چرا با خودمان حرف میزنیم؟ آیا با خود حرف زدن بیماری است؟

چرا با خودمان حرف میزنیم؟ آیا با خود حرف زدن بیماری است؟

چرا با خودمان حرف میزنیم؟ آیا با خود حرف زدن بیماری است؟

برخی افراد با خودشان در طول روز حرف می زنند. در این پست درباره با خود حرف زدن مطالب مفیدی گرآوری شده است. با ما همراه باشید.

 

من در طول روز با خودم خیلی صحبت می کنم چرا که این کار به من کمک می کند تا فکرم را بر روی فعالیت هایی که باید انجام دهم متمرکز کنم و بیشتر بر روی مطالعاتم تمرکز نمایم، علاوه بر این، با این کار، فکرهای نابی به ذهنم خطور می کند و لذا در کل می توانم کارهایم را به نحو احسن انجام دهم. حتی همین الان که در حال تایپ این مقاله برای شما هستم در افکارم غرق شده ام. آیا شما هم با خودتان صحبت می کنید؟ خب پس خوشحال باشید چرا که علم اثبات کرده افرادی که با خودشان صحبت می کنند نابغه هستند نه دیوانه.

 

روانشناس و محقق برجسته ی عرصه ی روانشناسی، گری لوپیان در این خصوص آزمایشی را انجام داده که در آن به 20 داوطلب، وسایل موجود در یک سوپرمارکت نشان داده شد و از آن ها خواسته شد تا موارد نشان داده شده را به خاطر بسپارند. به نیمی از این افراد گفته شد که اشیا مشاهده شده به عنوان مثال، موز و سایر اقلام را در ذهن مرور کنند در حالی که نیم دیگر نباید این کار را انجام می دادند. در نهایت، نتیجه ی تحقیق نشان داد که سخن گفتن با خود به مردم کمک می کند تا در مقایسه با گروه شاهد اشیاء را 50 تا 100 میلی ثانیه زودتر به یاد آورند.

 

گری لوپیان در این خصوص می گوید: من اغلب در هنگام جستجوی چیزی در یخچال و فریزر یا قفسه های سوپرمارکت، موارد مورد نیازم را با خود مرور می کنم. این تجربه ی شخصی باعث شد که این آزمایش را انجام دهم. لوپیان، همراه با روانشناس دیگری، به نام دانیل سویگلی، به این نتیجه رسید که کسانی که با خودشان صحبت می کنند، نابغه هستند و دلایل زیادی را نیز برای این گفته اش بر شمرد که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد.

 

تکرار حافظه شما را تقویت می کند

هنگامی که شما با خودتان صحبت می کنید، مکانیزم حسی موجود در مغزتان فعال می شود. از آنجایی که شما می توانید کلمه مورد نظر را تجسم کنید، کلمه مورد نظر سریع تر به حافظه سپرده خواهد شد و لذا به راحتی می توانید آن را به یاد آورید.
این کار کمک می کند تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید

 

هنگامی که شما با صدای بلند با خود حرف می زنید، روی کار خود بیشتر تمرکز کرده و در زمان نیاز هم به راحتی موارد تکرار شده را به یاد خواهید آورد. البته، این کار تنها به شما کمک می کند که بدانید شی مورد نظرتان چیست. به عنوان مثال، یک موز زرد رنگ است و شما می دانید که یک موز چه شکلی دارد. بنابراین هنگامی که در مورد آن با خود صحبت می کنید، مغز بلافاصله تصویر موز را در ذهنتان تجسم می کند، اما اگر ندانید که موز دارای چه شکلی است، این کار هیچ تاثیری بر روی ذهنتان نخواهد داشت.

 

تکرار به شما کمک می کند تا افکار خود را روشن سازید

هر یک از ما تفکرات متفاوتی داریم که اکثر آنها برای ما معنای خاصی دارند، در حالی که چنین حسی را در دیگران به وجود نمی آورند. فرض کنید که از دست فردی آنقدر خشمگین هستید که احساس می کنید دوست دارید او را بکشید. آیا برای این موضوع باید به یک روان درمانگر مراجعه کنید؟ خیر. آنچه شما باید انجام دهید، این است که خودتان را در یک اتاق زندانی کنید و با خودتان در مورد این موضوع صحبت نمایید. شما از طریق صحبت کردن با خودتان و بررسی جوانب کشتن فرد و حرف زدن در مورد احساس بدی که دارید آرام می شوید. این یک فکر احمقانه است و نمی توانید آن را با هر شخصی دیگری به راحتی به اشتراک بگذارید چرا که قطعا فکر می کند دیوانه شده اید. لیندا پاپادین، در این خصوص می گوید: “این کار به شما کمک می کند تا افکار خود را روشن سازید و در تصمیماتتان قاطع و ثابت قدم باشید.

جدیدترین مطالب سایت