همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

 

حتما پیش آمده که وقتی برای کارها و خدمات پوست و مو و زیبایی تان به سالن های زیبایی میروید اسم پارافین تراپی را شنیده باشید.

پارافین تراپی یک روش درمانی ساده و جدید است که برای تسکین دردهای عضلانی، دردهای مفاصل و دردهای دست و پا بسیار مفید است.

پارافین تراپی در عین حال می تواند به شادابی و لطافت پوست هم کمک کند. با ما در فراناز همراه باشید.

 همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

 

*همه چیز درباره پارافین تراپی و فواید آن:

پارافین به علت گرما بخشی، می تواند تسکین خوبی برای درد های عضلاتی به ویژه در بیماران آرتروزی باشد.

باعث شادابی و لطافت پوست بدن و صورت می شود. و مشکلاتی نظیر خشکی، زبری پوست و ترک را برطرف می کند.

پارافین تراپی باعث آرامش و تسکین می شود و جریان خون را افزایش می دهد و التهاب را برطرف می کند.

 

*ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از انجام پارافین تراپی چیست؟

اگر دنبال خاصیت درمانی آن برای کاهش درد در مواضع خاصی از بدن تان هستید، طبیعی است که به کلینیک های درمانی مراجعه کنید، تا به صورت علمی کار پارافین تراپی برایتان انجام شود.

اما اگر صرفا دنبال جنبه ی زیبایی با پارافین تراپی هستید، می توانید با مراجعه به سالن های زیبایی از خدمات پارافین تراپی بهره مند شوید.

پارافین تراپی یک تخصص موثر برای جوان سازی پوست است که در طی فرایندهای مختلف، می تواند تاثیرات مطلوبی روی پوست شما بر جای بگذارد.

تاثیری که روی پوست شما دارد، این است که می تواند از پیری پوست شما جلوگیری کرده و یا آن را به تعویق بیندازد. تیرگی های پوست تان را از بین برده و پوست تان را شاداب کرده و به آن طراوت و تازگی ببخشد.

البته باید دقت کرد که پارافین تراپی به دلیل خاصیت گرمابخشی که دارد، لازم است که حتما زیر نظر متخصص انجام گیرد که فرد با خطرات احتمالی مواجه نشود.

 همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

 

روش انجام پارافین تراپی:

نکته:

قبل از اینکه پارافین گرم شده روی صورت یا بدن قرار بگیرد، باید رطوبت سازی روی پوست انجام شود.

برای این کار باید از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های بدن استفاده شود که بدن رطوبت لازم برای جذب پارافین را داشته باشد. بعد از اینکه پارافین گرم شد باید با استفاده از یک لایه ی محافظ، از آن روی پوست صورت استفاده کرد.

چرا که پوست صورت حساس است و اگر پارافین گرم شده بدون لایه ی محافظ روی آن قرار بگیرد ممکن است دچار سوختگی شود.

بعد از قرار گرفتن پارافین روی پوست باید از ماساژ استفاده کرد. ماساژ معمولا با روغن های گیاهی انجام می شود و باعث ریلکس شدن پوست می گردد.

در برخی از مراکز بهداشتی، برای اینکه حس خوبی به فرد منتقل شود، از پارافین های معطر استفاده می کنند. یا روغن های معطر گیاهی را در روند کارشان مورد استفاده قرار می دهند.

عطر خوب حس آرامش بیشتری به فرد می بخشد.

زمانی که پارافین گرم شد، این امکان را دارد که با ذخیره ی گرما در خود، آن را کم کم به محیط پیرامون منتقل کند، به همین دلیل است که زمانی که پارافین روی بدن شخص قرار می گیرد، به سرعت سرد نمی شود و قادر است گرما را به صورت تدریجی به موضع مشخص شده انتقال دهد.

به همین دلیل است که این گرما به پوست عضلات و ماهیچه ها می رسد و در ضمن کاهش درد، گردش خون را تسریع می بخشد و بدن را شاداب می کند و باعث رفع درد و آسیب می شود.

معمولا درجه حرارت پارافین در این روش، روی 50 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. اما حرارت مناسب صورت معمولا کمتر از آن است. همین حساسیت، مقاومت صورت در برابر گرما را کاهش می دهد. لزوم استفاده از لایه ی محافظ برای پارافین تراپی صورت در اینجا مشخص می شود.

 همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

 

1-با استفاده از محلول های پاک کننده، صورت را از مواد آرایشی و هر نوع آلودگی و چربی پاک کنید.

سپس با استفاده از مواد بهداشتی استاندارد، پوست را تمیز و ضد عفونی کنید تا برای پارافین تراپی آماده شود.

لازم است که برای بالا بردن تمرکز و رفع هر گونه مزاحمتی، باید موهای فرد با کلاه مخصوص روی سرش فیکس شوند.

در ادامه با استفاده از یک کرم مرطوب کننده، تمام قسمت های صورت، گردن، چانه، پیشانی، بینی و زیر چشم ها پوشیده می شود و ماساژ صورت به مدت چند دقیقه ادامه میابد.

 همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

 

2-در این مرحله همان طور که پیش تر گفته شد، باید یک لایه ی محافظ روی پوست صورت قرار بگیرد تا از خطر سوختگی و ایجاد حساسیت و …. بر روی پوست فرد جلوگیری کند.

لایه ی محافظ شامل یک پارچه ی ضخیم است که چشم ها، بینی و دهان فرد خارج از آن قرار می گیرد که در طی فرایند پارافین تراپی، فرد قادر به تکلم، تنفس و پلک زدن باشد و در این حین دچار مشکل نشود. اما توصیه ی متخصصان این است که بهتر است فرد در طول انجام این فرایند به استراحت و ریلکس کردن مشغول باشد.

در ادامه با روشن کردن دستگاه مخصوص پارافین تراپی و انجام تست حرارت، با یک قلم بزرگ، پارافین تست شده را روی پارچه ی محافظ مالیده می شود تا تمام قسمت ها زیر لایه ای از پارافین قرار بگیرد. بعد از ده دقیقه الی یک ربع پارافین خود را گرفته و تاثیر مطلوبش را روی پوست فرد بر جای می گذارد.

 

3-در پایان پارافین تراپی، با آرامش، لایه ی محافظ از روی صورت فرد برداشته و با روغن های گیاهی معطر به ماساژ صورت پرداخته می شود تا با رفع خشکی پوست، رطوبت از دست داده به پوست برگردانده شود.

 همه چیز درباره پارافین تراپی و روش انجام کار در آرایشگاه ها

 

موادی که در ترکیب پارافین تراپی استفاده میشود و به کار رفته است کدام اند؟

پارفین ماده ای چرب است که توانایی حفظ رطوبت بالایی دارد. وقتی پارفین روی پوست قرار می گیرد، منافذ آن را باز کرده و به دلیل تسریع و تسهیل گردش خون، پوست را زیبا و شاداب نشان می دهد.

 

نکات مهمی که در خصوص پارافین تراپی باید بدانید:

روال کار در پارافین تراپی از این قرار است که از یک لایه پارافین برای انجام کار استفاده می شود. اما گاهی ممکن است که پارافین تراپ تشخیص دهد که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب لازم است از چند لایه پارافین استفاده شود.

پارافین باید حالت نرم و کرم مانند داشته باشد که بتواند روی پوست قرار گرفته و جذب شود.

بعد از پارافین تراپی لازم است که دست ها را به طول کامل شسته و اضافه های پارافین را از روی ناخن پاک شده و با سوهان و لاک به ناخن ها رسیدگی شود.

برای اینکه در حین پارافین تراپی به پوست دست آسیبی نرسد، معمولا پس از قرار گرفتن پارافین ذوب شده روی دست از یک دستکش پلاستیکی و حوله ی گرم روی آن استفاده می شود تا پس از خنک شدن؛ به راحتی از روی دست جدا دشه و دست نرم و لطیف شود.

قبل از انجام پارافین تراپی حتما از بهداشتی بودن و یک بار مصرف بودن لوازم به کار برده شده، اطمینان حاصل کنید.

قبل از اقدام به پارافین تراپی حتما با متخصص پوست و زیبایی مشورت کرده و زمان مناسب برای این کار را پرس و جو کنید تا پارافین تراپی تاثیر بیشتری روی پوست شما داشته باشد.

از مراجعه به مراکز غیر استاندارد که مجوز های بهداشتی لازم برای انجام ندارند، جدا پرهیز کنید.

جدیدترین مطالب سایت