روش های ترمیم پرده بکارت با عمل و بدون عمل + هزینه ترميم بكارت

روش های ترمیم پرده بکارت با عمل و بدون عمل + هزینه ترميم بكارت

روش های ترمیم پرده بکارت با عمل و بدون عمل + هزینه ترميم بكارت

عمل ترمیم پرده بکارت (هایمنوپلاستی)، در واقع نوعی عمل جراحی است که سبب ایجاد باکرگی مجدد در بانوان می شود. این عمل توسط پزشک متخصص زنان قابل انجام است. افرادی که بنابر دلایل مختلفی از جمله تصادف، انواع جراحی های لگنی، تجاوز و … باکرگی خود را از دست داده اند، می توانند از این عمل جراحی استفاده کنند.

 

پرده بکارت یا hymen برگرفته از نام الهه عروسی در فرهنگ یونان باستان است. در زبان فارسی بكارت به مفهوم دوشیزه بودن، دختری و تازگی استفاده می‌شود. پرده یک رینگ مخاطی ضخیم یا ظریف گرداگرد دهانه ورودی واژن می‌باشد. این پرده یک غشاء نسبتا نازک و لاستیکی کشش‌دار است. انواع پرده بکارت شامل پرده بکارت حلقوی، مشبک، دندانه دار و… می‌شود که هر کدام اگر در معرض آسیب‌هایی قرار گیرند دچار پارگی خواهند شد. از جمله عوامل مهم در پارگی پرده بکارت می‌توان موارد زیر را نام برد.

 

ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری وکاراته

انجام نزدیکی و مقاربت و دخول الت مردانه

عمل خود ارضایی دختران اگر همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد می‌تواند سبب پارگی پرده می‌شود.

عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده مواجه هستند.

با احتمال کمتری تصادف نیز می‌تواند سبب پارگی پرده شود.

جراحی‌های لگنی وخیم

روش های ترمیم پرده بکارت با عمل و بدون عمل + هزینه ترميم بكارت

 

راه‌های ترمیم پرده بکارت

این جراحی به روش‌های لیزری، رادیوسرجریکال تکنیک و یا با چاقوی جراحی صورت می‌گیرد. جدیدترین روش‌هایی که برای ترمیم پرده بکارت صورت می‌گیرد به شرح زیر است:

 

1. ترمیم پرده با استفاده از شیاف (داروی معجزه آفرین)

به این شیاف در انگلیسی‌ یا plastic membrane می‌‌گویند که پوست پلاستیکی معنا می‌‌دهد یا vaginal suppository که معنای آن شیاف واژن است. بیشترین مشتری‌های این پوست مصنوعی در کشورهای اروپای زنان مهاجر از کشور‌های اسلامی هستند. کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

 

2. روش ترميم بكارت alloplant

این روش ترمیم پرده کاملا موقتی است که ۱هفته قبل از ازدواج صورت می‌گیرد.

 

3. روش ترميم بكارت STID

جدیدترین متد ترمیم بکارت روش STID می‌باشد که روش بخیه سه لایه‌ای لبه‌های بکارت است. (بخیه سه stratums سراسر introitus)

 

هایمنوپلاستی یا عمل ترمیم بکارت

ترمیم پرده بکارت با استفاده از بافت مجاور به همان جایی که پرده بکارت اصلی بوده است را هایمنوپلاستی گویند. هایمنوپلاستی را می توان هر زمان پس ازپارگی پرده بکارت انجام داد. به طور معمول عمل ترمیم پرده بکارت یا هایمنوپلاستی می‌توان به صورت سرپایی تحت بی حسی موضعی با برخی از آرام بخش‌ها انجام داد. این روش حدود یک ساعت طول کشیده و بیمار می تواند در روز بعد از عمل جراحی به کار خود برگردد. پرده بکارت در زمانی در حدود شش هفته بهبود می‌یابد.

 

هایمنوپلاستی باید توسط یک جراح با تجربه و خبره انجام گیرد. ترمیم پرده بکارت یک عمل جراحی ظریف و بسیار شخصی است و می‌بایست با جراح قبل از عمل به‌طور کامل در مورد چگونگی جراحی بحث و صحبت کنید. همچنین باید با جراح احساس راحتی داشته و در مورد دلایل خود، ترس‌ها و امیدهای مربوط به بازسازی پرده بکارت مشورت کنید. برخی از زنان ترکیبی از این نوع جراحی با دیگر عمل جراحی واژن و یا لبیا را همزمان انجام می‌دهند. ترمیم به شکل طبیعی رخ نمی‌دهد. پرده بکارت دارای لایه‌ای است که می‌تواند جابجا شده و به بخشی از قسمتی که پاره شده بخیه بخورد در نتیجه شبیه به یک حلقه کوچک شود و سپس این دو با یکدیگر به ناحیه تحتانی پیوند داده می شود تا مانند پرده بکارت اصلی بنظر آید.

 

سوراخ آن به اندازه کافی کوچک است تا در شب زفاف پاره شده و خونریزی کند. گاهی پوشش لب واژن ممکن است برای ایجاد پرده بکارت جدید مورد استفاده قرار گیرد. این قطعه از پوست شامل شبکه‌ای از رگ‌ها است و با ساخت پرده بکارت نو و بعد از مقاربت به اندازه کافی خونریزی می‌کند. برای عمل ترمیم پرده بکارت، ممکن است بیهوشی موضعی یا عمومی سبک جهت عدم احساس درد تجویز شود.

 

عوارض عمل ترمیم پرده بکارت

امکان از دست دادن حس در ناحیه عمل و عفونت وجود دارد. عمل ترمیم پرده بکارت در اکثر موارد با استفاده از نخ بخیه نازک و قابل جذب و دوختن غشاء پوستی پرده در قسمت آسیب دیده صورت می‌گیرد و در مواردی برای تقلید خونریزی از کپسول های ژلاتینی حاوی خون مصنوعی استفاده می‌شود و در کل دخول آلت تناسلی مرد با پاره شدن پرده دوخته شده همراه با درد و خونریزی خواهد بود. در مجموع بعد از جراحی ناحیه عمل شده متورم می‌شود و ناراحتی و درد به مرور کاهش خواهد یافت. با توجه به نوع جراحی توصیه می‌شود که فرد به مدت ۳ تا ۶ ماه از رابطه جنسی خودداری کند تا ناحیه مربوط به جراحی به‌طور کامل بهبود یابد.

 

ترمیم پرده بکارت از منظر شرع و قانون

سید علی خامنه ای: جایز نیست.

آيت الله العظمى سيستانى: این عمل جراحی حرام است چون مستلزم نگاه به عورت و احیانا لمس آن است و همچنین فریب دادن و معرفی خود به خواستگار به عنوان باکره جايز نيست.

 

آيت الله العظمی مکارم شيرازی: در مورد ترمیم در صورتی که واقعاً ضرورتی برای اين کار احساس شود، جراحی فوق شرعاً اشکالی ندارد و بر دختر لازم نيست وضع خود را به شوهر بگويد، اما اگر بعداً بر شوهر ثابت شد که دختر باکره نيست، حق فسخ نکاح را دارد.

 

آیت الله وحید خراسانی: اگر می‌خواهند به عنوان دختر بکر با او ازدواج نمایند باید اطلاع دهد که بکر نیست و انجام کاری که متوقف بر عمل حرامی (مثل لمس یا نظر به عورت توسط غیر همسر) است ارتکاب آن کار حرام است.

 

در قانون اساسی هيچ تصريحی بر قانونی يا غير قانونی بودن اين عمل وجود ندارد، اما برخي از متخصصين پزشكی قانونی می‌گويند بر اساس ماده 647 قانون مجازات اسلامی، می‌توان آن را تدليس در ازدواج دانست و برای زن مذكور حكم قضايی زندان صادر كرد و بر اساس ماده 554 قانون مجازات اسلامی، می‌توان برای پزشك مربوطه نيز حكم قضايی زندان صادر نمود.

 

پرده بکارت، در نظر مردها از قدیم چیزی رازآلود و خیال انگیز بوده است. خیلی ها آن را مهر طبیعت بر سند مهر مرد می شمردند که تازگی و معصومیت عروسشان را تضمین می کرد. اما چند و چون آن در هاله ای از ابهام بود و با توجه به فرهنگ حجب و حیا ، کسی نیز درباره ویژگی های آن زیاد نمی دانست. و همین عدم شناخت در بعضی مواقع منجر به مشکلات جدی و حتی تراژدی می گردید.

 

امروزه به یمن پیشرفت های علمی و تغییرات فرهنگی،اطلاعات ما در باره این موضوع بیشتر و نگاهمان به واقع بینی نزدیک تر شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر پرده بكارت در حقیقت یك غشای نازك، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است.این كه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.

 

بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارت شان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن پرده بکارت، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

 

روش های ترمیم پرده بکارت با عمل و بدون عمل + هزینه ترميم بكارت

 

انواع پرده بکارت عبارتند از :

1- پرده بکارت بدون منفذ

2- پرده بکارت مثلثی

3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)

4- پرده بکارت نوع هلالی

5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)

6- پرده بکارت نوع غربالی

7- پرده بکارت نوع زبانه دار

8- پرده بکارت نوع دندانه دار

9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی

10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

 روش های ترمیم پرده بکارت با عمل و بدون عمل + هزینه ترميم بكارت

ترمیم پرده بکارت

از آنجا كه پرده بكارت می تواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمی تواند دلیل محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست می تواند افرادی را هم كه پرده بکارت آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ،خودارضایی، استفاده از تامپون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشكی و غیره دچار آسیب گردیده ، به دردسر اندازد. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت می كنند كه پارگی پرده بکارت در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است.

 

کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف، در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

 

به گزارش فراناز به نقل از مجله پزشکی آکادمی “اوترخت” ، ”اینه که فان سومرن” ، متخصص بیماری های زنان در آدکامی پزشکی در شهراوترخت (هلند) سازنده این دارو است. و در گفتگو با مجله پزشکی آکادمی “اوترخت” می گوید : “در سال حدود ۲۰نفر به من مراجعه می کنند که خواهان ترمیم پرده بکارت خود هستند. همکاران من در سایر شهرها نیز مراجعین زیادی برای ترمیم پرده بکارت دارند.

 

متناسب با این که وضعیت مراجعین چه باشد، در مورد ترمیم پرده بکارت تصمیم می گیرم. برخی را ترمیم و حدود نیمی از موارد را نیز رد می کنم. مثلا اگر دختری مورد تجاوز واقع شده باشد و آینده اش به خاطر این مساله به خطر افتد، عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهم.

 

اما زمانی که زنی مراجعه می کند و می گوید که پس از طلاق و برای ازدواج دوم می خواهد پرده بکارت خود را ترمیم کند، با تقاضایش مخالفت می کنم.”برای این دسته از زنان نیز راه حل دیگری در نظر گرفته شده است که همان استعمال داروی معجزه آفرین باکرگی است. از دیرباز و در سنن گوناگون، ظهور قطرات سرخ رنگ بر ملحفه ها، در شب عروسی شادی آفرین بوده است.

 

نمایش پارچه ای با لکه های خون، با هلهله و “کل کشیدن” زنان خانواده همراه می شده است. این در حالی است که تنها در ۶۰درصد موارد، در اولین رابطه جنسی ، جداره واژن خراش بر می دارد و چند قطره ای خون می آید. با این وجود، در برخی موارد همان چند قطره، ناجی جان عروس است.

 

امروزه رد پای این گونه سنن به کشورهای اروپائی نیز کشیده شده است. حاملین این سنن نیز عمدتا مهاجرین اند. “اینه که فان سومرن” در این مورد می گوید: ” بیشتر مراجعه کنندگان من را دختران مراکشی و ترک تشکیل می دهند. اما گاهی اوقات زنان هلندی نیز به من مراجعه می کنند. اما این دسته، زنانی هستند که به اسلام گرویده اند و برای ازدواج و یا روابط جدیدشان، خواهان ترمیم پرده بکارت اند.”

 

به گفته “اینه که فان سومرن”، جامعه علمی و پزشکی هلند، انجام این عمل را بیهوده می داند چرا که هیچ ضرورت پزشکی و علمی در آن نیست. این عمل جراحی در کلینیک ها ی خصوصی صورت می گیرد.ممنوعیت ترمیم پرده بکارت تا کنون چندین بار در هلند مورد بحث واقع شده است.

 

“اینه که فان سومرن” می گوید: ” قبل از این که سفارش ساخت این قرص ترمیم پرده بکارت را به داروخانه ها بدهم، تصمیم ام را با کمیسیون ویژه ای که مربوط به بررسی درجه اخلاقی و عرفی موضوع است، در میان گذاشتم . آنها ابتدا گفتند که ساخت و استفاده چنین قرصی از نظر اخلاقی به معنای مشارکت در فریب افرادی (مردانی) است که پس از دیدن مایع قرمز رنگ بر ملحفه های شب زفافشان، فکر می کنند زنشان باکره بوده است. اما من توانستم کمیسیون را قانع کنم که نجات زنی که ممکن است به خاطر باکره نبودن جانش را در قتل ناموسی از دست بدهد، مهم تر از این حرفهاست.”

 

علاوه بر این، “اینه که فامن سومرن” با نقد دیگری نیز مواجه است و آن این که این گونه اقدامات و ارائه این گونه خدمات موجب حفظ سنن ارتجاعی می شوند. پاسخ وی به این گونه انتقادات این است: “بله درست است، به این ترتیب ما این سنن را حفظ کرده ایم اما زمان حفظ این سنن، چشمکی هم چاشنی آن می کنیم.”

مطالب داغ هفته اخیر