چگونه موی وز را برای همیشه صاف و لخت کنیم ؟

چگونه موی وز را برای همیشه صاف و لخت کنیم ؟

با خواندن این مقاله از سایت فراناز موهای وز و فرفری را برای همیشه صاف و لخت کنید. موهای وز معمولاً نازک هستند و ریزش شدیدی دارند که راه درمانی این مشکل را هم در ادامه می خوانید.

 

بعضي اوقات موهاي ما مشكلات كوچكي دارند ولي همين مشكلات كوچك، باعث مي‌شود موها به‌خوبي حالت نگيرند و زيبايي هميشگي خود را نداشته باشند، به ندرت كسي براي اينگونه مشكلات كوچك به پزشك مراجعه مي‌كند، بنابراين دانستن راه حل‌هاي خانگي مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد، كافي است نگاهي به وسايل و مواد درون آشپزخانه خود بيندازيد تا ماسكي خوب براي موهاي‌تان بسازيد. ماسك‌هايي كه هيچ‌گونه ماده شيميايي در آنها وجود  و اصلا عوارض جانبي ندارند.

 

چه چيزهايي « وز» مو را از بين مي برد

هيچ‌چيز بدتر از وز كردن موها نيست اما راه حل‌هاي ساده‌اي وجود دارد كه مي‌توانيد تا حد زيادي از وز شدن موهاي‌تان جلوگيري كنيد.

 

  • آب گازدار:

اگر معمولا ترجيح مي‌دهيد براي خشك كردن موهاي‌تان از سشوار استفاده نكنيد و دوست داريد موهاي‌تان به‌صورت طبيعي خشك شود و اگر موهاي شما به دليل رطوبت وز مي‌كنند، يك روش خوب براي جلوگيري از اين وز، استفاده از آب گازدار است، كافي است در حمام بعد از اين مثل هميشه موهاي‌تان را شستيد و آبكشي كرديد، در آخر يك‌بار موهاي‌تان را با آب گازدار آبكشي كنيد.

 

  • سركه سيب:

يك راه حل طبيعي مؤثر ديگر براي جلوگيري از وز موها، استفاده از سركه سيب است، روند استفاده از اين راه هم خيلي شبيه استفاده از آب گازدار است يعني در حمام مثل هميشه موهاي‌تان را بشوييد و در آخر مقداري مساوي آب و سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و موها را با آن آب بكشيد.

 

  • ماءالشعير:

اگر موهايي فر و هميشه با حالت دادن آنها مشكل داريد، يك راه حل خوب استفاده از ماءالشعير است، ماءاشعير فر موهاي شما را ثابت نگه مي‌دارد تا موهاي شما وقتي خشك مي‌شود نيز مثل زماني باشد كه خيس است.كافي است تمام موها را به آن آغشته كنيد.

 

  • نرم‌كننده طبيعي:

يك فرمول ويژه براي نرم كردن و حالت دادن موهاي خشك شما. 1فنجان مايونز را با نصف يك عدد آووكادو له شده مخلوط كنيد و آن‌قدر بزنيد تا حالت چسبي پيدا كند، اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد سپس موها را با يك كلاه پلاستيكي و با يك حوله داغ روي آن را بپوشانيد، حدود 02 دقيقه صبر كنيد سپس موها را آب بكشيد، براي نتيجه بهتر هفته‌اي يك‌بار اين كار را تكرار كنيد.

 

  • روغن زيتون و نارگيل:

اين روغن‌ها براي مبارزه با وز بهترين دوستان شما هستند. براي اين‌كه موهاي شما خيلي چرب به‌نظر نرسد مقدار كمي از اين روغن‌ها را كف دست‌تان بريزيد سپس ميان موهاي‌تان بماليد.

 

  • صاف‌كننده‌هاي سراميكي:

اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را با اتو صاف كنيد، اتويي انتخاب كنيد كه صفحه‌هاي سراميكي داشته باشد.

 

اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان ضخيم شود

  • تخم كتان:

مقداري تخم كتان را در يك كاسه آب بگذاريد و اجازه دهيد حدود 5 روز باقي بماند سپس با پنبه اين مايع را به پوست كف سر بماليد.

 

  • حنا:

هنگام استفاده از اين روش بايد حسابي حواس‌تان را جمع كنيد چون همان طور كه خودتان مي‌دانيد، حنا ماده‌اي رنگ‌دهنده است، استفاده از حناي بدون رنگ مي‌تواند تا حد زيادي اين مشكل شما را حل كند، پودر حنا را در يك ظرف آب داغ بريزيد سپس چند قطره آب ليمو يا ماست به آن اضافه كنيد. سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بزنيد و بگذاريد حداقل 1 ساعت روي موها باقي بماند. 4 هفته اول هفته‌اي يك‌بار از اين مخلوط استفاده كنيد سپس 2 هفته يك‌بار، تا نتيجه را ببينيد.

 

  • انرژي دادن:

هر روز حدود 10 دقيقه به‌گونه‌اي دراز بكشيد كه سرتان پايين‌تر از بدن باشد، اين وضعيت خوابيدن، باعث مي‌شود خون بيشتري وارد سر شما شود. موها را از پشت گردن به سمت بالا شانه كنيد با اين كار به ريشه‌هاي ضعيف شده موها انرژي مي‌دهيد و تا حدي از ريزش آن‌ها جلوگيري مي‌كنيد.

 

يك راه حل خوب براي از بين بردن وز موها استفاده از سركه سيب است كافي است مقداري سركه سيب را با آب مخلوط كنيد و موهاي‌تان را با آن آبكشي كنيد.

 

براي تقويت موها چه كنيم؟

  • ماسك زرده تخم‌مرغ:

يك عدد زرده تخم‌مرغ را با 2 قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري پودر ويتامين A (شما مي‌توانيد چند عدد كپسول ويتامين A را پودر كنيد) مخلوط كنيد و روي موها بماليد. كمي ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به‌مدت 2 ساعت روي موهاي‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي جلوگيري از ريزش مو نيز مي‌تواند تا حدي مفيد باشد.

 

  • سيب‌زميني:

يك عدد سيب‌زميني پوست بكنيد و آب آن‌را بگيريد سپس 2 قاشق چاي‌خوري آب سيب‌زميني را با 2 قاشق غذاخوري ژل آلوورا و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد. با اين مخلوط ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد، موهاي‌تان را با كلاه بپوشانيد و بگذاريد به‌مدت 2 ساعت روي سر باقي بماند سپس موهاي‌تان را با شامپو بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي 2بار استفاده كنيد.

 

اگر مي‌خواهيد موي درخشان داشته باشيد

  • سفيده تخم مرغ:

4 سفيده تخم مرغ را خوب هم بزنيد سپس روي پوست كف سر بماليد، براي آب كشيدن موهاي‌تان مقدار كمي سركه سيب به آب اضافه كنيد.

 

  • شامپو براق كننده:

ژل درون 4 برگ آلوورا را به همراه يك قاشق عسل به شامپو خود اضافه كنيد تا شامپويي جادويي براي براق كردن موهاي‌تان داشته باشيد.

 

  • مخلوط كامل:

مقداري روغن بادام، نارگيل، كنجد آووكادو را با يك قاشق عسل مخلوط كنيد  سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد و موها را با يك حوله بپوشانيد، حدود يك ساعت صبر كنيد سپس موهاي‌تان را بشوييد.

 

  • مخلوط زيبا كننده:

3 قاشق غذاخوري عسل را با 4 قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك زرده تخم مرغ و مقداري آلوورا را مخلوط كنيد، آن‌قدر به هم بزنيد تا مخلوط يك دست شود سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد و موها را حدود 1 ساعت با حوله بپوشانيد. براي رسيدن به نتيجه بهتر مي‌توانيد موها را با آب رزماري آبكشي كنيد(براي تهيه آب رزماري چند برگ رزماري را در ظرفي بجوشانيد و از آب آن استفاده كنيد)

 

اگر شوره داريد

  • رزماري:

اين گياه به باكتري‌ها و قارچ‌ها حمله مي‌كند و آنها را از بين مي‌برد، يك قاشق چاي خوري رزماري له شده را داخل يك فنجان آب در حال جوش بريزيد و اجازه دهيد چند جوش بزند. سپس آن را صاف كنيد و روزي يك بار به موهاي‌تان
 بزنيد.

 

  • مخلوط آويشن:

نيم ليتر آب را بجوشانيد وقتي آب به جوش آمد1 قاشق غذاخوري رزماري به آن اضافه كنيد، اين مخلوط را حدود 5 دقيقه بجوشانيد سپس از روي اجاق برداريد بعد 1 قاشق غذاخوري آويشن به آن اضافه كنيد و حدود51 دقيقه صبر كنيد سپس اين مخلوط را صاف كنيد، اين مخلوط را به موهاي خشك بزنيد، نيازي به آبكشي نيست.

 

  • لوسيون سيب زميني:

5 عدد سيب زمينـي را بپزيـد و پوست آن‌ها را بگيريد و خوب له كنيد سپس 01 قطره يد، 01 قطره آب ليموترش، نصف قاشق چاي خوري روغن بادام و 01 قطره روغن ليمو (در داروخانه‌ها موجود است) به آن اضافه كنيد، مخلوط را در يك شيشه دربسته بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد و هر بار 51 دقيقه قبل از شستن اين مخلوط را به موهاي‌تان بزنيد.

 

  • ماسك گياهي:

۲ قاشق چاي‌خوري اكليل كوهي و ۲ قاشق چايخوري آويشن را در يك كاسه ريخته و ۲ سوم فنجان آب جوش به آن اضافه كنيد در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد تا به مدت 02 دقيقه خيس بخورد.سپس آب مخلوط را بعد از 02 دقيقه بگيريد و درون بطري بريزيد سپس سركه سيب را به آن اضافه كرده و هم بزنيد. بطري را در محل خشك و خنك نگهداري كنيد. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبكشي كنيد. كمي از محلول داخل بطري روي سر بريزيد و ماساژ دهيد. قبل از خوابيدن در بين دفعات شامپو كردن‌ها، سر خود را با مقداري از محلول ماساژ دهيد. اين‌كار مي‌تواند شوره سر را از بين ببرد.

جدیدترین مطالب سایت