چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

در جایی هستید و می خواهید به طور مخفیانه و بدون اینکه کسی متوجه شود عکس برداری کنید یا فیلم ضبط کنید. اگر که می‌خواهید مخفیانه تصویربرداری کنید باید نکات فوق را مد نظر قرار دهید و البته به قوانین و حریم خصوصی افراد هم احترام بگذارید زیرا عکس برداری مخفی یکی از کارهایی است که نباید صرفا به دلیل این که توانایی انجام آن را دارید آن را انجام دهید. این مطلب برای یاددهی نحوه صحیح استفاده از گوشی همراه برای مخفیانه عکس گرفتن با رعایت اصول اخلاقی و همچنین آگاه سازی کاربران نسبت به شیوه‌های انجام این کار ارائه شده است. در این مطلب فراناز به شما آموزش می دهد که چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیرید. با ما همراه باشید.

 

همیشه دلایلی پذیرفتنی برای مخفیانه عکس‌گرفتن با گوشی همراه وجود دارد. عکاسی مخفیانه گاهی امری غیرعادی به نظر می‌رسد اما برخی موقعیت‌ها وجود دارند که شما ناچار هستید در آن‌ها بدون این که دیده شوید، عکاسی کنید؛ با خواندن این نوشتار می‌آموزید که چگونه مخفیانه با گوشی خود عکس بگیرید.

 

دلایل مختلفی برای عکاسی مخفیانه وجود دارد؛ شاید بخواهید بدون این که مدیر یک فروشگاه بفهمد از اجناس آن فروشگاه عکس بگیرید و یا شاید مجبور باشید که از یک عمل غیرقانونی مخفیانه عکس بگیرید تا بتوانید از آن در دادگاه به عنوان مدرک استفاده کنید؛ گاهی نیز ممکن است که بخواهید از کودکان خجالتی خود عکس بگیرید تا بتوانید از آن‌ها خاطراتی شیرین را برای خود حفظ کنید به همین دلیل می‌توان گفت که دلایل مشروع زیادی برای عکاسی مخفیانه وجود دارد مخصوصا اگر که بخواهید تصاویر مورد نظر خود را در اختیار سایر افراد هم بگذارید؛ با خواندن مطالب زیر می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

 

قبل از شروع عکاسی مخفیانه خود صدای شاتر دوربین را غیرفعال کنید

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

عکاسی مخفیانه

 

اولین کاری که برای عکاسی مخفیانه باید انجام دهید، رفع کردن بدیهی‌ترین علامتی است که نشان می‌دهد که شما در حال عکاسی هستید: صدای شاتر دوربین. دوربین‌های گوشی های همراه هیچ عضو متحرکی ندارند؛ صدایی که در هنگام عکاسی از یک دیوایس تولید می‌شود تنها یک بازخورد صوتی نرم افزاری است که نشان می‌دهد عمل عکاسی انجام شده است. شما می‌توانید به راحتی این صدا را از بخش تنظیمات دوربین گوشی خود غیرفعال کنیدبیشتر گوشی های اندروید وجدید عملکرد خود را متناسب با حالت تنظیمات صوتی دستگاه تغییر می‌دهند به همین دلیل اگر که این وسایل را روی حالت لرزش یا سکوت قرار دهید به طور خودکار صدای شاتر دوربین هم غیرفعال می‌شود اگرچه که در هنگام استفاده از گوشی های قدیمی‌تر کاربر مجبور است که به بخش تنظیمات دوربین دستگاه برود و صدای شاتر دوربین را به طور دستی غیر فعال کند.

 

در گذشته می‌توانستید با نصب‌کردن هندزفری‌ها صدای شاتر را از طریق آن‌ها پخش کنید زیرا این صوت بخشی از صداهای چند رسانه ای دستگاه بود اما هم اکنون به دلیل این که این صدا در دسته بندی صداهای اعلان گوشی قرار گرفته است دیگر این امکان وجود ندارد در برخی از کشورها نظیر ژاپن و کره به دلیل مسائل اخلاقی غیرفعال کردن صدای شاتر دوربین غیرقانونی است به همین دلیل اگر که نمی‌توانید صدای شاتر دوربین گوشی خود را غیرفعال کنید، بدانید که موبایل شما برای استفاده در این دسته از کشورها ساخته شده است.

 

فلش دوربین گوشی را غیرفعال کنید

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

عکاسی مخفیانه

 

فلش دوربین در صورت فعال بودن دومین علامتی است که به وضوح نشان می‌دهد که شخص در حال عکس برداری با گوشی خود است. همه موبایل ها فلش ندارند اما در صورتی که گوشی شما به فلش دوربین مجهز است برای این که مخفیانه عکس برداری کنید مجبور هستید که آن را غیرفعال سازید.

 

تنظیمات فلش معمولا توسط نرم افزار دوربینی که روی گوشی شما نصب شده است، کنترل می‌شود از این رو به دلیل گوناگونی گوشی ها و نرم افزارهای دوربین موجود در بازار امکان ارائه یک دستورالعمل آموزشی جامع برای استفاده از این برنامه ها وجود ندارد اما راهنمایی کلی این است که در آپشن‌های اپلیکیشن گوشی به دنبال یک آیکون با شکل فلش (یا رعد برق) بگردید و آن را غیرفعال کنید؛ اگر که چنین آیکونی را پیدا نکردید باید تنظیمات فلش دوربین را پیدا کنید و آن را غیرفعال سازید.

 

مخفی نگه داشتن گوشی

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

عکاسی مخفیانه

 

لنز دوربین گوشی های موبایل اندازه کوچکی دارند و معمولا در قسمت بالایی دستگاه در یک طرف بدنه نصب می‌شوند به همین دلیل شما می‌توانید در هنگام عکس برداری بیشتر بدنه گوشی خود را مخفی کنید و تنها لنز دستگاه را بدون پوشش باقی گذارید و عکس برداری کنید.

 

اگر که شخصی که می‌خواهید از او عکس بگیرید شما را نبیند، نمی‌فهمد که در حال عکس گرفتن از او هستید به همین دلیل گاهی لازم است که فکر کنید که جاسوس‌ها در دنیای خود چه می‌کنند و صرفا از آن‌ها تقلید کنید تا بتوانید به راحتی عکاسی مخفیانه کنید؛ برای مثال اگر که بلوز جیب دار می‌پوشید گوشی خود را در جیب بلوزتان بگذارید، به نحوی که تنها لنز دوربین آن بیرون باشد. بعد از انجام این کار و وصل کردن گوشی به ریموت کنترل‌های بی سیم پشتیبانی‌کننده بلوتوث (مانند محصولات شرکت کم کیکس) که گوشی های اندروید ورا پشتیبانی می‌کنند، از هدف مورد نظر خود عکس بگیرید.

 

اگر که می‌خواهید موبایل خود را در مکان خاصی برای عکس برداری بگذارید، می‌توانید داخل یک کتاب را به اندازه گوشی خالی کنید و سپس دایره ای را به اندازه لنز گوشی بر روی جلد کتاب ایجاد نمایید و سپس گوشی را در داخل محفظه ایجاد شده قرار دهید و کتاب را روی قفسه مورد نظر بگذارید تا بتوانید از منظره یا هدف خود با کنترل کردن گوشی از راه دور عکس بگیرید؛ از این طریق همچنین می‌توانید گوشی را به یک دوربین امنیتی نیز تبدیل نمایید.

 

گوشی را به طور عادی نگه دارید

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

عکاسی مخفیانه

 

گاهی در حال حرکت هستید و ناگهان یک موقعیت عکس برداری برای شما پیش می‌آید؛ در چنین موقعیتی ممکن است که زمان کافی برای استفاده از تجهیزات مخفی سازی نداشته باشید و یا به یک ریموت کنترل پشتیبانی کننده بلوتوث دسترسی نداشته باشید؛ در این موقعیت تنها باید از دستان خود به نحو زیر استفاده کنید.

 

وانمود کنید که در حال پیام دادن به شخصی هستید؛ گوشی خود را تا حدی به سمت زمین نگه دارید که بتوانید موقعیت هدف مورد نظر خود را در تصویر گرفته شده داشته باشید. شما می‌توانید به راحتی زمانی که در مکان‌هایی نظیر ایستگاه مترو، کتابخانه و یا رستوران هستید و هدف عکس برداری در جلوی شما قرار دارد، چنین موقعیتی را ایجاد کنید.

 

تظاهر سازی به پیام رسانی در هنگامی که می‌خواهید از دوربین سلفی موبایل خود برای انجام یک فرآیند عکاسی مخفیانه استفاده کنید، نیز سودمند است اگرچه که بیشتر اوقات مجبور هستید که در چنین مواقعی صفحه نمایشگر گوشی را مخفی کنید. نرم افزارهایی نیز در بازار عرضه شده است که با نمایش دادن تصاویری مختلف بر روی نمایشگر گوشی شما را قادر می‌سازند تا بدون شناسایی‌شدن مخفیانه عکس برداری کنید.

 

کلید صدا را به عنوان کلید شاتر دوربین تنظیم کنید

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

عکاسی مخفیانه

 

این کار به شما کمک می‌کند تا گوشی خود را به گونه ای عادی به هر سمتی که می‌خواهید نگه دارید؛ موبایل را به طریقی در دست بگیرید که لنز آن به سمت هدف عکس برداری شما باشد سپس کمر خود را به سمت موقعیت مورد نظر بچرخانید و دکمه صدای گوشی را فشار دهید. اگر که از نوعی از هندزفری استفاده می‌کنید که امکان کنترل کردن صدا با استفاده از آن وجود دارد، می‌توانید به گونه ای مشابه از آن برای عکس برداری نیز استفاده نمایید.

 

امکان یا عدم امکان استفاده از این راهکار به نرم افزار دوربین گوشی شما بستگی دارد. برخی از برنامه ها توانایی پشتیبانی این تنظیمات را ندارند، بعضی به طور پیش فرض این تنظیمات را پشتیبانی می‌کنند و در برخی دیگر شما مجبور هستید که به طور دستی این آپشن‌ها را فعال نمایید. بیشتر نرم افزارها این قابلیت‌ها را دارند به همین دلیل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

از نرم افزارهای تصویربرداری مخفی استفاده کنید

چگونه با موبایل یواشکی و مخفیانه فیلم و عکس بگیریم ؟

عکاسی مخفیانه

 

اگر که نمی‌خواهید از همه تکنیک‌های فوق استفاده کنید یکی از نرم افزارهای زیر را روی گوشی خود نصب نمایید. این برنامه‌ها به این منظور طراحی شده‌اند که یک فرآیند عکاسی مخفیانه را تا حد ممکن برای شما ساده کنند. با نصب این نرم افزارها دیگر لازم نیست که فلش و صدای شاتر دوربین را غیر فعال نمایید.

 

در اکوسیستم اندروید برنامه Spy Camera OS 3 یک نرم افزار خوب و شناخته شده است. این اپلیکیشن رایگان قابلیت تشخیص چهره و تصویر برداری خودکار و همچنین ارسال تصاویر گرفته شده از طریق ایمیل را دارد و علاوه بر این می‌تواند به طور عادی فعال باشد تا کاربر بتواند در هنگام وب گردی هم از موقعیت‌های مورد نظر خود عکس برداری کند. اگر که به دنبال یک نرم افزار ساده‌‌تر هستید، می‌توانید برنامه Hidden Camera Snapshot را روی گوشی خود نصب کنید.

 

برای کاربران گوشی های iOS هم برنامه Easy Calc Camera Eye به عنوان بهترین گزینه معرفی شده است. این نرم افزار با نام Easy Calc  (ماشین حساب ساده) در کنار مابقی نرم افزارهای شما قرار می گیرد به همین دلیل توجه کسی را به شما جلب نمی‌کند. Easy Calc چند شیوه تصویر برداری نظیر حالت تاخیری، مرحله ای و همچنین تشخیص دهنده حرکت را دارد و علاوه بر این می‌تواند با رمز گذاشتن بر روی تصاویر از آن‌ها محافظت کند. جایگزین این نرم افزار اپلیکیشن Online Hidden Camera است که 0.99 دلار قیمت دارد اما می‌تواند ابزارهای تصویربرداری بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد.

جدیدترین مطالب سایت