی گیر اسـت و معنای آن از منطقه اي بـه منطقه دیگر فرق میکند. بعضی ها میگویند گره زدن انگشت هاي دست، باعث دستیابی بـه چیزهایی اسـت کـه آرزویش را دارند و برخی هم میگویند کـه نحوست و شومی را برطرف می‌کند. انگیزه اصلی از انجام چنین کاری، همان‌ گونه در هاله اي از ابهام اسـت‌.

 

 

*فضولات پرندگان و پولدار شدن*

در برخی جوامع و فرهنگ ها مردم بر این باورند کـه اگر در هنگام عبور از کوچه و یا خیابانی فضولات پرنده اي روی شخص بریزد، او باید منتظر یک سورپرایز مالی شگفت انگیز باشد.

 

 

*پاشیدن نمک*

خرافاتی کـه بعضی از غربی ها اعتقاد دارند؛ انها می‌گویند پاشیدن نمک بدشگون و نحس اسـت و بیچارگی می آورد. ریشه این خرافات بـه دورانی برمی گردد کـه نمک از قیمت گرانبهایی برخوردار بودو در مبادلات استفاده میشود.

 

 

*سقوط شهاب سنگ*

مردم قدیم اروپا می‌گفتند کـه وقتی شهاب سنگی سقوط میکند، الهه تی بـه همراه آن بـه زمین می‌آید و این بـه معنای تحقق آرزوهای دست نیافتنی و محال اسـت.

 

 

*شکستن شیشه*

مردم چین باستان، یونانی ها و رومی ها می‌گفتند شکستن شیشه هفت سال بدبختی می آورد.

 

 

*خوردن ماست یا شکر پیش از خروج از خانه*

بنا بر این خرافات خوردن ماست یا غذای شیرین قبل از خروج از خانه خوش شانسی می آورد. آن ها برای این قضیه توجیه علمی هم آورده اند و میگویند کـه خوردن غذا هاي شیرین، باعث افزایش انرژی و فعالتر شدن فرد می‌شود.

 

 

*خارش کف دست و بهبود وضعیت اقتصادی*

این هم یکیدیگر از خرافات هاي مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی اسـت. بعضی از مردم می‌گویند کـه خارش کف دست، نشانه اي از التیام وضعیت مالی افراد اسـت.

 

 

*یونجه چهار برگ*

یکی از قدیمی‌ترین خرافات هاي تاریخ این بود کـه پیدا کردن یونجه چهار برگ خوش شانسی می آورد. در بعضی داستان هاي قدیمی، شخصیت هاي داستان برای رسیدن بـه خوشبختی بـه دنبال یونجه چهار برگ می گشتند.

 

 

*لگد کردن جارو*

لگد کردن جارو شوم اسـت، این خرافات برای هندوهاست. لگد کننده جارو سرنوشت بدی خواهد داشت.

 

 

*یک مرغ مینا یا دو مرغ مینا؛ مسأله اين است*

خرافاتی کـه در هندوستان ریشه دارد. دیدن یک مرغ مینا اندوه می آورد و دیدن دو مرغ مینا نشانه خوشحالی و خوشبختی اسـت.

 

 

*خرافاتی ترین کشورهای دنیا کدام اند؟*

عقاید و خرافات از گذشته‌هاي دور در اکثر نقاط دنیا در میان مردم و مذاهب مختلف رواج دارد حتی کشور هـای پیشرفته. خوب یا بد بودن آنرا باید در زمان و مکان خاص خود سنجید. خرافه طبق معمول روش تفکر عقلانی را زیر سوال برده و بعنوان مانعی در رشد هر کشوری مطرح میشود.

 

 

*هند*

در فهرست خرافاتی ترین کشور هـای دنیا، هند مقام اول رابه خود اختصاص داده اسـت. هندی ها برای هر موقعیتی دلیلی دارند کـه این موضوع در واقعیت منطقی نیست. عبور گربه از مسیر شـما، یا سر رفتن شیر هنگام جوشیدن همگی بدشانسی تلقی میشوند. در هند خرافات زیادی وجوددارد و مردم این کشور باید برای توسعه کشور خود از انها دست بردارند.

 

 

*چین*

چین کشور دیگری اسـت کـه مردم آن بسیار خرافاتی هستند. فنگ شویی کـه در هند نیز تمرین میشود از این کشور آمده اسـت. تعداد بسیار زیاد دیگری نیز افسانه در همین رابطه وجوددارد.

 

بعنوان مثال، بانوان شناگر برای بالا بردن شانس خود، یک کیسه چای را در لباس شنای خود قرار میدهند. بنابر این میتوان نتیجه گرفت کـه در چین نیز نتیجه گیری منطقی بخشی از زندگی روزانه مردم نیست.

 

 

*یونان*

در یونان جمله اي رایج وجوددارد با این عنوان کـه «چشم بد و شرور همواره مراقب شماست» و این عبارت ریشه در خرافات دارد. علاوه بر این موضوع یونانی ها بر این باورند کـه شکستن بشقابها میتواند اتفاق هاي بد را دور کند. بنابر این وقتی پای این وقایع غیر طبیعی بـه میان می‌آید، یونان نیز از قافله عقب نمی افتد.

 

 

*کشور آمریکا*

در کشوری مانند ایالات امریکا نیز خرافات وجوددارد. مردم در ایالات متحده بر این باورند کـه بارندگی در روز ازدواج، بدشانسی می آورد. پراکنده شدن نمک نیز از نظر آن ها خوب تلقی نمیشود. بهمین دلیل اسـت کـه در بحث اتفاق هاي غیر واقعی این کشور پیشرفته نیز در فهرست خرافاتی ترین ها وجوددارد.

 

 

*فیلیپین*

فهرست خرافات کشور فیلیپین تمامی ندارد. فیلیپینی ها بر این باورند کـه ریختن نمک روی زمین باعث می‌شود کـه مهمان خانه میزبان را ترک کند. علاوه بر این‌ها فیلیپینی ها نخستین روز سال جدید تمام پنجره هاي خانه خودرا باز میکنند چرا کـه فکر میکنند با اینکار وقایع خوب بـه سراغ انها آمده وشانس بـه انها رو می‌کند. با این اوصاف فهرست کشور هـای خرافاتی همان‌ گونه ادامه دارد.

 

 

*نیوزیلند*

نیوزیلند کشوری بسیار زیباست کـه خرافات زیادی مرتبط با مراسم ازدواج دارد. مردم بومی نیوزیلند بر این باورند کـه ماه مراسم ازدواج شـما و رنگ لباس عروسی تان می‌تواند بر زندگی زناشویی شـما تاثیر بگذارد. شاید شنیدن این موضوع برای شـما عجیب باشد اما برای مردمان نیوزیلند امری بسیار عادی تلقی میشود.

 

 

*ژاپن*

خرافات ژاپنی ها در فرهنگ و سنت هاي آنان ریشه دارد. ژاپنی ها لیستی طولانی در مورد وقایعی دارند کـه می‌توانند دلایل متفاوت داشته باشند. بعنوان مثال، شماره 4 برای آن ها نماد بدشانسی اسـت. ژاپنی ها هم چنین فکر می کنندکه عبور یک گربه سیاه از میانه راه شـما مایه خوش شانسی اسـت کـه این موضوع دقیقا عکس اعتقاد هندی هاست.

 

 

*مصر*

مصری ها از ابتدای تاریخ خرافاتی بوده اند! آن ها موارد بسیار زیادی را بدشانسی تلقی میکنند کـه ازآن جمله می‌توان بر وارونه شدن کفش ها، نگاه کردن در آیینه شکسته و باز کردن چتر در داخل خانه اشاره کرد.

 

 

*فرانسه*

فرانسوی ها منطق خاص خودرا دارند. وارونه شدن نان توسط آنان بدشانسی پنداشته میشود. حتی در مهمانی ها، افراد باید بـه این موضوع بسیار توجه کنند. ضمن این کـه اگر تعداد مهمانان دور میز غذاخوری نیز 13 باشد این موضوع نیز نشانه ي بدشانسی می باشد. بنابر این مانند سایر کشورها، در فرانسه نیز مردم بـه این چیزهای عجیب باور دارند.

 

 

*کشور مکزیک*

در فهرست خرافاتی ترین کشورها، کشور مکزیک نیز حضور دارد. مکزیکی ها فکر می‌کنند کـه لبخند زدن بـه نوزاد باید در حین لمس کردن آن باشد ودر غیر اینصورت نوزاد بیمار می‌شود.

 

 

*مشهور ترین خرافاتی ها*

-در دنیا افراد مشهور زیادی وجود دارد که دارای عقاید خرافی اند در واقع اینکه کسی بنا به هر علتی مشهور باشد، دلیل نمی شود که عقاید و باورهایش بدون نقص و عیب باشند. نمونه های ذیل شاهدی  بر این ادعاست.معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان

 

*دیوید بکام*
به طور مرتب در طول بازی کفش‌هایش را عوض می‌کند چون معتقد است این کار برایش شانس می‌آورد.
معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
*پاتریک دامپسی*
این بازیگر باهوش و بااستعداد، اعتماد به نفس بالایی دارد و در کار خود خبره است. با این حال همیشه کفش‌های پومای قرمزی به پا دارد و گمان می‌کند پوشیدن این کفش‌ها در هر شرایطی برای او خوش‌اقبالی می‌آورد.
معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
*کریستین بال*
این بازیگر که معمولا در فیلم‌های پرهزینه هالیوود نقش اول را دارد برعکس خیلی‌ها که اعتقاد دارند نباید از زیر نردبان رد شوند، معتقد است برای خوش‌شانس بودن باید از زیر نردبان عبور کند.
معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
*مایکل جردن*
این بازیکن افسانه‌ای بستکبال در تمام طول بازی‌های خود در دهه 80 و 90 زیر شورت ورزشی خود شورت تیم ورزشی دانشگاه کارولین شمالی را به تن می‌کرد زیرا معتقد بود این لباس برای او پیروزی می‌آورد.
معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
*کریستین چنووت*
خواننده مشهور در برادوی معتقد است نباید از زیر نردبان بگذرد زیرا در صورتی که این کار را انجام دهد خوشبختی از زندگی او رخت بر می‌بندد و زندگی‌اش تیره و تار می‌شود.
*آنجلاکینسی*
خانم بازیگر قبل از هر بار سوار شدن به هواپیما با انگشت ضربه‌ای آرام به هواپیما می‌زند. او می‌گوید از 2 سالگی این کار را شروع کرده و این عمل ترس از پرواز را در او کاهش می‌دهد. آنجلا این کار را به نصیحت پدرش انجام می‌داده است.
*تایگر وودز*
گلف‌باز معروف و موفق معمولا یکشنبه‌ها قرمز می‌پوشد. قرمز رنگ شانس اوست. می‌گوید مادرش به او گفته که قرمز شانس می‌آورد و به عقیده خود تایگروود هم رنگ قرمز قدرت فوق‌العاده بالایی دارد.
*روت برون*
خواننده و بازیگر آمریکایی به این موضوع معتقد است که قبل از آغاز یک برنامه نباید در مورد آن صحبت یا از آن نام برد زیرا این کار شانس موفقیت او را پایین می‌آورد. ریچارد شام‌موبرلن نیز بازیگر تلویزیونی است که سرسختانه به این موضوع اعتقاد دارد.
*ریچارد گر*
در دوران باستان بسیاری از افراد به درمان با کریستال اعتقاد داشتند. ریچارد گر نیز مانند بسیاری از هنرپیشه‌های هالیوود به انرژی و قدرت بلور اعتقاد دارد.
*جولی والتر*
رمان‌نویس و بازیگر انگلیسی برخلاف بسیاری از افراد که برای شانس آوردن مهره یا طلسم‌شانس دارند معمولا در مراسم خاص مانند مراسم اسکار، قطعه‌ای یخ همراه برمی‌دارد.
*کیت بلانش*
همیشه گوشواره‌ای در جیب لباس خود دارد. او معتقد است که گوشواره برای او شانس می‌آورد.
معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
*بردپیت*
گردنبندی از دندان کوسه دارد و معتقد است این گردنبند او را از خطرات درامان نگه می‌دارد.
*جیم مکاوی*
او هر ماه به اولین کسی که می‌رسد می‌گوید خرگوش سفید تا شانس در خانه‌اش را در آن ماه بزند.
*پنلوپه کروز*
هر بار که اتفاق بدی برایش می‌افتد، سرش را می‌مالد تا ارواح خبیثه را از خود دور کند.
معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
*بیل کلینتون*
قبل از گرفتن هر تصمیم مهمی برای پیشگیری از بدشانسی فال کارت می‌گرفت.
*لورن بلان*
اگر طرفدار تیم فرانسه در جام جهانی بوده باشید حتما دیده اید که لورنت بلان قبل از بازی برای شانس آوردن و بعد از هر گل برای تشکر سرکچل دروازه‌بانشان فابین بارتز را می‌بوسید.
جدیدترین مطالب سایت