10 نکته خیلی مهم برای خرید لباس نوزاد

10 نکته خیلی مهم برای خرید لباس نوزاد

10 نکته خیلی مهم برای خرید لباس نوزاد

بعضی‌ها ممکن است فکر کنند خرید لباس نوزادی نیاز به دانستن نکته خاصی ندارد. یا پیش خودشان بگویند بچه است دیگر و چیزی که یادش نمی‌ماند؛ درحالی‌که انتخاب لباس نوزادی هم درست مثل هر لباس دیگری نیاز به دانستن نکات و رعایت قواعدی دارد. در ادامه با بعضی از این نکات آشنا می‌شوید.

 

گاهی نتیجه سونوگرافی اشتباه است

حتما شما هم شنیده‌اید گاهی نتایج سونوگرافی اولیه و تعیین جنسیت با  چند وقت بعد آن تفاوت دارد. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم تا قبل از تعیین قطعی جنسیت نوزاد سراغ خرید لباس نروید. کمی جلوی شور و هیجانی را که طبیعی است داشته باشید، بگیرید و به جای خرید لباس های نوزادی دخترانه و پسرانه، بقیه وسایل ضروری نوزاد را تهیه کنید.

 

آبی و صورتی بخرم؟

از قدیم رسم بوده که آبی رنگ نوزاد پسر باشد و صورتی رنگ دخترها. حتی در جشن‌های اعلام جنسیت نوزاد هم از این دو رنگ استفاده می‌کنند. حالا پیشنهاد ما چیست؟ درست است که استفاده از این رنگ‌ها به نوعی سنت تبدیل شده ولی قرار نیست تمام کمد و کشوی نوزادتان را با این دو رنگ پر کنید. یک دنیا طیف رنگی زیبا و هیجان انگیز دیگر هست که دیدنشان روی لباس نوزادی بچه‌ها قند در دل آدم آب می‌کند. از گلبهی، یاسی، نارنجی و هر رنگ دیگری که به نظرتان زیبا می‌آید، برای انتخاب لباس نوزادی استفاده کنید و در قید و بند کلیشه‌ها نمانید.

 

به جنس پارچه دقت کنید

10 نکته خیلی مهم برای خرید لباس نوزاد

نوزادان لطیف‌ترین و حساس‌ترین پوست را دارند؛ به همین دلیل هم نمی‌توان هر لباسی را به تن آن‌ها پوشاند. دقت داشته باشید بهترین پارچه برای لباسشان، نخ پنبه یا نخ است. اگر لباس ایرانی می‌خرید به عبارت 100% نخ دقت کنید. اگر روی لباس به انگلیسی نوشته شده به 100% Cotton توجه کنید و اگر لباس ترک است به 100% Pamuk توجه داشته باشید.

 

سفید رنگ مناسبی است؟

سفید یکی از رنگ‌هایی است که به بیشتر نوزادان می‌آید و حالت معصومانه آن‌ها را چند برابر بیشتر می‌کند؛ اما بهتر است بدانید این رنگ برای نوزادی که قرار است مرتب کار خرابی کند چندان هم ایده‌آل نیست. قرار نیست لباس مشکی و قهوه‌ای تن نوزاد کنید؛ اما اگر لباس رنگی باشد هم خوب است و دیرتر اثر لکه‌ها را نشان می‌دهد.

 

پاپوش بخرم یا کفش؟

10 نکته خیلی مهم برای خرید لباس نوزاد

خرید کفش‌هایی که قد کف دست هستند کار خیلی شیرینی است. پیشنهاد می‌کنیم در فصل‌های گرم سال و هنگام خرید کفش های دخترانه و پسرانه نوزاد به گردش مناسب هوا داخل کفش دقت داشته باشید و به خصوص برای دخترها از کفش نوزادی رو باز استفاده کنید. پاپوش هم برای فصل‌های گرم سال ایده خوب و خنکی است. ضمن اینکه سبک است و فشاری روی پای نوزاد نمی‌آورد. در فصول سرد سال هم سراغ جوراب‌ها و پاپوش‌های ضخیم و گرم بروید و اگر به مهمانی دعوت شده‌اید و دوست دارید نوزادتان بانمک‌تر از چیزی که هست به نظر برسد، یک جفت کفش نوزادی راحت و گرم برایش بخرید.

 

قطعات کوچک خطرناک هستند

هنگام خرید لباس نوزادی خیلی دقت کنید که لباس قطعات کوچکی مثل دکمه‌ها ریز یا سگک‌های کوچک نداشته باشد. این قطعات از نظر بزرگترها جذابیتی ندارند و عادی هستند، در حالی‌که برای نوزادان اجزایی ناشناخته هستند که اگر کنده شوند، می‌شود آن‌ها را داخل دهان گذاشت. به همین دلیل هم از لباس‌هایی که دوخت بیشتر دارند به جای دکمه‌های بیشتر استفاده کنید.

 

حساسیت ندهند

گاهی این پارچه لباس نیست که باعث بروز حساسیت در پوست نوزاد می‌شود؛ بلکه قضیه به فلزات به کار رفته در لباس برمی‌گردد. خیلی از نوزادان نسبت به فلزات حساسیت دارند و ممکن است روی قسمت سگک لباس که مستقیم روی پوست اثر می‌گذارد، متوجه وجود جوش‌هایی شوید که شبیه گزیدگی حشرات هستند؛ اگر چنین اتفاقی افتاد احتمال اینکه فرزندتان به فلزات حساسیت داشته باشد، زیاد است.

 

خرید اکسسوری کودکان

تمام خرید لباس و کفش نوزادی یک طرف، خرید خرده ریزها و اکسسوری نوزادی یک طرف دیگر. آنقدر گزینه‌های بامزه برای نوزادان وجود دارد که گاهی انتخاب از بینشان سخت می‌شود. هنگام خرید اکسسوری یا زیورآلات نوزادی به ایمن بودن آن‌ها دقت کنید. باز هم سراغ قطعات کوچک نروید؛ برای مثال به جای خرید گل سر، از هدبندهای دخترانه بانمک استفاده کنید. سعی کنید بین رنگ لباس‌ها و رنگ اکسسوری تناسب ایجاد کنید.

 

توجه به رنگ لباس و فصل

قانون ساده‌ای وجود دارد که می‌گوید بهتر است در هوای سرد، رنگ‌های گرم پوشید و در هوای گرم رنگ‌های سرد. رنگ گرم در هوای سرد احساس گرما ایجاد می‌کند و رنگ سرد، گرمی هوای داغ بهار و تابستان را می‌گیرد. از این قانون می‌توان برای انتخاب لباس نوزادی هم استفاده کرد. اگر نوزادتان متولد بهار یا تابستان است از رنگ‌های آبی و سبز ملایم برای انتخاب رنگ لباس‌هایش استفاده کنید و اگر متولد زمستان است، سراغ رنگ‌های آجری و نارنجی بروید.

 

شست‌و‌شوی لباس نوزاد

لباس نوزاد جنسی لطیف دارد و قرار است روی پوستی حساس قرار بگیرد. برای شست‌و‌شوی لباس نوزادی از مواد شوینده سبک و بدون بو استفاده کنید. صابون‌های معطر و مایع لباسشویی عطری ممکن است باعث اذیت شدن فرزند دلبندتان شود. نکات بیشتر برای لکه بری و شستن لباس نوزاد را در اینجا بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت