ورزش های مناسب برای بعد از زایمان

ورزش های مناسب برای بعد از زایمان

“ورزش های مناسب برای بعد از زایمان”

عمل سزارین مشکلات زیادی به همراه دارد که بهم ریختگی اندام یکی از آنهاست.تمامی زنانی که سزارین انجام می‌دهند دوست دارند که بتوانند دوباره اندامی متناسب داشته باشند و به حالت اول بازگردند اما این سوال برای این افراد پیش می‌آید که چگونه ورزش کنند تا به این هدف دست یابند.

 

به نقل از Daily Monitor، زنان می‌توانند چند روز پس از عمل سزارین ورزش را آغاز کنند. البته افرادی هستند که پزشک به آن‌ها دستور استراحت داده است بنابراین بهتر است قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنند.

 

بهتر است چند روز بعد از سزارین شروع به ایستادن کنید تا عضلات شکم قدرتمند شوند. این کار را تا می‌توانید انجام دهید. می‌توانید چند حرکت ساده نیز در این مدت انجام دهید.

 

در صورتی که در انجام حرکات ورزشی جا بخیه‌ها درد گرفت حرکت را متوقف کنید.

 

حرکت‌هایی از جمله حرکت پل، رساندن دست‌ها و پاها به هم به صورت درازکش، بلند کردن سر و شکم به مقدار کمی از زمین و حرکاتی از این قبیل مناسب هستند زیرا عضلات کمر را قدرتمندتر می‌کنند.

 

بعد از چند ماه می‌توانید حرکات سنگین‌تر انجام دهید. کنار دیوار بایستد و حرکات اسکات انجام دهید. حرکت پلانک از بغل نیز مناسب است انجام حرکت شنا بر روی دیوار نیز موثر ا ست.

 

پیاده‌روی ورزش سالم و موثر برای دوران بعد از سزارین است. این ورزش سبک است و برای بعد از عمل جراحی مناسب است.

 

سعی کنید به رژیم غذایی خود نیز دقت کنید. غذاهای پرکالری مصرف نکنید. در وعده غذایی روزانه سبزیجات و میوه زیاد مصرف کنید. آب و مایعات همچون آب میوه بخورید. تا زمانی که زخم و بخیه دارید وزنه نزنید و ورزش‌های شدید انجام ندهید.

 

ممکن است که به دلیل افسردگی بعد از زایمان زودتر خسته شوید و انگیزه‌ای برای ورزش نداشته باشید سعی کنید با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

جدیدترین مطالب سایت