پوست موز و این همه خاصیت؟؟؟

پوست موز و این همه خاصیت؟؟؟

پوست موز و این همه خاصیت؟؟؟

 

باید بهتون بگم اگه موز نمیخورین سخت در اشتباهید.میپرسید چرا باید تا ته این مطلب رو بخونید.

خواص زیادی میتوان برای پوست موز گفت. خاکستر آن برای بند آوردن خونریزی مفید است. اگر پوست موز را بسوزانید و گرد سوخته آن را بر محل زخم بریزید به التیام و خشکیدن زخم کمک می کند و برای جلوگیری از خونریزی مفید است.

پوست موز غنی از ویتامین A و لوتئین است که ایجاد لکه های پوستی و چین و چروک های ناشی از بالارفتن سن را به تاخیر می اندازد و در وضوح بینایی تاثیر شایانی دارد. اگر صبح خود را با حالت بدی شروع کرده اید و به بیانی دیگر از دنده چپ بیدار شده اید نگران نباشید پوست موز به کمک شما می آید. پوست موز حاوی تریپتوفان است.

تریپتوفان نوعی اسید آمینه است که در تقویت اعصاب نقش موثری دارد. به علاوه وقتی سخن از پتاسیم به میان باشد موز همه نگاه‌ها را به خود جلب می کند. البته بد نیست بدانید پوست موز نیز از این منبع مغذی بی‌بهره نیست. پتاسیم یکی از مواد مورد نیاز بدن است که در تعادل مناسب الکترولیت ها تاثیر شایانی دارد و به همین سبب از سکته قلبی جلوگیری می کند. به علاوه در سفید شدن دندان ها نیز موثر است.

 

از خاکستر سوزاندن پوست موز در درمان ترک پا هم استفاده کنید.

تسکین دهنده خارش می باشد برای این منظور باید موز پوست کنده را نرم کوبید و با مقدار مساوی سرکه و آبلیمو مخلوط نموده و بر محل خارش بمالید.

برگ های له شده آن به صورت ضماد برای رساندن دمل ها موثر است.

ضماد برگ درخت موز را برای جلوگیری از تاول زدن در محل سوختگی با آتش قرار دهید.

ریشه درخت موز مقوی و ضد تب است.

 پوست موز و این همه خاصیت؟؟؟

 

1-پوست موز وتاثیرش بر کاهش وزن:

پوست موز به دلیل وجود فیبرهای محلول و غیر محلول می تواند سرعت هضم غذاها را آهسته کند و مدت زیادی شما را سیر نگه دارد

همچنین پوست موز به کاهش کلسترول نیز کمک خواهد کرد.

 

آنتی اکسیدان های پوست موز زگیل و میخچه های شما را از بین می برد.

 

2-درمان میخچه پا و زگیل با پوست موز:

آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز به شما کمک می کند تا از شر زگیل و میخچه های پای خود خلاص شوید.

یک تکه از پوست موز را ببرید و لایه داخلی آن را بر روی میخچه و یا زگیل خود قرار دهید و با استفاده از یک باند ببندید و یک شب تا صبح به مدت چند هفته برای درمان به آن زمان بدهید. به طوری که هر شب این عمل را تکرار کنید و صبح بانداژ را از روی پای خود بردارید و شب بعد دوباره همین عمل را تکرار کنید تا مشکل برطرف شود.

 

3-تاثیر پوست موز بر کاهش کربن:

یکی از مزیت های پوست موز اینه که ردپای کربن را در بدن کاهش می دهد، کربن ها مواد شیمیایی و سمی را در بدن به خود جذب می کنند و باید از بدن دفع شوند.

اگر مخلوط کن قوی ندارید می توانید از پوست موز پخته شده استفاده کنید.

 

 

5-پوست موز درمان خانگی نیش حشرات:

لایه داخلی پوست موز را به مدت پنج دقیقه بر روی قسمتی که دچار نیش زدگی حشرات مانند پشه شده است ماساژ دهید و به مدت پانزده دقیقه به آن زمان بدهید که روی پوست شما بماند و بعد با آب سرد بشویید و در صورت نیاز تا بهبودی دوباره این عمل را تکرار کنید.

 

 

6-پوست موز و درمان سوزش پوست کبودی و آلرژی:

پوست موز می تواند در درمان ناراحتی های پوستی مانند سوزش پوس، کبودی و آلرژی موثر باشد. شما فقط نیاز به یک نوار از پوست موز دارید و فقط کافیست که یک شب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و از مشکلات پوستی رهایی پیدا کنید.

 

 

7-تاثیر پوست موز بر کاهش لکه های پوستی:

قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه های پوستی بسیار مفید می باشد. وجود ویتامین های آ، ب، ث و ایی در پوست موز برای پوست مفید بوده است و به ترمیم لکه های آن کمک می کند. به علاوه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالا، لکه های سیاه را نیز کاهش می دهند.

به آرامی قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج تا ده دقیقه به پوستتان بمالید. (می توانید قسمت فیبری سفید آن را جدا کرده و روی صورت بگذارید).

 پوست موز و این همه خاصیت؟؟؟

 

*در ادامه بخونید راجع به خواص شگفت انگیز خود موز.با فراناز همراه باشید.

موز به غلبه بر افسردگی ناشی از مقدار بالای تریپتوفان که به سروتونین تبدیل می شود و به انتقال دهنده عصبی مغزی شاد تبدیل می شود، کمک می کند.

موز منبع عالی پتاسیم و ماده مغذی مسئول انتقال اکسیژن به مغز است. هم چنین کمک می کند ذهن خود را هوشیار نگه دارید چون منیزیم در میوه ها فعالیت الکتریکی مناسب بین سلول های عصبی در مغز ایجاد می کند.

علاوه بر این، آن هم چنین مسئول کمک به مغز برای دفع مواد زائد مانند آمونیاک از بدن است. با کاهش سطح آمونیاک در مغز به طور خودکار تیز و دقیق می شود. موز به پیش گیری از بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

قلب قوی برای زندگی طولانی و سالم حیاتی است. افزودن موز به رژیم غذایی می تواند راهی بسیار خوب برای سلامتی باشد. تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم در موزها می تواند ضربان قلب را منظم نگه دارد.

همان طور که مسئول انجام منقبض شدن ماهیچه ها است هم چنین می تواند اثرات سدیم را بر فشار خون ما بی اثر کند.

 پوست موز و این همه خاصیت؟؟؟

 

1-تاثیر موز برای دستگاه گوارش:

همانطور که قبلا ذکر شد، موز پر از فیبر است. که مسئول تمیز کردن روده و رهایی از یبوست است. آن ها همچنین در حال مبارزه با اسهال و احیای سطوح پتاسیم و الکترولیت هستند که ممکن است کاهش یافته باشند. به خاطر داشته باشید که موز نارس می تواند باعث یبوست شود، پس مراقب باشید.

 

2-موز و تاثیرش بر بهبود سلامت چشم:

تحقیقات ثابت کرده است اگر بزرگسالان در رژیم غذایی خود موز بگنجانند، احتمال توسعه دژنراسیون ماکولا یا انحطاط عضلانی مربوط به سن را تا 36 درصد کاهش می دهند. این بیماری یکی از بزرگ ترین دلایل انحطاط بینایی در افراد مسن است.

 

3-فواید موز برای بهبود استخوان ها :

حفظ استخوان های محکم بسیار مهم است. زمانی که اسکلت تمام کلسیمی را که نیاز دارید، نگه می دارد و به آرامی آن را به هنگام نیاز به جریان خون آزاد می کند.

اما کلسیم برای قوی و سالم نگه داشتن استخوان ها به چیزی بیشتر از کلسیم نیاز داریم. موز حاوی ویتامین ث، ویتامین ب6 و پتاسیم هستند، این مواد مغذی برای استخوان های محکم ضروری هستند.

 

جدیدترین مطالب سایت