همه چیز درباره رژیم چرخشی + نمونه برنامه رژیم چرخشی

همه چیز درباره رژیم چرخشی + نمونه برنامه رژیم چرخشی

همه چیز درباره رژیم چرخشی + نمونه برنامه رژیم چرخشی

آیا تابحال درباره رژیم چرخشی اطلاعاتی کسب کرده اید ؟ اگر نمی دانید رژیم چرخشی چیست در این مطلب از سایت فراناز یک نمونه از تاثیرگذارترین رژیم های چرخشی را مثال زده ایم. با ما همراه باشید. اگر شما هم مثل من از اضافه وزن رنج میبرید حتما این مطلب را دنبال کنید.

 

اضافه وزن مشکلیست که این روز ها گریبان گیر تقریبا تعداد بیشماری از افراد جامعه هست و همین موضوع باعث دلسردی و عدم اعتماد به نفس در افراد چاق میشود.از این رو بسیاری از افراد چاق به رژیم های سریع و غیر اصولی رو می آورند که باعث مشکلات و عوارض بعد از رژیم خواهد شد.

 

بماند که خود چاقی و اضافه وزن مشکلات خاص خودش را دارد اعم از چربی،کلسترول،سر درد و تهوع و….. ولی ما در این قسمت از سایت آموزشی فراناز رژیمی به شما یاد میدهیم که زیاد اذیت نشید و وزن کم کنید با ما همراه باشید.

 

رازی است که در پشت رژیم چرخشی قرار دارد. این مفهوم توسط مارتین کاتان، روانشناس و کارشناس چاقی به وجود آمد. با سه هفته محدودیت کالری در یک ماه، هفته چهارم به عنوان هفته مرخصی این رژیم در نظر گرفته می شود.

 

بدون هیچ گونه محدودیت در چیزی که می خورید. نظریه کاتان، شامل این واقعیت علمی است که سوخت و ساز بدن انسان، بعد از سه هفته رژیم، کند می شود زیرا بدن خودش را با تغییرات رژیم غذایی وفق می دهد. این، هدف واقعی رژیم چرخشی است. یک هفته مرخصی از رژیم، مجاز است تا فرد را وادار کند که به مدت طولانی به این برنامه رژیمی پایبند بماند.

 

اگر برنامه رژیم چرخشی را به دقت دنبال کنید، به احتمال زیاد با وجود چنین محدودیت کالری در طول سه هفته، وزن کم می کنید. علاوه بر این، محروم نبودن ازغذاهای مورد علاقه تان به شما قدرت مضاف می دهد تا به قوانین رژیم تان پایبند بمانید. حالا اجازه دهید که ببینیم یک برنامه رژیم چرخشی، دقیقا شامل چه چیزهایی است.همه چیز درباره رژیم چرخشی + نمونه برنامه رژیم چرخشی

برنامه رژیم چرخشی

یک رژیم چرخشی معمولی بر محتوای کالری کم در ۳ روز اول و پس از آن یک رژیم غذایی با کالری متوسط برای ۴ روز آینده تمرکز می کند. درهفته آینده، میزان کمی کنترل کالری در رژیم غذایی رعایت می شود. این چرخه رژیمی باید برای هفته سوم تکرار شود. علاوه بر این، حداقل سی دقیقه ورزش برای حفظ یک بدن سالم توصیه می شود.

 

از آنجا که مردان و زنان دارای نیازهای کالری متفاوت هستند، این برنامه غذایی بر این اساس تنظیم می شود. سه هفته اول، هفته های کم کالری هستند و فرد باید از مصرف غذاهای پرکالری با چربی و کربوهیدرات بالا اجتناب کند. اگر می خواهید در یک ماه به نتایج موثر دست یابید، پرهیز کامل از کربوهیدرات ها در ۳ تا ۴ روز اول، استراتژی کلیدی است.

 

مقدار کمی کربوهیدرات در روز چهارم و سپس قطع آن برای ۳ تا ۴ روز آینده به فرد کمک می کند که به سرعت لاغر شود. یک برنامه غذایی چرخشی، روشی موثر برای کنترل آلرژی نسبت به مواد غذایی خاص است. علاوه بر پیشگیری از آلرژی های جدید، این رژیم به فرد کمک می کند تا مواد غذایی که باعث آلرژی می شوند را نیز شناسایی کند.

 

برنامه رژیم چرخشی آلرژی شامل مصرف مواد غذایی است که ازنظر بیولوژیکی با آلرژی مرتبط اند، مانند تخم مرغ، میگو، گوشت گاو، ۲ تا ۳ روز و سپس منتظر ماندن به مدت ۳ تا ۴ روز برای دیدن نتایج. فرد در طول این فرایند، مواد آلرژی زا را می شناسد و از این رو می تواند با پرهیز از انواع خاص مواد غذایی، تشدید بیشتر آلرژی را کنترل کند.

 

نکاتی که باید در ارتباط با رژیم چرخشی بدانید

– دنبال کردن یک برنامه رژیمی، حتی اگر به اندازه رژیم چرخشی قابل انعطاف باشد، اغلب شما را گرسنه می سازد. مصرف سبزیجاتی مانند: خیار، اسفناج، کاهو، مارچوبه و میوه هایی مانند: سیب، آناناس، پرتقال و انگور می تواند شما را در کنار کنترل کالری مصرفی تان، سیر نگه دارد.

 

-برای موفقیت آمیز کردن یک رژیم چرخشی، ضروری است که به شخص مربوطه در مورد پذیرش رژیم غذایی، اشتها و نحوه مقابله با گرسنگی، آموزش های لازم داده شود. بنابراین مشاوره مناسب پیرامون مدیریت رفتاری، نقش مهمی در عملکرد درست رژیم چرخشی ایفا می کند.

– این برنامه رژیمی برای دستیابی به اثرات گسترده، ورزش ملایم و متوسط را به صورت روزانه توصیه می کند.

– شخص باید در هنگام پیروی از این برنامه رژیمی خاص، میزان مصرف آب را نیز افزایش دهد.

– شیرین کننده های مصنوعی برای افرادی که از برنامه رژیم چرخشی پیروی می کنند، اکیدا ممنوع می باشد.

 

رژیم چرخشی و فوایدش

یکی از مزایای اولیه رژیم چرخشی این است که برخلاف سایر برنامه های رژیمی، مصرف کالری شما را در تمام طول رژیم، محدود نمی کند و از این رو، یک تعادل خوب به وجود می آورد.

 

یک افزایش تدریجی در مقدار کالری مصرف شده در هر هفته وجود دارد. این امر به سوخت و ساز بدن کمک می کند که یک الگوی خاص برای خودش به وجود بیاورد.

 

شما می توانید مطابق با الویت های بدنتان، در مورد هفته مرخصی تصمیم بگیرید. بدون آنکه مجبور باشید حتی هنگامی که احساس می کنید بدنتان به استراحت نیاز دارد، هرگونه رویکرد محدود سازنده ای را دنبال کنید.

 

از آنجا که هر هفته، مصرف کالری همراه با یک دوره مرخصی افزایش می یابد، فعالیت های متابولیکی بدنتان تحت تاثیر رژیم غذایی قرار نمی گیرد.همه چیز درباره رژیم چرخشی + نمونه برنامه رژیم چرخشی

یک نمونه ازمنوی برنامه رژیم چرخشی

-صبحانه

۲۸ گرم غلات با ۲۲۶ گرم شیر بدون چربی

در طول سه روز اول از میوه های مرکبات استفاده کنید.

 

-ناهار

۱ فنجان ماست با یک قاشق چایخوری جوانه گندم به همراه نصف یک موز

 

-شام

سالاد سبز صفر کالری با سبزیجاتی مانند بروکلی، هویج، لوبیا و بادمجان.

نصف فنجان برنج با ماهی بریان یا کبابی

برنامه رژیم چرخشی برای مردان

۱۲۰۰ کالری در روز برای ۳ روز اول

۱۵۰۰ کالری در روز برای ۴ روز آینده

۱۸۰۰ کالری در روز برای ۷ روز آینده

 

-در طول هفته مرخصی

۱۸۰۰ کالری در روز برای ۳ روز اول

۲۰۰۰ کالری در روز برای ۴ روز آینده

برنامه رژیم چرخشی برای خانم ها

۶۰۰ کالری در روز برای ۳ روز اول

۹۰۰ کالری در روز برای ۴ روز آینده

۱۲۰۰ کالری در روز برای ۷ روز آینده

 

-در طول هفته مرخصی

۱۲۰۰ کالری در روز برای ۳ روز اول

۱۵۰۰ کالری در روز برای ۴ روز آینده

جدیدترین مطالب سایت