چک لیست مهم‌ترین کارها و وسایل مهمانی برای خانم‌ها

چک لیست مهم‌ترین کارها و وسایل مهمانی برای خانم‌ها

چک لیست مهم‌ترین کارها و وسایل مهمانی برای خانم‌ها

مهمانی چه بزرگ باشد و چه کوچک نیاز به آمادگی دارد. هیچ چیز بهتر از این نیست که چند روز مانده به جشن، فهرست مهم‌ترین کارها وسایل مهمانی را در بیاورید و از حضور تک‌تک‌شان در کمد و کشوهایتان مطمئن شوید. با این کار آمادگی‌تان را به اوج خودش می‌رسانید و در صورتی‌که چیزی از فهرست جا مانده باشد، فرصت کافی برای تهیه آن خواهید داشت. در این مقاله با بعضی از مهم‌ترین اقلام و کارهایی که خوب است قبل از رسیدن روز مهمانی از آن‌ها مطمئن باشید، آشنا خواهید شد.

 

لباس‌ها تمیز هستند؟              

همیشه چند روز مانده به مهمانی لباس‌هایی را که قرار است آن‌ها را بپوشید، بررسی کنید. پیراهن‌تان را چک کنید تا مبادا جایی از آن لکه داشته باشد یا چروک شده باشد. برای پیراهن‌تان کفش مناسب انتخاب کنید و آن را واکس زده و تمیز دم دست بگذارید. اگر کفش جدیدی برای مهمانی خریده‌اید، حتما از چند روز قبل آن چندین ساعت بپوشید تا در روز موعود پاهایتان را به خاطر نو بودنش زخم نکند. مانتو، روسری یا شال و کیف دستی مناسب را هم مرتب و آماده گوشه‌ای بگذارید تا روز مهمانی مجبور نشوید زمانی را که باید صرف رسیدگی به خودتان کنید، به جستجو برای پیدا کردن و مرتب کردن لباس‌هایتان اختصاص دهید.

 

زمانی برای انتخاب زیورآلات

قبل از مهمانی از بین انواع تل مجلسی، گل سر، کلیپس و کش مو گزینه‌های رسمی‌تری را که به ست لباس‌تان می‌آید، انتخاب کنید و جداگانه در کنار لباس‌ها قرار دهید. انتخاب کنید که قرار است کدام دستبند، ساعت، گوشواره یا انگشتر را بیندازید. اگر از طلا استفاده می‌کنید حتما تناژ رنگ پوست و رنگ لباس‌هایتان را مد نظر داشته باشید تا بدانید استفاده از طلای سفید برایتان بهتر است یا طلای زرد. یادتان باشد استفاده از تعداد زیاد زیورآلات نه تنها باعث شیک شدن استایل شما نمی‌شود؛ بلکه ظاهری شلخته و نامرتب را به نمایش می‌گذارد. سعی کنید استفاده از زیورآلات را به تنها دو الی سه قطعه محدود کنید تا زیباتر به نظر برسید.

 

اگر به آرایشگاه نمی‌روید بخوانید

چک لیست مهم‌ترین کارها و وسایل مهمانی برای خانم‌ها

یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب رنگ لوازم آرایش در مهمانی‌ها تشخیص تناژ پوست و توجه به رنگ پیراهن مجلسی است. اگر قصد دارید به آرایشگاه بروید ضمن اینکه بهتر است از یک هفته قبل وقت بگیرید و دو الی سه روز قبل هم مجددا با میکاپ آرتیست‌تان هماهنگی‌های لازم را انجام دهید؛ حتما عکس لباس‌تان را هم به همراه ببرید. اگر هم در منزل آرایش می‌کنید، قبل از رسیدن روز جشن لوازم آرایشی متناسب با رنگ پوست و آرایش‌تان را تهیه کنید و جدا بگذارید. رنگ رژ لب و سایه به خصوص نقش پر رنگی در بین سایر لوازم آرایش ایفا می‌کند. خوب است یک بار قبل از مراسم صورت‌تان را آرایش کنید و  پیراهن‌تان را بپوشید تا از هماهنگی همه اجزا با هم مطمئن شوید.

 

جزئیات را جا نیندازید

توجه به بعضی جزئیات خیلی مهم است؛ مثلا اینکه اگر ناخن‌هایتان کاشت هستند حتما چند روز قبل ترمیم‌شان کنید و اگر قصد دارید لاک بزنید، از قبل لاک متناسب با رنگ لباس‌تان را انتخاب کنید و شب قبل از مهمانی آن را بزنید و رویش را با تاپ کت بپوشانید تا مجبور نشوید روز جشن با ناخن‌های لاک زده و نگرانی از خراب شدن‌شان به کارهایتان برسید.

 

از دیگر جزئیاتی که اغلب از یاد می‌رود تهیه کردن جوراب شلواری و جوراب نازک شیشه‌ای زنانه با کیفیت قبل از  روز مهمانی است. اگر از قبل جوراب شیشه‌ای دارید حتما از سوراخ نشدن آن مطمئن شوید. این را هم به خاطر داشته باشید که به همراه داشتن یک جوراب شلواری اضافه جای زیادی نمی‌گیرد؛ در عوض خیال‌تان راحت می‌شود که در صورت پاره شدن جوراب فعلی مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

 

نکته مهم: سعی کنید تا جایی که امکان دارد سراغ زیورآلات تیز نروید؛ چون احتمال اینکه به جورابتان گیر کرده و آن را پاره کند زیاد است. به طور کلی بعد از پوشیدن جوراب شلواری سراغ زیورآلات‌تان بروید.

 

انتخاب مدل مو

برای اینکه به اصطلاح مدل موهایتان جا بیفتد، خوب است یک هفته تا 10 روز قبل از مهمانی مدل موی مناسب بر اساس فرم صورت‌تان را انتخاب کنید و از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را به همان شکل کوتاه یا مرتب کند. اگر موهایتان نیاز به تغییر رنگ دارند حتما چند روز قبل این کار را انجام دهید تا اگر مشکلی پیش آمد، فرصت اصلاح آن را داشته باشید. اصلاح صورت، رنگ ریشه و ابرو را هم به روز آخر موکول نکنید و از دو روز قبل این کارها را انجام دهید.

 

بعد از تمام این کارها نوبت به انتخاب مدل براشینگ یا شینیونی است که می‌خواهید در شب جشن داشته باشید. یادتان باشد شینیون برای مهمانی‌های خیلی رسمی مناسب است و یک براشینگ ساده و شیک برای یک مهمانی نیمه رسمی یا خودمانی شیک‌تر است. مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید و از آرایشگرتان وقت بگیرید.

 

به پوستتان برسید

چک لیست مهم‌ترین کارها و وسایل مهمانی برای خانم‌ها

حداقل از یک هفته قبل از مهمانی رسیدگی به پوستتان را شروع کنید. می‌توانید چند روز مانده به جشن با استفاده از یک لایه‌بردار ملایم، پوست‌تان را لایه‌برداری کنید. بهتر است این کار را روز مهمانی انجام ندهید؛ چون گاهی لایه‌برداری باعث ایجاد جوش‌های کوچک یا واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

 

از انواع ماسک‌های خانگی برای شاداب کردن و جوان‌سازی پوست استفاده کنید. حواستان به رژیم غذایی‌تان هم باشد. اگر پوست‌تان بعد از خوردن فست فود، شکلات یا چیپس جوش می‌زند، خوردن این گزینه‌ها را از 10 روز قبل قدغن کنید. بیشتر از سبزیجات و خوراکی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید و در روز جشن هم سراغ میوه‌ها یا غذاهای نفاخ نروید.

 

عطرتان را انتخاب کنید

آخرین گزینه چک لیست ما به عطر و خوش‌بو کننده‌ها اختصاص دارد. مام رولت یا دئودروان مد نظرتان را از قبل انتخاب کنید و عطر متناسب با فصل را کنار بگذارید. یادتان باشد عطرهای مخصوص شب معمولا سنگین‌تر هستند. اگر مهمانی در فصل سرد سال است سراغ عطرهای گرم بروید و اگر در فصل گرم برگزار می‌شود سراغ گزینه‌های خنک بروید. هرگز عطری را که از بوی آن روی بدن کس دیگری خوشتان آمده است، تهیه نکنید؛ مگر اینکه روی بدن خودتان هم امتحانش کرده باشید. بوی عطر روی هر بدنی متفاوت با بوی بدن دیگر است.

جدیدترین مطالب سایت