چگونه باید باردار شویم

چگونه باید باردار شویم

چگونه باید باردار شویم

به نقل از الودکتر: اگر مدتی ست که در اینترنت،به دنبال راه های چگونه باردار شدن می گردید،حتما مطالب زیادی در خصوص زمان تخمک گذاری، روش های صحیح بارداری و روش های آمیزش خوانده اید.

 

در این مطالب عموما توصیه می شود که تا قبل از زمان تخمک گذاری،هر روز رابطه زناشویی داشته باشید.اما اگر زمان تخمک گذاری را اشتباه تخمین بزنیم،یا در روزی که دقیقا تخمک در بدنمان آزاد شده نتوانیم رابطه جنسی داشته باشیم،چه کار باید بکنیم؟

 

لازم به ذکر است علاوه بر تخمک،فاکتورهای بسیار مهم دیگری هم برای چگونه باردار شویم و حاملگی وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه برایتان توضیح می دهیم:

 

چگونه باید باردار شویم

تعداد اسپرم برای باردار شدن:

برای ماندگاری و بالابودن شانس بارداری،مقدار اسپرم درمایع منی باید حدود 20 میلیون باشد،طبق تحقیقات صورت گرفته،بالاترین تعداد اسپرم در هر بار انزال بین 40-50 میلیون است.در صورتی که میزان غلظت اسپرم در مایع منی همسرتان کمتر از این میزان باشد،ممکن است باردار شدن شما کمی با مشکل مواجه شود.

 

سلامت اسپرم:

سلامت اسپرم یکی از نکات مهم برای یک بارداری نرمال است.

 

بهترین زمان برای باردار شدن چیست؟ و روش های بارداری صحیح

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و حامله شوید، باید در مدت یک تا دو روز پیش از تخمک‌گذاری تا ۲۴ ساعت پس از آن، آمیزش داشته باشید. دلیل این امر آن است که اسپرم‌ها می‌توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمک نمی‌تواند بیشتر از ۲۴ساعت پس از تخمک‌گذاری به حیات خود ادامه دهد؛ مگر اینکه لقاح صورت پذیرد.

 

اگر در حوالی زمان تخمک‌ گذاری آمیزش داشته باشید، احتمال حامله شدن شما افزایش می‌یابد و شما می‌توانید خوشحال باشید، زیرا شانس با شما همراه است. در زوج‌های معمولی که می‌توانند به صورت طبیعی بچه‌دار شوند، در هر دوره ۲۰%احتمال بارداری وجود دارد.

 

حدودا ۸۵% از خانم‌هایی که بدون استفاده از یکی از روش‌های جلوگیری از بارداری آمیزش دارند، ظرف یکسال حامله می‌شوند. شما می‌توانید با تعیین زمان دقیق تخمک‌گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می‌دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

 

همچنین شما می‌توانید از این اطلاعات استفاده کرده و با خودداری از آمیزش در نزدیکی زمان تخمک‌گذاری، از بارداری جلوگیری کنید. البته توجه داشته باشید که این روش، بهترین روش جلوگیری از بارداری نیست و استفاده از آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

چطور می توان زمان تخمک گذاری را محاسبه کرد؟

زمانی را که دوره پریود بعدی شما آغاز می‌شود در نظر بگیرید؛ سپس ۱۲ تا ۱۶ روز از آن کم کنید؛ این چند روز، همان محدوده زمانی است که احتمال تخمک‌ گذاری شما در آن بسیار زیاد است. برای خانم‌هایی که یک دوره کامل آنها ۲۸ روز طول می‌کشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمک‌ گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمولا چند روز طول می‌کشد.

 

با این حال، بهترین روش برای تعیین زمانی که احتمال باروری شما در آن حداکثر است این است که به وضعیت بدنی خود توجه کنید و روش تشخیص نشانه‌های تخمک‌گذاری را فرا بگیرید.

 

روش‌های تشخیص نشانه‌های تخمک گذاری و بارداری سریع

تغییر در ترشحات دهانه رحم:

هر چقدر روزهای بیشتری از دوره شما بگذرد، حجم این ترشحات افزایش پیدا کرده و بافت آنها نیز تغییر می‌کند. این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما است.

 

هنگامی که این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن ( بارداری سریع ) شما به حداکثر می‌رسد. به نظر بسیاری از خانم‌ها، ترشحات در این دوره مانند سفیده تخم مرغ است. این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یک سد محافظ عمل می‌کنند، اما در زمان اوج توانایی باردار شدن در شما، این ترشحات به اسپرم اجازه می‌دهند تا از مجرای رحم عبور کرده و به سمت رحم بروند، سپس به طرف لوله‌های فالوپ حرکت کنند تا با تخمک شما برخورد نمایند.

 

افزایش دمای بدن:

پس از تخمک‌گذاری، دمای بدن شما ممکن است بین ۰.۴ تا ۱.۰ درجه افزایش پیدا کند. شما این تغییر را احساس نخواهید کرد، اما می‌توانید با استفاده از یک دماسنج، “دمای پایه بدن” یا BBT خود را اندازه‌گیری کنید. دمای پایه بدن یعنی دمای بدن در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، پیش از آنکه هرگونه فعالیتی انجام دهید. این افزایش دما بیانگر آن است که تخمک‌ گذاری در بدن شما انجام شده است، زیرا آزاد شدن یک تخمک منجر به تحریک و افزایش تولید هورمون پروژسترون می‌گردد، که دمای بدن را افزایش می‌دهد.

 

زمان حداکثر توانایی شما برای باردار شدن، دو تا سه روز پیش از این است که دمای بدن شما افزایش پیدا کند. برخی از متخصصان بر این باورند که ۱۲ تا ۲۴ساعت پس از مشاهده اولیه افزایش دما نیز شما شانس باردار شدن را دارید، اما اکثر آنها اذعان می‌کنند که این زمان برای حامله شدن خیلی دیر است.

 

پس از تخمک‌گذاری، یک تا دو روز طول می‌کشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد که دمای بدن شما را افزایش دهد. اما از آنجا که تخمک تنها حداکثر ۲۴ساعت می‌تواند زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می‌کند، دیگر برای باردار شدن خیلی دیر شده است. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند که دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقا زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی کنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمک‌گذاری خود را مشخص کنید. در این صورت می‌توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود، آمیزش داشته باشید.

 

بهترین پوزیشن برای آمیزش و باردار شدن در رابطه جسنی چیست؟

وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت می‌توانند همدیگر را بوسیده یا در آغوش گیرند. در این حالت زن می‌تواند آزادانه حرکت کند و مرد می‌تواند با بلند کردن خود با دست‌هایش یا بالا کشیدن بدنش بااستفاده از زانوهایش، بخشی از وزن خود را از روی زن بردارد.

 

برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می‌خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی دیگر از فواید این حالت این است که این امکان را فراهم می‌کند که آلت مرد عمیق‌تر وارد واژن زن شود تا اسپرم بعد از انزال مستقیم‌تر وارد گردنه رحم شود.

 

نکته هایی برای بارداری با حالت سنتی:

وقتی می‌خواهید در بهترین حالت رابطه جنسی باردار شوید، و احتمال باردار شدن خود را پس از انزال افزایش دهید، این نکات را رعایت کنید:

 

مرد باید آلت تناسلی خود را تا حد امکان بیشتر به عمق واژن فرو برده تا کمترین میزان از مایع انزال شده بیرون از واژن بریزد.پس از بیرون کشیدن آلت، مرد می‌تواند به آرامی دو لب دستگاه تناسلی زن را به سمت هم فشار دهد تا مایع انزال شده از آن بیرون نریزد.

 

زن باید برای 20 تا 30 دقیقه بعدی همانطور به پشت دراز بکشد. بهتر است که زیر کمر او بالشی قرار گیرد تا لگن او کمی از روی زمین بلند شود.

 

طبیعی است که وقتی زن از جای خود بلند می‌شود کمی از مایع انزال شده از واژن بیرون بریزد اما این احتمال بارور شدن او را کاهش نمی‌دهد زیرا در این نقطه بیشتر اسپرم‌هایی که در واژن مانده‌اند زنده نیستند. به همان دلیل، به پشت خوابیدن زن بیشتر از 30 دقیقه احتمال بارور شدن زن را بیشتر نمی‌کند.

 

حالت های دیگر برای باردار شدن در رابطه جنسی:

اگر دوست دارید تنوع بیشتری در رابطه‌جنسی تان باشد، می‌توانید از مدل‌های آمیزش زیر برای باردار شدن استفاده کنید:

 

خوابیدن دو طرف به پهلو کنار یکدیگر نیز یکی از راه‌های خوب برای آندسته از زوج‌هایی است که یکی از طرفین اضافه‌وزن یا کمردرد دارد. اینکار را می توانید هم به صورت رو در رو و هم طوری که مرد از پشت زن را در آغوش گرفته و آلت خود را از پشت وارد واژن زن کند، انجام دهید.

 

سکس از پشت طوری است که مرد از پشت آلت جنسی خود را وارد واژن زن می‌کند. زن می‌تواند هم روی شکم دراز بکشد و هم روی زمین زانو بزند و یا به پهلو دراز بکشد. مرد پشت او می‌ایستد یا او نیز زانو می‌زند. این روش باعث می‌شود که اسپرم در گردنه رخم نیز ذخیره شود.

 

در استفاده از هرکدام از وضعیت‌ها، پس از انزال، زن می‌تواند هم روی شکم 20 تا 30 دقیقه بخوابد یا به پشت برگشته و با بالا نگه داشتن لگن خود همانطور که در بالا اشاره شد، دراز بکشد.

جدیدترین مطالب سایت