جدیدترین اختراع خارق العاده چینی ها + عکس

جدیدترین اختراع خارق العاده چینی ها + عکس

جدیدترین اختراع خارق العاده چینی ها + عکس

 

یک قطار تندروی جدید با قابلیت سرعت 600 کیلومتر بر ساعت (حدود 372 مایل بر ساعت) در چین یک‌قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود و تحولی را در صنعت گردشگری چین به‌وجود خواهد آورد! دیگر برای رفت و آمد در سفرتان به چین، لحظه‌ای را هدر نخواهید داد!

 

روز سه‌شنبه، نمونه‌ی اولیه‌ی این قطار به‌عنوان سریع‌ترین قطار مغناطیسی کشور از خط مونتاژ در شرق چین و در شهر کینگداو خارج شد. تجهیزات و قطعات این قطار با ظاهری جذاب که توسط شرکت راه‌آهن چین (CRRC) تأمین‌شده است، طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است پس از آزمایش‌های بسیار در سال 2021 وارد خط تولید اصلی شود.

 

کسانی که در مراحل پیشبرد این پروژه شرکت داشته‌اند امیدوارند که این قطار سبب تغییر کامل چشم‌انداز قطار چین شده و فاصله‌ی میان حمل‌ونقل از طریق ریل پرسرعت و حمل‌ونقل هوایی را پر کند.

 

دینگ سانسان به‌عنوان نماینده مهندس ارشد CRRC و سرپرست گروه تحقیقات و توسعه قطار می‌گوید: «مثلاً مسافت میان پکن تا شانگهای با هواپیما حدود 4.5 ساعت، با قطار پرسرعت حدود 5.5 ساعت و با قطار جدید حدود 3.5 ساعت طول خواهد کشید! یعنی از هواپیما سریع‌تر خواهد بود!»

 

درحالی‌که بُرد سرعت یک هواپیما 800-900 کیلومتر بر ساعت است، در حال حاضر قطارها در مسیر پکن به شانگهای حداکثر 350 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند.

 

جدیدترین اختراع خارق العاده چینی ها + عکس

عکس قطار مغناطیسی با سرعت  600 کیلومتر بر ساعت

 

سه سال صرف توسعه و پیشبرد طرح

قطارهای مغناطیسی تندرو از دفع مغناطیسی برای بلند شدن قطار از زمین جهت کاهش اصطکاک و به جلو راندن آن استفاده می‌کنند.

 

پس از حدود سه سال تحقیق فنی، دینگ می‌گوید که گروه موفق به توسعه‌ی بدنه سبک و با مقاومت بالایی برای قطار شده که در آن از 5 مجموعه نمونه مهندسی مغناطیسی استفاده‌ شده است.

 

نمونه اولیه جدید چین، اولین قطاری نخواهد بود که پس از انجام آزمایش‌ها قادر است با سرعت 600 کیلومتر حرکت کند.

 

قطار مغناطیسی ژاپن در سال 2015 توانست با ثبت سرعت 603 کیلومتر بر ساعت در یک مسیر آزمایشی در یاماناشی، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کند. ژاپن در حال حاضر درحال توسعه یک خط قطار مغناطیسی جدید در مسیر چو شینگانسن است که با بالاترین سرعت کنونی یعنی 500 kph حرکت خواهد کرد.

 

اولین سیستم مغناطیسی چین که مسیری 30 کیلومتری میان فرودگاه شانگهای پوتونگ و مرکز شهر است، در سال 2002 افتتاح شد. این قطار 431 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و تا به امروز سریع‌ترین قطار مغناطیسی جهان است.

 

این پروژه توسط شرکت توسعه‌ی حمل‌ونقل مغناطیسی شانگهای، یک کنسرسیوم آلمانی متشکل از زیمنس AG، انتقال سرعت تیسان GMBH و انتقال سرعت بین‌المللی GMBH بود.

 

درحالی‌که فناوری مغناطیسی طی دهه‌های اخیر پیشرفت کرده و به‌عنوان قطارهای حمل‌ونقل آتی معرفی‌شده است، اما تنها کشورهای کمی در سراسر جهان از این فناوری برخوردارند: چین، کره جنوبی و ژاپن.

مطالب داغ هفته اخیر