موز و خواص عجیبش برای زیبایی

موز و خواص عجیبش برای زیبایی

موز و خواص عجیبش برای زیبایی

موز میوه ایست که هم خودش سرشار از ویتامین است و کلی خواص داردوهم پوستش دارای خواص بیشماری است. در این مطلب می خواهیم خواص عجیب پوست موز را برای شما عنوان کنیم. خواصی که شامل ترفندهای زیبایی صورت و حتی برای زیبایی کفش تان نیز موثر است.

 

خواص عجیب پوست موز

تقریبا تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است! پوست موز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدقارچ‌ها، ضدباکتری‌ها و آنزیم‌های مفید برای بدن می‌باشد. به‌علاوه سرشار از ویتامین‌های B۶، B۱۲، منیزیم و پتاسیم است. موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خوراکی در بین خانواده‌ها است و خیلی از مردم از خوردن آن لذت می‌برند. خوردن موز برای سلامتی بسیار مفید بوده و به دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌های سلامتی به‌شمار می‌رود. اما شاید نکته‌ی جالب اینجا باشد که تقریبا تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است! پوست موز برای زیبایی پوست شما بسیار مفید است و باید در رژیم زیبایی‌تان گنجانده شود. پوست موز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدقارچ‌ها، ضدباکتری‌ها و آنزیم‌های مفید برای بدن می‌باشد. به‌علاوه سرشار از ویتامین‌های B۶، B۱۲، منیزیم و پتاسیم است.

 

“برای آگاهی از پوست موز متن زیر را بخوانید.”

 

سفید کننده‌ی دندان

اگر دندان‌های به سفیدی مروارید می‌خواهید، نباید پوست موز را دور بریزید. پوست موز حاوی سیتریک اسید می‌باشد که به کم کردن اثر زردی روی دندان‌های شما کمک کرده و آن‌ها را به درخشندگی مروارید می‌کند. به‌علاوه موز حاوی مواد ضد پلاک دندان و سالیسیلیک اسید می‌باشد که نه تنها مانع خون‌ریزی لثه‌ها شده بلکه آن‌ها را مقاوم و سفت می‌کند.

 

هرموقع به سفید کردن دندان‌هایتان نیاز داشتید این عمل ساده را انجام دهید:

قسمت داخلی پوست موز تازه را برای چند دقیقه به دندان‌ها بمالید. بعد از این کار، مسواک بزنید تا باقی‌مانده پوست موز از دندانتان پاک شود. این عمل را روزی یک‌بار به مدت یک هفته انجام دهید.

 

خواص عجیب پوست موز برای از بین بردن میخچه و زگیل

پوست موز سرشار از آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که به شما کمک می‌کنند با امنیت کامل از دست میخچه‌ی پای خود رها شوید. آن‌ها همچنین با ویروس مولد میخچه نیز مبارزه می‌کنند. قسمتی بزرگتر از اندازه میخچه را از پوست موز ببرید. قسمت داخلی پوست موز را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. با باند یا نوار آن را بپوشانید. تمام طول شب را به آن وقت دهید. صبح روز بعد پوست موز را بردارید. این کار را به مدت چند هفته کوتاه انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

 

خواص عجیب پوست موز برای درمان آکنه

پوست موز درمانی عالی برای جوش و آکنه است. پوست موز همانند یک پاک کننده‌ی طبیعی عمل کرده و سطح پوست را از سم‌های جمع شده و مولد جوش پاک می‌کند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن پوست را از میکروب‌های مولد آکنه پاک‌سازی می‌نماید. به علاوه خاصیت ضدالتهابی پوست موز به پوست برای آرام کردن اثر التهاب نیز کمک می‌کند. پوست خود را با آب سرد شسته، با حوله‌ای تمیز آن را خشک کنید. به مدت پنج دقیقه نواحی آلوده به آکنه را با داخل پوست موز ماساژ بدهید. ۲۰ دقیقه به پوست فرصت بدهید که مواد مغذی را جذب کند، سپس با آب سرد پوست را بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

 

کاهش لکه‌های پوستی

قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه‌های پوستی بسیار مفید می‌باشد. وجود ویتامین‌های A. و B.، C.، E. در پوست موز برای پوست مفید بوده و به ترمیم لکه‌های آن کمک می‌کند. به علاوه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا، لکه‌های سیاه را نیز کاهش می‌دهند. به آرامی قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج تا ده دقیقه به پوستتان بمالید. (می‌توانید قسمت فیبری سفید آن را جدا کرده و روی صورت بگذارید). برای حداقل ۲۰ دقیقه اجازه بدهید که فیبر‌های آن روی پوست شما بماند. روزی ۲ تا ۳ بار این عمل را تکرار کنید تا لکه‌های پوستی محو شوند.

 

خواص عجیب پوست موز به عنوان آرامش دهنده جای نیش پشه

نیش زدن پشه و دیگر حشرات بسیار دردناک و آزاردهنده می‌باشد. با قسمت داخلی پوست موز می‌توانید این واکنش‌ها را آرامش ببخشید. به مدت پنج دقیقه ناحیه نیش خورده را با قسمت داخلی پوست موز ماساژ دهید. بعد از پانزده دقیقه استراحت، محل مورد نظر را با آب سرد بشویید. در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

 

از بین بردن ضایعات روی پوست

از پوست موز می‌توانید در از بین بردن ضایعات زشت روی پوست هم استفاده کنید. آن‌ها حاوی آنزیم‌هایی هستند که به حل کردن این ضایعات کمک می‌کند. قسمتی از پوست موز را به اندازه محل مورد نظر ببرید. قسمت سفید آن را روی پوست قرار دهید. در طول شب آن‌را نگه دارید. صبح روز بعد پوست موز را ار پوستتان برداشته و با آب بشویید. این عمل را تا زمانی که ضایعه روی پوستتان هست تکرار کنید (۲ تا ۴ هفته).

 

محو کردن خطوط خنده و چین و چروک

پوست موز به محکم کردن پوست صورت کمک می‌کند. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان لوتئین بوده که افزایش سن را به تاخیر می‌اندازد. به علاوه به پوست شما روشنی و نرمی خاصی می‌دهد! قسمت داخلی پوست موز را به صورت خود زده و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن اجازه استراحت بدهید. بعد با آب ولرم آن‌را بشویید. روزی یک‌بار این کار را تکرار کنید.

 

هر آنچه باید درباره پوست موز و هزار و یک خواص آن بدانید

موز از میوه‌های پرخاصیت و محبوبی است که مصرف آن در هر سنی برای تمام افراد توصیه میشود چرا که فواید فراوانی برای سلامت کامل دارد. ولی نکته ای که وجود دارد این است که مردم از خواص پوست موز خبر ندارند. در واقع انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در پوست موز وجود دارد که میتواند برای سلامتی و زیبایی مفید باشد و کاربردهای مختلفی برای نظافت و امور منزل نیز دارد. در ادامه فواید پوست موز را به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

 

درمان پیچک سمی

اگر قصد چادر زدن یا کوه نوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوسـت موز را روی قسمت‌های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می‌کند.

 

براق کننده کفش

اگر براق کننده کفش در اختیار ندارید نگران نشوید! تکه ای پوست موز را روی کفش خود بمالید و درخشندگی آن را ببینید. سپس با پارچه ای تمیز روی کفش را تمیز کنید. براق کننده های کفش حاوی پتاسیم است و باید دانست که پوست موز منبع بسیر غنی از این ماده معدنی محسوب می شود.

 

درمان زگیل

زگیل ها بسیار مسری هستند و باید به دقت درمان شوند تا به دیگر قسمت های پوست منتقل نشوند. بخش داخلی پوسـت موز درمان خوبی برای کاهش بروز زگیل های پوستی است. برای این منظور، تکه ای کوچک از پوست موز را روی زگیل گذاشته و با نواری محکم ببندید. این روش را هر روز تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید.

 

خواص عجیب پوست موز برای ترد کردن گوشت

اگر گوشت هنگام پخت سفت است می توانید از پوسـت موز کمک بگیرید. تکه ای از پوست موز را درون قابلمه بگذارید. افرادی که این روش را امتحان کرده اند مدعی اند به این ترتیب گوشت نرم تر و خوشمزه تر می شود.

 

بهبود کبودی

عملکرد ضد التهابی پوست موز باعث کاهش کبودی ها می شود. پوست موز را چندین بار در روز روی قسمت آسیب دیده ماساژ دهید یا با نواری مناسب آن را ببندید.

 

کمپوست باغچه

همه ریز مغذی های موجود در پوست میوه ها مانند یک کود ارگانیک برای تغذیه گیاهان عمل می کند و آفات و بیماری ها را از بین می برد. پوسـت موز حاوی کلسیم، منیزیوم و مواد معدنی است که رشد گل ها را تسریع می کند.

جدیدترین مطالب سایت