همه چیز درباره وازلین تراپی و خواص خارق العاده اش

همه چیز درباره وازلین تراپی و خواص خارق العاده اش

همه چیز درباره وازلین تراپی و خواص خارق العاده اش

درباره وازلین تراپی چه میدانید؟ آیا تا به حال درباره وازلین تراپی و خواصش چیزی شنیده اید؟ وازلین نوعی روغن معدنی است که در سال 1859 کشف شده و از سال 1982 توسط شرکت های آرایشی بهداشتی به بازار عرضه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

در جهان امروز زیبایی و بهداشت پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر روز شاهد تبلیغات گسترده ی رسانه ها درخصوص یک محصول جدید در این حوزه هستیم. که اغلب این محصولات پایه ی شیمیایی و غیر طبیعی دارند که در کنار فواید بسیار می توانند، عوارضی هم داشته باشند.

 

اما وازلین یک محصول با پایه ی طبیعی و معدنی است که خواص باورنکردنی دارد. شرکت های مختلفی سعی کرده اند، از وازلین در ترکیب های مختلف لوسیون، کرم های مرطوب کننده ی دست و صورت و سایر محصولات استفاده کنند. نتیجه ی استفاده از این محصولات در اکثر مواقع با رضایت مشتری همراه بوده است.

 

وازلین چیست؟ وازلین یک کرم ژل مانند است که از ترکیب: پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی به دست می آید.

 

**با خواص عالی وازلین که در زیر آمده آشنا شوید.با ما در فراناز همراه باشید.

1-خاصیت ضد چروک برای دور چشم و لب ها

بسیاری از بازیگران و هنرمندان مطرح که پوست هایی صاف و شفاف دارند، راز جوانی و شادابی پوست شان را در استفاده از وازلین عنوان می کنند. وازلین به عنوان یک کرم ضد چروک بسیار خوب عمل می کند.

 

اگر شب ها قبل از خواب مقداری وازلین را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ بدهید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب بشویید، در مدت کوتاهی شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود.

 

دقت داشته باشید که قبل از استفاده از وازلین پوست تان را تمیز کرده و خوب خشک کنید.البته طبیعی است که چین و چروک های قدیمی و بسیار عمیق، با استفاده از وازلین ترمیم نخواهند شد، وازلین یک لایه ی مرطوب کننده و ضد چروک به شمار می آید که برای چین و چروک خفیف و ریز موثر است و می تواند از تشدید چین و چروک های صورت شما نیز محافظت کند.

 

2-خواص لایه برداری وازلین

ترکیب وازلین و شکر را روی پوست خود بمالید، بعد از مدتی آن را تمیز کنید و با آب بشویید. شکر با دانه های ریز خود به عنوان لایه بردار عمل کرده و پوست تان را تمیز می کند و وازلین به دلیل روغنی بودن، پوست تان را مرطوب و نرم می کند.

 

دقت کنید که قبل از استفاده از وازلین صورت تان باید تمیز باشد. بنابراین قبل از وازلین تراپی حتما مواد آرایشی را از سطح پوست خود پاک کنید.

 

3-خاصیت ترمیم کنندگی پوست لب ها

وازلین با ترکیب شکر می تواند خشکی لب هایتان را برطرف کند و سلول های مرده ی روی لب هایتان را پاکسازی کند. برای کسانی که دارای لب های حساس هستند و مدام از خشکی و ترک خوردگی آن ها شکایت می کنند، می تواند توصیه ی خوبی باشد. چرا که لب های خشک در هنگام آرایش بسیار دردسر ساز هستند و می توانند زیبایی شخص را تحت الشعاع قرار دهند.همه چیز درباره وازلین تراپی و خواص خارق العاده اش

4-بهترین پاک کننده آرایش از  روی پوست

برای بسیاری از خانم ها، پاک کردن آرایش، به ویژه آرایش چشم کار بسیار خسته کننده و حوصله سر بری است. استفاده از محلول های پاک کننده، برای برخی افراد حساسیت زا هستند و همیشه نمی توان از آن ها استفاده کرد.

 

برای رفع این مشکل شما کافیست مقداری از روغن وازلین را با پد روی صورت و چشم تان بمالید و بعد آبکشی کنید. شاهد خواهید بود که به سرعت صورت تان از مواد آرایشی پاک شد. البته مواظب باشید که وازلین به داخل چشم تان نفوذ نکند.

 

5-خاصیت باور نکردنی وازلین برای رفع تیرگی دور چشم

اگر احساس می کنید در اثر خستگی، بالا رفتن سن یا کار زیاد، اطراف چشم هایتان سیاه شده اند و استفاده از کرم های دور چشم چندان موثر نبوده است، بهتر است ترکیب وازلین و آب لیمو ترش را امتحان کنید. این ترکیب را به آرامی و با احتیاط دور چشم تان بمالید و یک ساعت بعد آن را با آب بشویید. بعد از چند بار استفاده از این ترکیب شاهد تاثیر معجزه آسای آن خواهید بود.

 

6-وازلین و ماسک صورت

اگر شما هم از طرفداران ماسک های صورت طبیعی هستید، توصیه می کنیم ماسک وازلین و توت فرنگی را هم امتحان کنید. وازلین، توت فرنگی و آب را مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را چند دقیقه روی پوست صورت خود قرار داده و پوست تان را با این خمیر ماساژ بدهید، سپس صورت تان را با آب گرم شستشو دهید.

 

7-وازلین به عنوان مرطوب کننده ی صورت و بدن

وازلین برای رفع خشکی قسمت های مختلف بد موثر است. می توانید از وازلین به عنوان مرطوب کننده ی بدن، کف پا، صورت و دست استفاده کنید. وازلین می تواند لوسیون مناسبی برای بعد از استحمام شما باشد.

 

اگر از ترک های کف پا رنج می برید و راه های مختلفی را برای برای درمان آن امتحان کرده اید، توصیه می شود که روغن وازلین را نیز امتحان کنید. به این شکل که بعد از شستشوی کامل پا با آب گرم، آن ها را خشک کرده و روغن وازلین را روی ترک ها بمالید. بعد از چند دقیقه جوراب بپوشید و اجازه دهید وازلین ترک های پایتان را بهبود ببخشد.

 

8-استفاده از وازلین در آرایش صورت!

گونه ها و برجسته سازی آن ها با استفاده از هایلایت ها و براق کننده ها، تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد.
اگر شما هم علاقمند هستید زیباتر دیده شوید ولی علاقه ای به مواد براق کننده ی غیر طبیعی ندارید، می توانید از وازلین استفاده کنید. برای این کار مقدار کمی وازلین را روی گونه و استخوان زیر ابرو بمالید. سعی کنید مقدار وازلین کم باشد که پوست تان را چرب نشان ندهد.همه چیز درباره وازلین تراپی و خواص خارق العاده اش

 

9-وازلین و رنگ سازی برای رژ لب

برای بسیاری از ما ممکن است این اتفاق رخ دهد که رنگ رژی را که دوست داریم، در بازار پیدا نکنیم. برای این کار می توانید از مخلوط وازلین و چند رنگ رژ استفاده کنید. مقداری از رژ را بریده و با وازلین ترکیب کنید. شما با امتحان چند رژ در طیف رنگی مختلف ، می توانید به رنگ دلخواه تان برسید.

 

10-تاثیر وازلین تراپی بر بهبود سوختگی های نوزادان

اغلب نوزادان به ویژه در بدو تولد، به علت پوشک شدن، دچار سوختگی پا می شوند. شما می توانید از روغن وازلین بعد از شستشو و تمیز کردن پای نوزاد، روی پا استفاده کنید. روغن وازلین به درمان سوختگی و مرطوب کردن پای نوزاد کمک خواهد کرد.

از اینکه همراه فراناز بودید از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین مطالب سایت