پاکسازی پوست با بخور (بخور پوست)

پاکسازی پوست با بخور (بخور پوست)

پاکسازی پوست با بخور (بخور پوست)

در مطالب گذشته در رابطه با لزوم مراقبت از پوست، پاکسازی پوست و استفاده از ماسک خانگی برای سلامت پوست صحبت کردیم. در این مطلب شما را با بخور برای پاکسازی پوست و چند نوع پاکسازی پوست گیاهی آشنا خواهیم کرد.

 

فواید بخورها در پاکسازی پوست

بخار آب برای بسیاری از انواع پوست ها دارای خواص بسیار زیادی است. بخور پوست به عنوان روش پاکسازی پوست، حتی برای افرادیکه دچار استعداد به آکنه های خفیف هستند نیز می تواند به روشن کردن پوست و خروج چربی زائد از پوستشان کمک کند. علت روشن کنندگی بخورهای پوستی به علت کمک به رطوبت رسانی به لایه سطحی پوست و موجب لایه برداری آسان تر از سلول های مرده سطحی پوست می شود. در مورد پاکسازی پوست با بخور، افرادیکه پوست هایی با آکنه شدید دارند باید با مشورت پزشک و در صورت لزوم با احتیاط انجام شود.

 

همانطور که گفتیم بخور دادن پوست یکی از اصلی ترین مراحل پاکسازی پوست است. استفاده از بخورهایی که در آن از ترکیبات گیاهی مانند گل سرخ، بابونه، آویشن و… استفاده شود، در پاکسازی پوست تاثیرات بیشتری خواهد داشت.

 

 

بخور با پاکسازی پوست از آلودگی ها و چربی های باقی مانده در لایه سطحی و حتی عمقی پوست موجب تاخیر در پیری پوست و افزایش طراوت پوست خواهد شد.

 

رطوبت گرم بخورها همچنین باعث افزایش جریان خون در آن قسمت که به پاکسازی پوست نیز کمک خواهد کرد. با توجه به این مورد در برخی اختلالات از جمله بیماری روزاسه ممکن است استفاده از بخورها موجب تشدید علائم بیماری شود. همچنین استفاده از بخورها به علت افزایش رطوبت در آن ناحیه در افراد مبتلا به بیماری های قارچی برای پاکسازی پوست توصیه نمی شود. بعد از انجام بخور می توانید برای تکمیل بازسازی و کمک به آبرسانی بخور از ماسک خانگی برای پاکسازی پوست تان استفاده فرمایید.

 

توصیه های عمومی در پاکسازی پوست با بخورها

 

برای پاکسازی پوست از طریق بخور شما نیازی به تجهیزات خاصی نخواهید داشت. هر ظرفی که بتوانیم آب را در آن بجوشانیم و یک حوله برای قرار گرفتن روی سر می تواند کافی باشد.

 

توصیه متخصصان تغذیه در پاکسازی پوست با بخور آب، در نظر گرفتن دمای 110 درجه فارنهایت (43 درجه سلسیوس) و فاصله با بخار آب در حدود 30 الی 45 سانتی متر است.

توصیه اصلی در استفاده از بخورها یک بار در هفته و به مدت 5 الی 7 دقیقه است.

 

در ترکیب برخی از بخورهای گیاهی استفاده از روغن های ضروری موجود در روغن (اسانس) اسطوخودوس، رزماری، نعناع در بخور است که بسیار برای شادابی و لطافت پوست به همراه پاکسازی پوست استفاده می شوند.

 

روش تهیه بخور گیاهی به همراه میوه ها برای پاکسازی پوست

مواد تشکیل دهنده این بخور در جهت پاکسازی پوست شامل: یک کتری یا قابلمه یا ظرف بخور پر از آب در حالت جوش که به آن گیاه و میوه اضافه خواهد شد. مقدار ترکیبات گیاهی حدودا 3/1 فنجان از گیاه خشک یا تازه و مقدار میوه موجود در آن یک عدد به ازای هر 4 فنجان مایع است.

 

تجربه بوی عطر گیاهان و آرام بخشی حاصل از اسانس های گیاهی را همراه با استراحت و تفکرات مثبت خود همراه کنید. در طول استفاده از بخور حتما چشمان خود را ببندید و از یک حوله بزرگ برای پوشاندن فضای اطراف و تمرکز بخور آب به اطراف پوستتان استفاده فرمایید.

 

ترکیبات مورد استفاده در این نوع بخورها می توانند شامل:

– نعناع، برش لیمو

– بابونه، رزماری، نعناع

– چای سبز، گل سرخ، بابونه

– رزماری، لیمو، عسل

– اسطوخودوس، بهار نارنج، گلبرگ گل رز

– لیمو، اسطوخودوس

– دانه رازیانه، نعناع

– بابونه، دانه رازیانه، گلبرگ گل رز

– آویشن، بابونه

– آویشن، نعنا، سنبل

– جعفری، اسطوخودوس، بادرنجبویه

– مریم گلی، اسطوخودوس، رزماری، آویشن

– نعناع، میخک، رزماری

باشند. البته شما می توانید از چند قطره اسانس طبیعی مورد علاقه خود که موجب آرامش بیشتر و شادابی روحی تان می شود نیز در این ترکیب به صورت دلخواه استفاده فرمایید.

جدیدترین مطالب سایت