چگونه از کیست ساز شدن سینه ها پیشگیری کنیم ؟

چگونه از کیست ساز شدن سینه ها پیشگیری کنیم ؟

چگونه از کیست ساز شدن سینه ها پیشگیری کنیم ؟

معاینه سینه ها هر 6 ماه یکبار توسط پزشک به منظور پیشگیری از سرطان سینه و یا بوجود آمدن کیست برای خانم ها لازم و ضروری است.

 

شاید توصیه کلی برای از پیشگیری از کیست‌ساز شدن سینه یا درمان آن وجود نداشته باشد اما وقتی یافته‌های علم پزشکی و طب سنتی را کنار هم بگذارید، می‌توانید با اطمینان بیشتری خطر را از خود دور کنید. در این صفحه از سایت فراناز به شما می‌گوییم چطور می‌توانید سینه‌های کیست ساز را درمان کنید.

 

چی‌ بخورم؟

– حتی اگر سینه‌های‌تان کیست‌ساز باشند، می‌توانید غذاهای گوشتی میل کنید اما باید گوشت را به شکل کبابی (روی آتش یا در فر) مصرف کنید یا اینکه آن را بخارپز کنید. در هر صورت برای طبخ گوشت از روغن استفاده نکنید.

 

– برای از بین بردن کیست‌ها لازم نیست گیاهخوار شوید؛ فقط کافی است انواع سبزیجات را در طول روز مصرف کنید؛ سبزیجاتی مثل کاهو و هویج برای مبتلایان به کیست بسیار مفید است.

 

– غذاهایی بخورید که به طبیعت بدن نزدیک‌تر هستند تا کیست‌های‌تان بزرگ نشوند. جوانه حبوبات، جوانه گندم، بادام و شیره بادام از جمله این غذاها هستند.

 

چی نخورم؟

– سالاد را با سس میل نکنید. می‌توانید روی سالادتان روغن زیتون، آب لیموترش یا آویشن بریزید. مهم این است که از مصرف سس اجتناب کنید.

 

– مصرف گوشت گوساله و مرغ برای افرادی که کیست سینه دارند (یا استعداد ابتلا به آن را دارند) مضر است.

 

– غذاهای کارخانه‌ای که مواد نگهدارنده دارند، نخورید و به‌شدت از مصرف سوسیس و کالباس و به‌طور کلی فست‌فود پرهیز کنید.

 

– مواد سودازا مـثل بادنجان و قارچ مصرف نکنید.

 

– از خوردن کافیین، شیـریـنـی، شکلات، خامه و خوراکی‌های مشابه خودداری کنید.

 

چطور زندگی کنم؟

 

– ساعات خواب و بیدار شما بر عملکرد هورمون‌ها تاثیر مستقیمی می‌گذارد. سعی کنید ساعت ۱۲ شب بخوابید و البته سحرخیز باشید و تا ساعت ۱۰ نخوابید!

 

– هر روز راس ساعت مشخصی صبحانه، ناهار و شام را صرف کنید. صبحانه را قبل از ساعت هشت، ناهار را قبل از ساعت دوی ظهر و شام را حتما قبل از ساعت ۹ میل کنید.

 

– انضباط در خوردن و آشامیدن و خوابیدن بر کیست سینه تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

 

– حین غذا خوردن حـواس‌تان بـاشد که درهم‌خوری نکنید؛ یعنی همراه غذا ماست، دوغ، سالاد، خیارشور و. . . نخورید.

 

چی رو با چی بخورم؟

– روزی یک‌بار یک قاشق مرباخوری سیاه دانه را همراه با عسل که مصلح آن است میل کنید. اگر بیماری قند دارید و نمی‌توانید عسل بخورید، سیاه دانه را روی پنیر و ماست بریزید و بخورید.

 

– در صورتی که نیم‌ساعت بعد از غذا می‌خواهید ماست، سالاد، خیارشور و. . . میل کنید باید به فکر تهیه مصلحات‌شان هم باشید؛ مثلا باید ماست را با مصلحاتش که گل سرخ یا نعناع است، بخورید.

 

– تنها چیزی که می‌توانید همراه غذا میل کنید، سبزی خوردن است؛ سبزیجاتی مثل ریحان، پونه و نعناع در کنار غذا به حال‌تان مفید واقع می‌شوند.

 

داروخانه در خانه شما

– بذر کتان را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید و برای درمان یا کوچک‌تر کردن کیست‌های سینه‌تان از آن کمک بگیرید.

 

– یک قاشق مرباخوری از تخم کتان قهوه‌ای‌رنگ را دم کرده و همراه با عسل میل کنید. این دمنوش می‌تواند کیست‌های‌تان را کوچک‌تر کند.

 

– روغن کتان را از داروخانه تهیه کنید و روی سینه‌ای که کیست دارد، بمالید. این کار بعد از مدتی باعث کوچک‌تر شدن کیست سینه می‌شود.

 

– روغن کتان برای کاهش درد سینه هم موثر است. آن را از عطاری‌ها یا داروخانه‌های معتبر تهیه کنید و روزی یک‌بار روی سینه‌‌ها بمالید. روغن کتان به‌ویژه برای افرادی که سینه‌های‌شان در اثر کیست ملتهب شده (حالتی شبیه جمع شدن شیر در سینه و قرمزی پوست سینه) هم مفید است.

 

– تخم کتان قهوه‌ای را پودر یا آسیاب کنید و به شکل آرد درآورید. از آن خمیری تهیه کنید و روزی یک‌بار روی سینه‌ها ضماد کنید؛ یعنی خمیر را روی سینه بگذارید و با یک دستمال تمیز نخی ببندید تا کیست‌های‌تان از بین بروند؛ البته برای کم کردن کیست‌ها می‌توانید روغن بنفشه را هم روزی یک‌بار به سینه‌‌ها بمالید.

 

از امروز پیشگیری کنید

برای حفظ سلامت‌تان و کم کردن خطر ابتلا به بیماری‌های سینه توصیه‌های زیر را هم جدی بگیرید:

– از اپیلاسیون زیر بغل صرف‌نظر کنید چون این کار عملکرد طبیعی غدد زیر بغل را مختل می‌کند.

– از مام‌های ضدعرق کارخانه‌ای و دئودورانت‌های زیر بغل استفاده نکنید چون راه را بر خروج مواد زائد از بدن می‌بندند.

– تا جایی که امکان دارد از استرس دوری کنید. کارهایی را که فکر می‌کنید از استرس و تنش روزانه‌تان می‌کاهد، انجام دهید.

– خودتان را در معرض امواج موبایل قرار ندهید. روزها سعی کنید موبایل از بدن‌تان فاصله داشته باشد و شب‌ها آن را بالای سر خود نگذارید.

 

مرتبط »

علائم سرطان پستان یا سینه

 

راه های بازسازی پستان بعد از درمان سرطان سینه

 

سونوگرافی پستان برای تشخیص سرطان سینه

 

خوابیدن با سوتین و رابطه آن با سلامت سینه ها

 

هر آنچه که درباره سرطان سینه می خواهید بدانید

 

کسانی که سرطان سینه دارند چی بخورند چی نخورند!

 

عکس آموزشی معاینه سینه (پستان) زنان و دختران

 

راه های بزرگتر کردن سایز سینه ها (پستان) در زنان

جدیدترین مطالب سایت