همه چیز درباره اکستنشن ابرو و هزینه های آن + عکس و روش های نگهداری و مراقبت

همه چیز درباره اکستنشن ابرو و هزینه های آن + عکس و روش های نگهداری و مراقبت

همه چیز درباره اکستنشن ابرو و هزینه های آن + عکس و روش های نگهداری و مراقبت

آیا میدانید اکستنشن ابرو چیست و چقدر هزینه دارد؟ برای اطلاع از این مطلب در ادامه با فراناز همراه باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

 

اکستنشن ابرو نوعی آرایش موقتی اسـت کـه باعث می شود ابروهای شـما حجیم تر و پرپشت تر دیده شوند، اکستنشن هزینه کمتری نسبت بـه تاتو دارد و البته ظاهر زیباتر و طبیعی تری هم بـه ابروهای شـما می بخشد، اینروزها در اکثر آرایشگاه هاي زنانه اکستنشن انجام می شود و بهمین دلیل امروز اطلاعات مفید درباره این آرایش پرطرفدار رابه اشتراک میگذاریم.

 

اکستنشن ابرو بـه دو صورت انجام می گیرد کـه در روش اول بـه‌ صورت کاشت در کلینیک هاي زیبایی انجام می گیرد ودر روش دوم بـه صورت موقت در سالن هاي زیبایی زیر نظر متخصص انجام میشود. اکستنشن ابرو نیز مانند روشهای دیگر برای پر پشت تر کردن ابرو برای کسانی کـه ابروهای کم پشتی دارند یا بـه هر دلیلی ابروهای انها دچار ریزش شده و نمیخواهند از روشهای مانند تاتو ابرو میکروپیگمنتیشن ابرو و… استفاده کنند.

 

با تتو ابرو خداحافظی کنید

خانم دانیکا بـه‌دلیل عوامل ژنتیکی و عوارض جانبی برداشتن بیش از حد ابرو و تتو کردن، هیچ ابرویی ندارد. ولی چند سال قبل با اکستنشن ابرو آشنا شد و حالا او هر هفته بـه سالن زیبایی میرود تا برایش ابروهای تازه‌اي را از نو طراحی کنند. او می گوید: «مـا هر هفته شکل متفاوتی از ابرو را امتحان می کنیم و با شکل و ظاهر آن بازی میکنیم. ابروها واقعا حالت چهره را تغییر میدهند.

 

بنابر این می توانم هر هفته ظاهرم را عوض کنم. گاهی نیز ابروهایی پُرپُشت و چشمگیر داشته‌ام. مـن این تغییر و انعطاف‌پذیری را دوست دارم.». ولی ریچاردسون،‌ آریشگر دانیکا، معتقد اسـت کـه اکستنشن ابرو باید در موارد خاصی انجام شود، چون حساس بـه زمان و گران اسـت و مدت زیادی هم دوام نمی‌آورد. او میگوید: اکستنشن ابرو شباهت زیادی بـه اکستنشن مژه دارد.

 

در اکستنشن ابرو نیز «مانند اکستنشن مژه» الیاف باریک مومانندی با استفاده از چسب دکتری شفاف متصل می شود تا ابروهایی ایجاد شوند کـه تا جای ممکن ماندگار و بادوام هستند. ولی شباهت اکستنشن ابرو و مژه در همین جا بـه اتمام میرسد. در اکستنشن مژه باید اکستنشن بـه مژه‌هاي طبیعی متصل شود، ولی در اکستنشن ابرو الیاف مومانند مستقیما بـه پوست یا مو هاي ابرو متصل میشوند.»

همه چیز درباره اکستنشن ابرو و هزینه های آن + عکس و روش های نگهداری و مراقبت

جدیدترین نوع و مدل های اکستنشن ابرو

رشته‌ها و الیاف مورداستفاده نیز متفاوت هستند. در اکستنشن مژه میتوانید از مژه‌هایي از جنس موی سمور «mink» ابریشم یا اکستنشن مژهٔ کشمیری «cashmere» استفاده کنید. همه یٔ آنها پُر و ضخیم بنظر میرسند و ظاهری شبیه مژه‌هایي را پیدا می کنند کـه با ریمل پوشیده شده اسـت. ولی الیاف مورداستفاده در اکستنشن ابرو بسیار نازک‌تر و ظریف‌تر هستند.

 

ریچاردسون آرایشگر دانیکا، ادامه میدهد: «ترجیح میدهم از نازک‌ترین رشته‌هاي ممکن استفاده کنم، چون طبیعی‌ترین شکل را پیدا می کنند. اگر موی استفاده‌شده ضخیم باشد، مانند پلاگ مو «hair plug، یکی از روش‌هاي کاشت مو» غیرطبیعی بنظر میرسد. با این حال در بعضی از سالن‌هاي زیبایی از الیاف و رشته‌هاي نازک استفاده نمی کنند، چون بکار و زحمت بیشتری نیاز دارد.»

 

هزینه اکستنشن ابرو چقدر است ؟

در حال حاضر هزینه انجام اکستنشن ابرو در آرایشگاه هاي بنام و معتبر چیزی بین 300 تا 500 هزار تومان می باشد.

 

چه کسانی اکستنشن ابرو میخورد؟

دراین قسمت بـه معایب و مزایای اکستنشن ابرو می‌پردازیم این روش هم مانند دیگر روشهای زیبایی دارای مزایا و معایب خاص خود اسـت کـه در ادامه بـه آن مبپردازیم این روش یک روش دائمی نیست دراین روش بین یک هفته تا یک ماه ماندگاری دارد کـه بستگی بـه تبحر فردی دارد کـه اینکار را انجام میدهد و ابروهای خودتان بـه طور مثال اگر ناحیه اي از ابروی شـما خالی اسـت.

 

مثلاً در تاج یا دم ابرو چون موها بوسیله چسب متصل میشوند ماندگاری کمتری دارد بـه دلیل این کـه وقتی ابروهای شـما کم پشت اسـت ابروهای شـما کمک میکند کـه ابروها محکمتر سر جای خود بماند و مدت زمان بیشتر دوام بیاورد. دراین روش هم مانند دگیر ورش ها نیاز بـه ترمیم دارد «هر دو هفته یک‌بار برای کسانی کـه قصد دارند اکستنشن ابروهای خودرا بمدت طولانیتری حفظ کنند ».

 

از دیگر معایب اکستنشن میتوان بـه مراقبت زیاد دراین روش اسـت. این روش بیشتر بـه درد کسانی می‌خورد کـه دوست دارند تنوع در رنگ و مدل ابروها داشته باشند و بـه چشم یک روش کوتاه مدت نگاه میکنند. از دیگر مزایایی اکستنشن هم میتوان بـه پرپشت بودن و جلوه طبیعی و هم چنین بدون درد بودن دراین روش میتوان اشاره کرد.

 

اکستنشن ابرو برخلاف میکروبلیدینگ، به ابرو بافت و حجم می‌دهد

میکروبلیدینگ «microblading» یا هاشور ابرو، تتویی نیمه‌دائمی اسـت کـه در آن با ایجاد خطوطی شبیه مو هاي ابرو، ظاهری شبیه ابرو را ایجاد می کنند، ولی نتیجهٔ کار هیچ بُعد و حجمی ندارد. ریچاردسون می گوید: «بیشتر مردم اطلاعی از روش اکستنشن ابرو ندارند، ولی بـه‌دلیل محبوبیت میکروبلیدینگ، آگاهی آنها از اکستنشن ابرو نیز در حال افزایش اسـت.

 

چرا کـه در روش میکروبلیدینگ هیچ بافت یا عمقی ایجاد نمیشود و بیشتر مردم بـه‌دنبال اکستنشن هستند تا بـه ابروی خود شکلی واضح‌تر و حجم یا قوس مشخص‌تری بدهند. این روش برای افرادی کـه میخواهند ابروی متفاوتی داشته باشند، ولی نمیخواهند این ظاهر جدید، همیشگی باشد، فوق العاده اسـت.»

 

اکستنشن ابرو کم خطر هست یا میکروبلیدینگ؟

از آنجا کـه اکستنشن ابرو با استفاده از چسب و روی سطح پوست اعمال می شود «برعکس میکروبلیدینگ کـه در آن اپیدرم یا روپوست رابا سوزنی سوراخ میکنند» از نظر ایجاد عفونت یا رضایت نداشتن از نتیجهٔ نهایی، خطر کمتری وجوددارد. اگر از نتیجه نهایی میکروبلیدینگ راضی نباشید، هیچ راهی برای اصلاح آن وجود ندارد، در حالیکه اکستنشن ابرو بـه‌تدریج ودر طول زمان از پوست جدا می شود.

 

قهوه‌ای تیره محبوب‌ ترین رنگ اکستنشن ابرو

ریچاردسون، آرایشگر دانیکا میگوید طبق معمول اکستنشن قهوه‌اي تیره پرطرف‌دارتر اسـت و با بیشتر رنگ‌هاي پوست، سازگاری دارد. او در ابزار خود اکستنشن سیاه هم دارد، ولی معتقد اسـت کـه سیاه بسیار تند و زننده اسـت.

 

حتما باید با ابروهای تمیز مراجعه کنید

قبل از اکستنشن ابرو هر گونه ژل، پودر و مداد ابرویی راکه استفاده کرده اید، پاک کنید. ریچاردسون توصیه میکند کـه برای این کـه از نظر چسبیدن و دوام اکستنشن بـه بهترین نتیجه برسید باید پوست و ابروی تمیزی داشته باشید. قبل از اکستنشن طبق معمول جلسهٔ مشاوره‌اي برگزار میشود کـه در آن شـما و متخصص اکستنشن ابرو درمورد شکل ابرو، یعنی طول، قوس و قسمت‌هایي کـه باید پر شوند، بـه توافق می رسید.

 

انجام اکستنشن ابرو می‌تواند تا ۲ ساعت طول بکشد

کل فرآیند از ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول میکشد. هریک از الیاف، با استفاده از موچین بادقت و وسواس و یک‌بـه‌یک در جای خود قرار داده میشود. برخلاف اکستنشن مژه کـه در آن مژه‌ها دریک جهت چسبانده می شوند، این رشته‌ها باید با پیروی از الگوی رشد ابروها ودر زاویه‌هاي مختلفی قرار بگیرند تا شکل نهایی ابرو را ایجاد کنند. نتیجهٔ نهایی می تواند از صدها رشته با طول‌هاي متفاوتی تشکیل شده باشد.

 

ریچاردسون میگوید: «هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد، چون رشته‌ها بـه‌شکل مسطح روی پوست قرار می گیرند و بنابر این اگر اینکار بـه‌شکل غلط و نامنظمی انجام شود، بـه‌شدت مشخص و واضح خواهد بود. بـه بعضی از کارآموزانم اجازه نمیدهم اکستنشن ابرو را انجام بدهند، حتی اگر در اکستنشن مژه عالی باشند، چون آنها دقت و مهارت لازم برای اینکار را ندارند. وقتی کسی با ابروهای نامتقارن یا بدون ابرو بشما مراجعه می کند، باید بـه‌خوبی بدانید کـه در هر سمت بـه چـه چیزی نیاز دارید. اینکار مانند کار کردن روی بوم نقاشی سفید اسـت و کار بسیار دشواری اسـت، چون ابروی هر شخص با دیگران متفاوت اسـت. اینکار بـه دقت و صبر زیادی نیاز دارد و بـه نوعی یک هنر بـه حساب می آید.»

 

نتیجه نهایی اکستنشن ابرو

در نتیجه کار: انتهای ابرو باید تیز، تمیز و تراز باشد و شکل کلی ابرو نیز باید مرتب بنظر برسد. اگر اینکار درست انجام نشود، نتیجه نهایی شبیه ابرویی مصنوعی و تتو بنظر میرسد، یعنی در اکستنشن ابرو از رشته‌هاي بسیار زیادی استفاده شده، اکستنشن بسیار ضخیم اسـت و تراکم بسیار زیادی دارد. ولی بـه‌اسانی میتوان آنرا اصلاح کرد. فقط باید رشته‌هاي اضافه را بردارید و تمام.

همه چیز درباره اکستنشن ابرو و هزینه های آن + عکس و روش های نگهداری و مراقبت

قبل از اکستنشن نباید پوست ابرو رنگ شود

ریچاردسون میگوید کـه در بعضی از سالن‌هاي زیبایی قبل از اکستنشن ابرو ابتدا پوست زیر ابرو را رنگ میکنند کـه روش اشتباهی برای اکستنشن ابروست. او می گوید: «وقتی پوست رنگ می شود، ظاهر تیره‌تری را ایجاد میکند و بنابر این میتوانند رشته ‌ها و مو هاي ابرو رابه هر جهتی کـه می خواهند و بـه‌شکل نامنظمی متصل کنند و از تعداد رشته‌هاي بسیار کمتری استفاده کنند.»

 

معمولا ماندگاری اکستنشن ابرو چقدر است؟

ریچاردسون، این آرایشگر امریکایی برای مراقبت‌هاي بعد از اکستنشن، نکاتی را توصیه می کند: «این مسئله بسیار مهم اسـت کـه در ۴۸ ساعت اول، ابروها با آب تماس نداشته باشند. از دست زدن بـه ابروها، خوابیدن روی آنها، استفاده از محصولات چرب و آرایش کردن آنها پرهیز کنید.

 

برای تمیز کردن این قسمت با استفاده از پارچه‌اي مرطوب، آهسته روی آن ضربه بزنید. از آنجا کـه اکستنشن بـه پوست متصل میشود، احتمال این کـه برای مدتی طولانی در جای خود باقی بماند، بسیار کم اسـت. اگر پوست چربی داشته باشید یا مرتب بـه صورت خود دست بکشید، اکستنشن بـه‌اسانی از پوست شـما جدا میشود.»

 

اکستنشن ابرو با ژل فیبری چگونه است؟

ژل فیبری ابرو نیز یکی از روش هایي هست کـه خودتان در منزل هم میتوانید انجام دهید. ژل فیبری ابرو چیست ؟ ژل فیبری ابرو یک ظرف کوچک پر از الیاف هاي سیاه رنگ مو مانند ي اسـت کـه داخل ژل بیرنگی قرار دارد کـه با استفاده از قلموی مخصوصی کـه دارد در نواحی کم پشت ابرو قرار می‌گیرد. این ژل در واقع یک نوع چسب اسـت کـه با استفاده ازآن کمک میکند در لا بـه لای ابرو بچسبد و ظاهری طبیعی داشته باشد.

 

ماندگاری دراین روش تقریباً هشت ساعت اسـت و براحتی قابل پاک شدن اسـت. شـما میتوانید با استفاده از یک دستمال مرطوب آنرا براحتی پاک کنید. دراین روش کار با اون راحته و شـما براحتی میتواند با براش مخصوصی کـه داره فیبر هاي مو مانند ابرو رابا قلمو مخصوص بردارید و آنرا در نواحی کم پشت بکشید و صبر کنید خشک شود «زمان طولانی برای خشک شدن لازم نیست حداکثر تا 10 دقیقه خشک میشود».

 

روش استفاده از ژل فیبری

ابتدا فیبر هاي مومانند رابا ژل مخصوص بـه خوبی ترکیب کنید سپس روی قسمت هاي مورد نظر ابرو قرار دهید و جاهای خالی رو پرکنید سپس بـه حالت دلخواه درآوردید و مدتی صبر کنید خشک شود بهمین اسانی شـما ابروهای شـما پرپشت میشود و جلوه زیبا و طبیعی پیدا خواهد کرد.

 

مراقبت های بعد از انجام اکستنشن ابرو

تا 24 الی 48 ساعت از استحمام خودداری کنید هم چنین از پاک کردن ابرو با پاکننده چرب خودداری کنید. از تماس هاي فیزیکی در فعالیت هاي روزانه با ابرو خود , خودداری کنید بعنوان مثال در هنگام تعویض لباس از تماس آن با ابروهایتان بپرهیزید. در هنگام خوابیدن سعی کنید از تماس ابروهایتان با بالشت مطمئن شوید.

جدیدترین مطالب سایت