چگونه کودکان را راس ساعت 9 بخوابانیم؟

چگونه کودکان را راس ساعت 9 بخوابانیم؟

چگونه کودکان را راس ساعت 9 بخوابانیم؟

خواب کافی و به موقع در کودکان بسیار مهم می باشد و بهترین زمان خواب برای کودکان هم ساعت 9 شب می باشد. اما شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که چگونه کودکان را راس ساعت 9 بخوابانیم؟

 

شاید یکی از سخت ترین کارها برای کودکان خوابیدن است. والدین وقت زیادی را برای خواباندن کودکان شان به ویژه در سال های اول زندگی شان می گذارند.اما اگر والدین خوابیدن قبل از ساعت ۹ شب را به شکل یک قانون خانوادگی در آورند، مزایای بسیار زیادی عاید آن ها و کودک دلبندشان خواهد شد.

 

علاوه بر این که والدین می توانند زمان های بعد از خوابیدن فرزندان را به خود اختصاص دهند، خوابیدن قبل از ساعت ۹ برای کودکان فواید زیادی برای سلامتی آن ها در پی دارد.

 

۱ – به خواب رفتن سریع تر
بسیاری از والدین تصور می کنند که هر چه کودک خسته تر شود زودتر به خواب می رود.این تصوری کاملا اشتباه است!کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب به رختخواب می روند سریع تر به خواب می روند و کیفیت خواب بهتری نسبت به آن دسته از کودکان که دیرتر می خوابند دارند.همچنین احتمال بیدار شدن آن ها در اواسط شب بسیار کمتر می باشد.

 

مطالعات نشان می دهد که کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب می خوابند، ۷۸ دقیقه خواب بیشتر نسبت به سایر کودکان د ارند!

 

۲ – ترشح هورمون های رشد
متخصصین اطفال معتقدند که هیچ چیزی به اندازه خواب صحیح و به موقع در کودک برای رشد او مهم نیست.مدت ها قبل از ورود کودک به مراحل نوجوانی هورمون ها همچنان مهم ترین نقش را در رشد ان ها دارند.بالاترین میزان ترشح هورمون های رشد در بدن کودک در ساعت ۱۰ شب، ۱۲ شب و ۲ بامداد است.تنها دراز کشیدن در رختخواب و بیدار بودن در ساعت ۱۰ کافی نیست، بلکه کودک باید در این زمان در مرحله خواب REM باشد.

 

۳ – بهره وری و کارایی بالا در طول روز
علاوه بر دو نکته ای که در بالا ذکر کردیم یکی از مهم ترین فواید زود خوابیدن کودکان، کارایی بهتر و تمرکز بالاتر این دسته از کودکان در مدرسه است.طبق گزارش parents.com خواب کافی و به موقع در کودکان باعث بالا رفتن تمرکز و بهره وری بیشتر آنان می شود.

 

مدیر مرکز پزشکی خواب در مرکز پزشکی ملی کودکان در واشنگتن می گوید: “علائم کم خوابی و ADHD (اختلال کم توجهی – بیش فعالی) در کودکان از جمله بی توجهی و رفتار های تکانشی تقریبا دقیقا مانند هم هستند!”

چگونه کودکان را راس ساعت 9 بخوابانیم؟

کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب به رختخواب می روند کیفیت خواب بهتری دارند

 

چگونه کودکمان را ساعت ۹ شب بخوابانیم؟

به گزارش پارس ناز والدین در تمامی مسائل الگوی کودک هستند. در این مورد هم همینطور!اگر او را می خوابانید خودتان هم به اتاق خواب بروید و وانمود کنید که شما هم خواب هستید. می توانید در رختخوابتان بی صدا مطالعه کنید.حداقل تا زمانی که مطمئن شدید که او خوابیده است!کودک را به اجبار به اتاقش نفرستید و اتاق را خاموش کنید

 

و خودتان با صدای بلند تلویزیون ببینید یا با تلفن صحبت کنید.کتاب مورد علاقه کودکتان را برایش بخوانید. کتاب خواندن روش بسیار خوبی برای خواباندن کودک است.

 

۲ ساعت قبل از رفتن کودک به رختخوابش اجازه ندهید که به صفحات وسایل الکترونیکی مانند موبایل یا تبلت نگاه کند. نور آبی منتشر شده از این وسایل به خواب رفتن را برای آن ها بسیار سخت می کند. خاموش کردن این وسایل قبل از خواب موجب ترشح ملاتونین _ هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند _ در بدن کودک می شود.

 

منبع: netnevesht.ir

جدیدترین مطالب سایت