آب کردن و سوزاندن چربی های شکم و باسن از زبان متخصص تغذیه

آب کردن و سوزاندن چربی های شکم و باسن از زبان متخصص تغذیه

آب کردن و سوزاندن چربی های شکم و باسن از زبان متخصص تغذیه

در این پست شما یاد خواهید گرفت که چگونه چربی های موضعی را اصولی بسوزانید. چربی هاي ناحیه شکم و ران و باسن بیشترین تجمع را در بدن افراد چاق دارند که میتوان با بهره گیری از ترفندهای موضعی آنها را از بین برد. چربی هاي موضعی بدن شامل چربی هاي ناحیه شکم، ران، باسن و … هست. برای از بین بردن چربی هاي موضعی کافی هست دستور العمل زیر را انجام دهید.

 

چگونه از شر «چربی‌هاي موضعی» خلاص شویم؟

یک متخصص تغذیه اظهار داشت: راه علمی برای از بین بردن چربی هاي تجمع یافته موضعی در اطراف شکم و یا هر قسمت دیگر از بدن، مستلزم بهره گیری از چند روش پی در پی و اصولی هست که باید این روشها به طور همزمان انجام شود.

 

پزشک وفا افزود : هر بافتی از بدن، به ویژه در ناحیه شکم که در آن چربی تجمع پیدا کند و موجب چاقی شده باشد، برای بر طرف کردن آن ابتدا باید از یک دستور خوراکی صحیح که متخصصان تغذیه و رژیم خوراکی به منظور کاهش وزن به فرد می دهند، پیروی کرد.

 

وی گفت: در مرحله بعد با بهره گیری از یک ورزش «سیستمیک»، یعنی ورزشی که بتواند همه ي اعضا را به تحرک وادارد، مثل “ورزش‌هاي هوازی”، “شنا” و “دو” برای از بین بردن چربی هاي موضعی مثل چربی هاي دور شکم تلاش کرد.

آب کردن و سوزاندن چربی های شکم و باسن از زبان متخصص تغذیه

این متخصص تغذیه افزود: در نهایت می‌توان با بهره گیری از یک ورزش موضعی مخصوص، بافت تجمع یافته چربی‌هاي دور شکم را از بین برد، لازم به ذکر هست هیچ عضوی در بدن نیست که تنها از طریق یک ورزش موضعی و یا تنها از طریق یک رژیم خوراکی خاص یا تنها با مصرف یک دارو بتوان بافت هاي چربی اش را از بین برد.

 

وفا تصریح کرد: اگر چه دیده می شود افرادی با بهره گیری از روش‌هاي غیر اصولی، پیشرفت سریعی در کاهش وزن و کم شدن بافت چربی داشته اند، اما این مساله باید در نظر گرفته شود که کاهش وزن ناگهانی و غیر اصولی میتواند عوارضی را در اعضای دیگر بدن بر جای بگذارد. در این روشهای غیراصولی، معمولا چربی‌ها قابل برگشت باشند.

 

بنابراین افرادی که تمایل به کم کردن وزن خود و به ویژه از بین بردن بافت چربی دور شکم یا هر عضو دیگری از بدن خود را دارند، برترین راه آن، بهره گیری از روش‌هاي منطقی و معقولی هست که متخصصان در این امر به آنان ارائه میکنند.

 

به گفته وی اگر بیش از نیاز، کالری وارد بدن انسان شود این کالری تبدیل به چربی شده و در اندام‌هاي گوناگون در زن و مرد خود را نشان خواهد داد و در افرادی که فعالیت چندانی ندارند در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه‌اي درست، دچار چاقی هاي موضعی می‌شوند.

 

وی اظهار داشت: تجمع چربی در مردان به خاطر هورمون‌هاي جنسی اکثر در اطراف شکم دیدن میشود، اما در خانم‌ها اکثر در اطراف باسن و ران آن‌ها به چشم می خورد که در این مورد هم خانم‌ها با بهره گیری از همان سه اصل ذکر شده در از بین بردن چربی می توانند برای داشتن اندامی متناسب‌تر اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

این متخصص تغذیه عنوان کرد: ارائه دستورات لازم به منظور کاهش بافت چربی اطراف شکم با دقت به وزن، قد، سن، استخوان بندی هر فرد و موارد دیگر در افراد متفاوت خواهد بود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که حداکثر زمانی که یک فرد بتواند بافت چربی اضافی را از بین ببرد، چه مدت خواهد بود؟ گفت: این امر بستگی به رعایت رژیم خوراکی، توسط فرد و پیروی از دستورات ورزشی ارائه شده دارد و چنانچه حتی این محاسبات دقیق صورت نگرفته باشد، امکان اثر گذار بودن آن کم، یا روند از بین رفتن بافت چربی کندتر خواهد شد.

جدیدترین مطالب سایت