همه چیز درباره سرکه سیب و خواص خارق العاده اش برای لاغری

همه چیز درباره سرکه سیب و خواص خارق العاده اش برای لاغری

همه چیز درباره سرکه سیب و خواص خارق العاده اش برای لاغری

 

سرکه سیب یکی از طبیعی ترین خوراکی هایی است که با مصرف آن وزن انسان به سرعت کاهش می یابد. همچنین با خوردن مکرر سرکه سیب روده ها تمیز شده و گوارش انسان بهتر کار می کند.

 

خاصیت قلیایی سرکه سیب

این به معنای آن است که مصرف این ماده برای کاهش اسیدیته بدن ایده آل است و از این رو، شرایط بهتری را برای سلامت کلی ایجاد می کند.

 

افزون بر این، نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز به پیشگیری از بیماری های جدی مانند سرطان کمک می کند.

 

فراموش نکنید که رژیم غذایی با محتوای بالای چربی، نمک و دیگر مواد غذایی مشابه می تواند pH بدن را اسیدی سازد، که این شرایط برای تکثیر ریزجانداران سمی ایده آل است.

 

سرکه سیب و رفع گرفتگی بینی

اثر آنتی بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می کند. همچنین، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس ها را پاکسازی می کند و از این رو، گرفتگی کمتری در آنها دیده می شود.

 

اگر علاقه به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی که دچار آنفلوآنزا شده اید، انجام دهید.

 

مصرف سرکه سیب به مدت 10 روز معمولا برای از بین بردن مشکل کفایت می کند.

 

همچنین، اگر به گلو درد یا مشکلات التهابی مبتلا شده اید، سرکه سیب در کاهش و از بین بردن آنها موثر عمل می کند.

 همه چیز درباره سرکه سیب و خواص خارق العاده اش برای لاغری

 

سرکه سیب و سمزدایی کلیه ها

آیا از عفونت های کلیوی رنج می برید یا سنگ های کلیه برای شما مشکل آفرین شده اند؟ اگر این گونه است، مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام صبح را مد نظر قرار دهید.

 

همچنین، دنبال کردن توصیه پزشک خود و نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید. اگر به مصرف آبمیوه علاقه دارید، اطمینان حاصل کنید فاقد شیرین کننده باشند. همچنین، نمک را به مدت دو هفته از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

 

نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا هم به کاهش وزن کمک می کند و هم موجب بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود.

 

کارشناسان توصیه می کنند مصرف مخلوط سرکه سیب و آب به عنوان یک عامل بازدارنده اشتها عمل کرده و به افراد کمک می کند تا کمتر مواد خوراکی در بین روز مصرف کنند و مقدار غذای مصرفی شان به اندازه متوسط باشد.

 

این اکسیر جادویی قرن هاست که به عنوان یک ماده همه کاره و پرفایده برای بدن استفاده می شود. دارای عوامل ضدمیکروبی و ضدقارچی است که موجب افزایش ایمنی بدن و کاهش وزن می شود.

 

مطالعات قبل نشان داده اند که سرکه سیب با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، و تری گلیسیریدهای خون (چربی موجود در خون) مرتبط است. افراد چاقی که روزانه نوشیدنی حاوی یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب مصرف کرده اند بعد از ۱۲ هفته یک تا دو کیلوگرم وزن کم کرده اند.

 

 

 سرکه سیب از چه موادی تشکیل شده است؟

 همه چیز درباره سرکه سیب و خواص خارق العاده اش برای لاغری

 

سرکه سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و آنزیم هاست. بتاکاروتن، کلسیم و پتاسیم از جمله مواد مغذی ای هستند که بعد از تخمیر سیب و تبدیل به سرکه، همچنان در آن باقی می مانند و قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارند.

 

اسیداستیک موجود در سرکه سیب موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجب کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می شود.

 

فواید کاهش وزن سرکه سیب ناشی از رشته های پروتئینی موجود در سرکه سیب ارگانیک است که متشکل از سلولز و اسید استیک است. این رشته های پروتئین حاوی آنزیم ها و باکتری های مفیدی هستند که خواص متعددی به سرکه سیب ارگانیک و تصفیه نشده می بخشند.»

 

بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود. لی توصیه می کند بهتر است بیش از ۲ تا ۴ قاشق سوپخوری سرکه در روز مصرف نشود.

 

مطالعه محققان در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد مصرف بیش از اندازه زیاد اب و سرکه با خطراتی برای سلامت همراه است که علائم آن شامل خستگی، از بین رفتن حس چشایی، عدم تحمل سرما، از بین رفتن قدرت ماهیچه ها، رنگ پریدگی پوست، جوش های پوستی، زخم دهان، ریزش مو، مشکلات بینایی، کرختی و بیحسی، و افسردگی است.

جدیدترین مطالب سایت