همه چیز درباره استفاده از کرم وازلین اصل خارجی

همه چیز درباره استفاده از کرم وازلین اصل خارجی

همه چیز درباره استفاده از کرم وازلین اصل خارجی

وازلین یکی از لوازم آرایشی است که برای زیبایی پوست و رویش ابروها کاربرد دارد و برای پوست های خشک استفاده می شود. ولی گاهی اوقات سوالاتی برای مصرف کنندگان آن پیش می آید. در این بخش از سایت فراناز به این سوالات پاسخ میدهیم.

 

آیا وازلین پوست را تیره می کند؟

اینکه وازلین پوست را تیره می کند به درستی مشخص نشده است، اما افرادی که از وازلین استفاده می کنند عقیده دارند که وازلین پوست را تیره می کند اما در ادامه می توانید موارد استفاده ی وازلین در پوست و مو ولب را بخوانید.

 

وازلین چیست؟

از وازلین می توان برای برطرف کردن خشکی لب استفاده کرد. خشکی و ترک لب به دلایل مختلف رخ می دهد که از جمله آن می‌توان به بعضی بیماری‌ها، تغییرات فصلی، حساسیت و سوء تغذیه اشاره کرد.

 

استفاده از برخی محصولات آرایشی بهداشتی می تواند علاوه بر احساس ناخوشایند و مشکلات تکلم و خوردن غذا باعث ورود میکروب ها و آلودگی ها از طریق شکاف روی لب به درون بدن شود.

 

از وازلین همچنین می توان برای مرطوب کردن بدن نیز استفاده کرد، برای این کار کافی است مقداری وازلین را بر روی دست ریخته، مناطق خشک پوست و یا نواحی تیره از قبیل نوک آرنج و یا زانو ها را ماساژ دهید تا به تدریج نرم و رنگ آنها روشن شود.

 

آقایان دارای پوست صورت آکنه‌دار می‌توانند حین اصلاح از وازلین برای رطوبت‌دهی به پوست استفاده کنند تا علاوه بر اصلاح آسان، از بروز آکنه های جدید و یا خراش جوش‌های چرکی جلوگیری کنند.

 

از وازلین همچنین می توان به عنوان یک درمان سریع برای تسکین آفتاب‌سوختگی و رفع آثار ناشی از اشعه خورشید استفاده کرد.

 

برای پاک‌سازی آلودگی های سطح پوست و یا محصولات آرایشی، بویژه مواد مقاوم در برابر آب، می‌توانید وازلین را به پنبه آغشته کرده و با آن سطح پوست را پاک کنید.

 

گفتنی است؛ وازلین در رفع خستگی عضلات و گرفتگی اعضای بدن موثر است به این ترتیب که هنگام استحمام می‌توان از ترکیب وازلین و نمک دریا برای ماساژ بدن بهره برد. همچنین این ترکیب می تواند سلول های مرده پوست را به آسانی از سطح آن جدا کرده و در امر لایه‌برداری مفید واقع شود.

 

از دیگر کاربردهای وازلین می‌توان به جلوگیری از بروز تاول در پشت مچ پا، به خصوص هنگامی که کفش جدید پا را می زند، اشاره کرد.

 

از وازلین می توان به عنوان سفیدکننده سریع دندان‌ها استفاده کرد به طوری که با مالش آن بر روی دندان لبخندی زیبا و درخشان عایدتان می‌شود.

 

همچنین قبل از اسپری عطر بر روی بدن می‌توان از مقداری وازلین برای ماندگاری بیشتری آن استفاده کرد.

 

وازلین به عنوان یک ماده عایق همچنین می تواند برای جلوگیری از بروز واکنش های پوستی و آلرژی قبل از رنگ آمیزی موی سر و ابرو مورد استفاده قرار گیرد.

 

با وازلین پوست خود را نرم کنید

اگر پوست شما بیش از حد خشک است و حالت ترک و پوسته پوسته روی آن ایجاد می شود استفاده از وازلین می تواند مشکل شما را حل کند. این ماده با ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت را روی پوست نگه می دارد و خشکی آن را از بین می برد. البته این ماده پوست را بیش از حد براق می کند و برای مصرف روزانه مناسب نیست و بهتر است شب ها استفاده شود. بر خلاف تصور عموم وازلین روزنه های پوستی را نمی بندد اما اگر پوست شما مستعد آکنه است بهتر است قبل از استفاده از وازلین با پزشک خود مشورت کنید. کاربردهای وازلین تنها محدود به صورت نیست و می تواند از آن برای رفع خشکی و ترک دست و پاشنه پا و … هم استفاده کنید.

 

با وازلین گونه ها را هایلایت کنید

اگر علاقه ای به آرایش زیاد و استفاده از هایلایت کننده های براق که در حال حاضر بسیار رواج یافته اند ندارید می توانید برای براق تر کردن گونه ها و استخواه زیر ابرو، بدون آرایش از مقدار کمی وازلین استفاده کنید. وازلین را برای این کار به مقدار بسیار کم استفاده کنید چون استفاده زیاد از آن پوست را چرب و کثیف نشان خواهد داد.

 

با وازلین اطراف صورت را از آلوده شدن به رنگ مو حفظ کنید

یکی از مشکلات رایج در رنگ کردن مو، آلوده شدن پوست اطراف سر و صورت به رنگ مو و لک شدن ان است که ممکن است تا چند روز هم از بین نرود. برای پیشگیری از این مشکل اطراف صورت را که احتمال آغشته شدن آن به رنگ مو وجود دارد با وازلین بپوشانید. وازلین مانع از رسیدن رنگ به سطح پوست شده و از لک شدن آن جلوگیری می کند. همچنین اگر از کرم های برنزه کننده استفاده می کنید مقداری وازلین روی مچ دست و پا و آرنج بزنید تا از رگ رگه شدن برنزه کننده روی آن جلوگیری شود.

 

کاربردهای وازلین در زیبایی و مراقبت از لب ها

اگر لب هایتان خشک و پوسته پوسته شده وازلین می تواند یک اسکراب مناسب برای از بین بردن سلول های مرده سطح لب باشد. کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و روی لب ها ماساژ دهید و سپس با دستمال پاک کنید. یا می توانید یک لایه وازلین روی لب ها بمالید و کمی صبر کنید سپس با یک مسواک تمیز به آرامی پوسته ها را جدا کنید.

 

با وازلین لب ها را مرطوب کنید

وازلین می تواند یک بالم لب قوی و موثر باشد و رطوبت را به لب های شما بازگرداند. با انگشت کمی وازلین بردارید و روی لب ها بمالید و چند دقیقه صبر کند تا جذب شود و لب ها را نرم و مرطوب کند. اگر می خواهید رژ لب بزنید وازلین را از روی لب پاک کنید در غیر این صورت دوام رژ لب شما کم خواهد شد.

 

برخی کاربرد دیگر وازلین برای زیبایی پوست و مو

1-یک کاربرد وازلین اینست که میتوانید وازلین را به پلک بزنید و به سادگی چسب های باقی مانده مژه مصنوعی را پاک کنید. به همین راحتی مژه مصنوعی را از پلک جدا خواهید کرد .

 

2- همچنین کاربرد وازلین اینست که شما می توانید با افزودن کمی وازلین به سایه چشم و یا رژگونه قدیمی تان آن ها را تبدیل به محصولات کرمی کنید.

 

3- از وازلین برای مراقبت از کوتیکول های ناخن به خصوص در زمستان و جلوگیری از خشک شدن ناخن ها بهره مند شوید.

 

4- یک کاربرد وازلین نرم کردن لب هاست . شما میتوانید برای داشتن لب هایی زیبا و نرم از وازلین به عنوان نرم کننده لب استفاده نمایید.

 

5-کاربرد دیگر وازلین پاک کنندگی است . از وازلین می توانید به عنوان یک پاک کننده آسان آرایشی استفاده کنید. گوش پاک کن را به مقداری وازلین آغشته کنید و پیش از خواب آرایش خود را با آن پاک کنید.

 

6-برای نرم کردن و درمان آرنج خشک و ترک دار به ویژه در زمستان وازلین را به مکان مورد نظر ماساژ دهید .

 

7- یک ترفند جالب استفاده از وازلین اینست که کمی وازلین به دندان هایتان بزنید و آنها را کاملا سفید نگه دارید، چرا که هرگز رژلب به دندان هایتان برخورد نمی کند.

 

8- همچنین میتوانید برای رشد بیشتر مژه ها از وازلین استفاده کنید .

 

9- برای ماندگاری بیشتر بوی عطر از وازلین استفاده کنید. اگر کمی وازلین به مچ دست و گردن خود زده و سپس از عطر استفاده کنید، عطر بهتر جذب خواهد شد و بوی آن ماندگارتر خواهد ماند.

 

10- وازلین خاصیت نرم کنندگی پوست را دارد. می توانید برای پوست نرم تر وازلین را به صورت و گردن خود بزنید. ولی اگر دارای پوست بسیار حساسی هستید احتیاط کنید.

 

11- مقداری نمک دریایی به وازلین بیفزایید و آن را تبدیل به یک لایه بردار کنید. در زیر دوش پوست خود را لایه برداری کنید.

 

12- برای اینکه گوشواره تان به راحتی در گوشتان برود میتوانید ابتدا کمی وازلین به سوراخ گوشتان بمالید.

 

13- با زدن کمی وازلین به پوست نواحی ابرو، ابرو برداشتن با موچین را راحت تر کنید.

 

14- برای درمان موخوره از وازلین استفاده کنید .برای موخوره، پس از آنکه نوک موها را کوتاه کردید ، کمی وازلین به انگشتانتان زده و سپس نوک ساقه مو را لمس کنید. مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید.

 

15- وازلین براق کننده و نو کننده کفش است . اگر مصاحبه و یا قرار مهمی دارید ، مقداری وازلین به چکمه و یا پاشنه های کفش خود بزنید و آنها را مانند روز اول نو کنید.

 

16- سعی کنید قبل رنگ کردن موهایتان کمی وازلین به پوست صورتتان بمالید .برای آنکه لکه های رنگ مو روی پیشانی شما برخورد نکند، پیش از رنگ کردن، به دور خط رویش موهایتان وازلین بزنید.

 

17- بعد از اصلاح با تیغ به پوست خود وازلین بزنید . این کار از خشک شدن پوست جلوگیری میکند .

جدیدترین مطالب سایت