چگونه میتوان شخصیتی پرانرژی داشت + راهکار های شاد بودن

چگونه میتوان شخصیتی پرانرژی داشت + راهکار های شاد بودن

چگونه میتوان شخصیتی پرانرژی داشت + راهکار های شاد بودن

 

ممکنه پیش خودتون فکر کنید انرژیتون منفیه و شخصیت داغونی دارید.کسل کننده و خسته کننده هستین و اطرافیان باهاتون حال نمیکنن.اگه چنین فکرایی تو سرتونه و قصد تغییر خودتون رو دارین این مطلب رو در ف-ر-ا-ن-ا-ز مطالعه کنید.

 

به گزارش ف-ر-ا-ن-ا-ز رژیم جسمانی، نقش به‌سزایی در میزان سلامت و انرژی شما دارد. با خوردن خوراکی‌هاي متنوع تازه، سالم و با کیفیت و اجتناب از خوراکی‌هاي زیان آور، انرژی بیشتری خواهید داشت، مقاومت عمومی بدنتان در برابر مریضی‌ها افزایش می‌یابد، بهتر می خوابید و احساس سلامتی و شادمانی بیشتر می کنید. همین طور رژیم ذهنی، تعیین‌کننده شخصیت، منش و تقریبا تمام اتفاقات زندگیتان هست.

 

اگر ذهن را با دیدگاه‌ها، اطلاعات، کتاب‌ها، گفتگوها، برنامه‌هاي شنیداری و اندیشه‌هاي مثبت تغذیه کنید، شخصیت مثبت‌تر و موثرتری را پرورش خواهید داد. تاثیر‌گذار‌ي و استدلال شما التیام می‌یابد و اعتمادبه‌نفس و خودباوری بالاتری خواهید داشت.

 

کسانی که با کامپیوتر سروکار دارند، اصطلاح «ورودی بی‌ارزش خروجی بی‌ارزش ساخت میکند» را بهرهگیری می کنند. تصویر این موضوع نیز صدق می کند، «ورودی خوب، خروجی خوب ایجاد می کند».

 

زمانیکه صریح و شفاف تصمیم میگیرید که بر ذهن‌ دقیقا مسلط شوید، تفکرات و احساسات منفی و محدودکننده را دور بریزید و شخصی دقیقا مثبت‌اندیش شوید، اینجاست که می توانید شخصیت‌ خودرا متحول کنید.

 

تناسب ذهنی همانند تناسب اندام هست. با آموزش و تمرین میتوانید خودباوری و نگرش ذهنی مثبت بسیار بالایی را در خود پرورش دهید. برای اینکه شخصی دقیقا مثبت‌اندیش شوید هفت کلید وجود دارد:

 

* گفتکوی درونی‌ مثبت داشته باشید

با خودتان مثبت صحبت کنید و گفتگوهای درونی خودرا بازرسی کنید. از عبارات تاکیدی مثبت، اول شخص ودر دوران حال مثل «من خودم را دوست دارم!» «من میتوانم!» «من احساس فوق‌العاده خوبی دارم!» و «من مسئول هستم!» بهرهگیری کنید.

 

ما معتقدیم که ۹۵ درصد احساسات‌ شما با گفت و گو‌هاي دورنی خودتان، درطول روز شکل می گیرد. حقیقت تلخ این هست که اگر عمدا و آگاهانه با خودتان، مثبت و سازنده صحبت نکنید، ناخودآگاه به چیزهای ناراحت‌کننده که باعث نگرانی و عصبانیت میشود، فکر می کنید.

 

همان‌ طور که قبلا گفته شد، ذهن شما مثل یک باغچه هست. اگر در آن، گل نکارید و ازآن مواظبت نکنید، علف‌هاي هرز بدون هیچ تلاشی در آن رشد میکنند.

 

* تجسم مثبت

شاید قدرتمندترین توانایی شما، توانایی «تجسم» و مشاهده اهدافتان هست، به‌طوری‌که انگار همین همین حالا به‌تحقق رسیده‌اند.

 

تصویری هیجان‌انگیز و واضح از اهداف و زندگی ایده‌آل‌تان بسازید و بارها و بارها آن‌را در ذهن مرور کنید. تمام پیشرفت‌هاي شما در زندگی، با التیام بخشیدن به تصویرهای ذهنی‌ آغاز می شوند. هرچه خودرا در درون‌تان مشاهده نمایید، در دنیای خارج همان خواهید بود.

 

* افراد مثبت‌اندیش

گزینه درست کسانی‌که با آن‌ها زندگی می کنید، کار میکنید و تعامل دارید، بیشتر از هر عامل دیگری بر احساسات و موفقیت شما تاثیر می گذارد. همین امروز تصمیم بگیرید که با افراد برنده‌، مثبت، خوشحال، خوش‌بین و کسانی که در زندگی اهداف بزرگ دارند معاشرت کنید.

 

به‌هر قیمتی از افراد منفی‌ دوری کنید. این افراد، سرچشمه اصلی بیشتر ناراحتی‌هاي زندگی میباشند. قاطع شوید که از هم‌اکنون، دیگر افراد منفی‌ و استرس‌آور رابه‌زندگیتان راه ندهید.

 

* خوراک ذهنی مثبت

سلامتی شما دقیقا به‌همان اندکی هست که مواد خوراکی سالم بخورید و به خودتان برسید. همین‌طور سلامت ذهنی و روانی شما به‌همان اندازه‌اي هست که ذهن خود رابه‌جای «شیرینی‌هاي ذهنی» با «پروتئین‌هاي‌ ذهنی» تغذیه کنید.

 

کتاب‌ها، مجلات و مقالات آموزنده، الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده بخوانید. ذهن را با اطلاعات و ایده‌هایي که سبب تعالی و شادمانی می شوند و شما را نسبت بخود و آرزوهایتان مطمئن می‌سازند، تغذیه کنید.

 

هنگام رانندگی به مطالب شنیداری سازنده و مثبت گوش دهید. مستمر به ذهن‌ پیام‌هاي مثبت وارد کنید که باعث میشوند بهتر بیاندیشید و بهتر عمل کنید ودر رشته ‌کاری خود تواناتر و کارآمدتر باشید.

 

فیلم‌ها و برنامه‌هاي تلویزیونی آموزشی و مثبت تماشا کنید ودر دوره‌هاي آنلاین کمپانی کنید و مطالبی بخوانید که به دانش‌تان بیافزاید و به‌شما احساس بهتری نسبت بخود و زندگی بدهد.

 

* آموزش و پیشرفت درست

تقریبا در جامعه ما همه ی با منابع محدود و گاهی هم بدون سرمایه‌، دست‌به‌کار می شوند. تقریبا تمام درآمد افراد، ابتدا با فروش خدمات شخصی‌ حاصل میشود. تمام افرادی که امروزه در بحبوحه میباشند، زمانی در پایین‌ترین جایگاه‌ بوده‌اند و بارها و بارها شکست خورده‌اند و به جایگاه‌هاي پایینتر نزول کرده‌اند.

 

معجزه آموزش و پیشرفت شخصی‌ دراز‌مدت این هست که شما را از فرش به عرش، از فقر به ثروت و از شکست به موفقیت و استقلال مالی می رساند. همان‌ طور که جیم ران می گوید: «تحصیلات رسمی کمک می کند امرار معاش کنید، ولی آموزش‌هاي شخصی شما را ثروتمند می کند.»

 

وقتی خود رابه آموزش، رشد، بهتر شدن در افکار و فعالیت‌ها متعهد می کنید، دقیقا بر زندگی‌ خود مسلط میشوید و سرعت رسیدن به بحبوحه رابه‌طور قابل‌ملاحظه‌اي افزایش میدهید.

 

* عادت‌هاي سلامتی خوب

از سلامت جسمانی خود حداکثر مواظبت را بکنید. همین امروز تصمیم بگیرید که تا سن ۸۰ ،۹۰ یا حتی ۱۰۰ سالگی زندگی کنید و حتی در آن سن هم خوشحال و پرتحرک باشید.

 

غذا هاي خوب، سالم و مغذی بخورید. کم و متعادل بخورید. یک رژیم غدایی فوق العاده، تاثیری مثبت و فوری بر احساسات و تفکرات شما خواهد داشت.

 

تصمیم بگیرید به‌طور منظم ورزش کنید. دست کم ۲۰۰ دقیقه در هفته رابه پیاده‌روی، دو، شنا، دوچرخه‌سواری یا کار با دستگاه‌هاي ورزشی بپردازید. وقتی با برنامه و منظم ورزش می کنید، احساس شادمانی و سلامتی بیشتری دارید و نسبت به ‌فردی که تمام بعدازظهر را روی کاناپه می نشیند و تلویزیون تماشا میکند، خستگی و فشار روانی کمتری خواهید داشت.

 

به‌اندازه کافی، استراحت کنید. ضروری هست به‌طور منظم و به‌مخصوصاً در دوران‌هایي که زیر فشارروانی و سختی هستید، باتری‌هاي انرژی خودرا شارژ کنید. وینس لومباردی می گوید: «خستگی، همه ی ما را ترسو میکند.»

 

یکی از عوامل اساس‌ساز احساسات منفی، عادت‌هاي زیان آور سلامتی خستگی، نرمش نکردن و کار‌و‌تلاش بی‌رویه هست. در زندگی‌ به‌دنبال تراز باشید.

 

* انتظارات مثبت داشته باشید

داشتن انتظارات مثبت یکی از تکنیک‌هاي بسیار قوی هست که با به‌کارگیری آن میتوانید شخصی مثبت‌اندیش شوید و زندگی ‌مثبت‌تر و بهتری را تضمین کنید.

 

انتظارات شما، پیش‌گویی‌هاي شما از آینده‌ خودتان هست. یعنی انچه شما با خاطرجمعی منتظرش هستید، به‌احتمال چندان به‌دست خواهد آمد.

 

از آنجا که خودتان انتظارات را انتخاب میکنید، همه ی وقت برترین‌ها را بخواهید و انتظار موفقیت داشته باشید. موقعدیدار با افراد اخیر، انتظار محبوبیت داشته باشید. انتظار دست‌یابی به اهداف فوق العاده و خلق زندگی شگفت‌انگیز برای خودتان داشته باشید. وقتی مستمر در انتظار اتفاقات خوب باشید، به‌ندرت مایوس میشوید.

 

چگونه میتوان شخصیتی پرانرژی داشت + راهکار های شاد بودنچگونه میتوان شخصیتی پرانرژی داشت + راهکار های شاد بودن

 

در ادامه میتوانید راهکار های شاد بودن را در فراناز مطالعه کنید.

خوشحال بودن در زندگی همۀ وقت پله هاي موفقیت هست و اگر شما بتوانید شادمان و شاداب باشید مطمئنا در زندگی پیروز خواهید شد .

 

درواقع، شادی حالتی هیجانی هست که نشانگر میزان رضایتمندی فرد در اساس هاي گوناگون بویژه اساس هاي روانی هست.

 

هنگامی که انسان خوشحال هست بعضی مناطق مغز او تحریک میشود و ترشح بعضی هورمون ها ازجمله سروتونین و نوراپی نفرین و دوپامین در بدن افزایش پیدا میکند.

 

خوشحال بودن و خوشحال زندگی کردن و روی خوش نشان دادن به زندگی و مقابله با مشکلاتی که در زندگی برای هر فردی به وجود می‌آید از ارکان سلامت روان محسوب میشود.

 

افراد سالم که دچار افسردگی نیستند به صورت ذاتی به دنبال شادمانی میباشند و لازم به ذکر هست که در حالت شادی انرژی بدن افزایش می یابد و عملکرد ذهنی فرد کارآمدتر و بهینه تر میشود.

 

افراد درمورد یک پدیده یکسان به میزان یکسان هیجان شادی از خود نشان نمی‌دهند و به همین علت راهکارهای متفاوتی توصیه میشود تا در نهایت همۀ افراد بتوانند شادی خود را افزایش دهند.

 

با دقت به اینکه شادی حالتی روانی هست که پس از برآورده شدن خواسته هاي انسان ایجاد می‌شود و شامل میزان عاطفه مثبت و رضایتمندی فرد هست، بنابراین برای اینکه بتوانیم خوشحال باشیم می‌توانیم از این راهکارها بهرهگیری کنیم:

 

* بازسازی نگرش ها و شناخت ها: در این تمرین لازم هست ابتدا مشخص کنید چه اتفاقاتی باعث میشود تا شما دچار خلق پایین و ناراحتی شوید. سپس معین کنید بازرسی کدام یک از اتفاقات تحت اختیار شما بوده هست و به نقش خود در بروز آن اتفاق نمره دهید.

پس از آن لازم هست مشخص کنید چگونه میتوانید اتفاقات را بپذیرید و به میزان پذیرش خود نمره دهید. فهرستی از راه حل هایي را تهیه کنید که میتوان بر آن اتفاق غلبه کرد و احتمال موفقیت آن راه حل ها را نیز تعیین کنید.

 

* مدیریت زمان را در دست بگیرید: برنامه ریزی به منظور درست و بموقع انجام دادن کارها به کاهش استرس و افزایش شادی منجر میشود.

 

* تهیه فهرستی از موفقیت ها و تمرکز بر آنها

 

*روابط اجتماعی خود را بالا ببرید

 

* مثبت نگر باشید. تهیه فهرستی از ویژگی هاي مفید نزدیکان و اطرافیان و مرور انها

 

* مشورت کنید: همفکری هنگام تصمیم گیری منجر میشود تا تصمیمات بهتری بگیرید و ترس از شکست در شما کاهش یابد.

ایده های مناسب برای شاد بودن در زندگی

 

* شکرگزاری کنید

 

*به موسیقی های خوب گوش بدید

 

* تنفس عمیق و تمرین آرام سازی عضلات به منظور کاهش استرس و افزایش شادی

 

* در انجمن هاي خیریه عضو بشید

 

* مطالب خنده دار بخونید

 

* فعالیت هاي لذتبخش انجام بدید

جدیدترین مطالب سایت