کار بدون مدرک تحصیلی | استخدام کار بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی

کار بدون مدرک تحصیلی | استخدام کار بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی

“کار بدون مدرک تحصیلی | استخدام کار بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی”

 

کار پیدا کردن امروزه بسیار سخت است مخصوصا اگر شما به دنبال استخدام کار بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی باشید اما روشهای استخدام کار بدون مدرک تحصیلی را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد. اجازه ندهید که نداشتن مدرک تحصیلی مانع پیشرفت شغلی شما شود. این توصیه ها را دنبال کنید تا نسبت به رقبا متمایز شوید و به کارفرمایان نشان دهید استخدام کار بدون مدرک تحصیلی هم امکان پذیر است.

 

کار بدون مدرک تحصیلی شرکت ها احتیاج به افراد دارند، نه کلکسیونی از مدارک. علی رغم این حقیقت واضح، بسیاری از افراد که می توانند کاندیدایی عالی برای موقعیت های شغلی باشند، برای پوزیشن هایی که در آگهی آن ها نیازمندی های تحصیلی ذکر شده و این افراد فاقد این نیازمندی ها هستند درخواست نمی دهند؛ حتی با اینکه تجربیات و مهارت هایشان آن ها را تبدیل به فردی ایده آل برای آن شغل کرده است.

 

این پدیده در برخی از صنایع آشکارتر از بقیه است. بر اساس مطالعه ای در مدرسه کسب و کار هاروارد، در حالی که 67 درصد آگهی های شغلی سرپرست تولید در سال 2015 داشتن مدرک را الزامی ذکر کرده بود، تنها 16 درصد افراد استخدام شده در آن پوزیشن ها از دانشکده فارغ التحصیل شده بودند.

 

این نوع آمار و ارقام تفاوت بین چیزی که شرکت ها فکر می کنند نیاز دارند و چیزی که واقعاً نیاز دارند را نشان می دهد. حقیقت این است که کاندیداهای فاقد مدرک دانشگاهی می توانند کارها را به خوبی افرادی که مدرک دانشگاهی دارند، انجام دهند. در برنامه آموزشی 20 هفته ای که برای آماده سازی کاندیداهای شغلی برای پوزیشن هایی در توسعه نرم افزار برگزار شد، هیچ تفاوتی بین افراد داراک مدرک Ph.D و افراد دارای مدارک پایه ای تر در نرخ تکمیل دوره دیده نشد. تجارب به دست آمده نشان می دهد که با اینکه داشتن مدرک در برخه زمینه های کاری می تواند مفید باشد، ولی نشانه قابل اعتمادی مبنی بر توانایی فرد در انجام درست کار نیست.

 

متأسفانه، مدارک دانشگاهی باعث می شود که تعداد زیاد درخواست های شغلی را بتوان به راحتی کمتر کرد، بنابراین کاندیداها در یک بازار شغلی رقابتی باید یاد بگیرند که چگونه خود را از سایرین متمایز نشان دهند. با دنبال کردن این چهار توصیه، افراد فاقد مدارک دانشگاهی می توانند ارزش خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهند و استخدام کار بدون مدرک تحصیلی را انجام دهند.کار بدون مدرک تحصیلی | استخدام کار بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی

1. خارج از نیازمندی های شغل فکر کنید.

اگر رزومه شما فاقد نیازمندی های تحصیلی است، به صورت خلاقانه در مورد شیوه های دیگری برای متمایز نشان دادن خودتان فکر کنید. سبدی (پورتفولیو) از نمونه کارهایتان ارائه دهید تا مهارت های قابل عرضه خود را نشان دهید. این پورتفولیو می تواند شامل وبسایت شخصی، نمونه مقالات، پروژه های کدنویسی، پادکست ها، یا هر چیز دیگری باشد که نشان دهنده انگیزه، شور و اشتیاق و پشتکار شما باشد.

 

دیدن پروفایل های جذاب لینکدین که که شامل جزئیات زیادی است، می تواند برای کارفرمایان خوشایند باشد. تقویت کننده های نه چندان رایج رزومه مثل این ها دیدی تازه به مجموعه مهارت های شما فراهم می کند که در غیر این صورت کارفرمایان از آن ها باخبر نبودند. با ارائه محتوایی که اعتبار شما را تأیید می کند، می توانید کارفرمایان بالقوه را قانع کنید که فقدان مدرک دانشگاهی شما را نادیده بگیرند و ارزش اثبات شده ای که شما ارائه می دهید را لحاظ کنند.

 

2. نقاط رنج شرکت را درک کنید.

اگر همه چیز در این شرکت به خوبی پیش می رفت، مدیران استخدامی نیازی به استخدام فرد جدیدی نمی دیدند. از پیش تحقیق کنید تا بفهمید که شرکت مورد نظر چه چیزهایی نیاز دارد، و بعد راهکارهایی احتمالی برای مشکلاتی که این پوزیشن شغلی قرار است حل کند ارائه دهید.

 

بعضی وقت ها، این بدان معنی است که مشکلی را حل کنید که شرکت نمی دانست چنین مشکلی دارد. اگر دارای تجربه در زمینه ای هستید شرکت فاقد آن است، فرصت هایی برای بردهای آسان را ذکر کنید. زمانی که در جلسه مصاحبه حضور دارید، سؤالاتی هدف دار مطرح کنید که نشان دهد نه تنها شما نقاط رنج شرکت را درک می کنید بلکه می دانید راهکارهای بالقوه چه چیزهایی است و چگونه می توان آن ها را به صورت موفقیت آمیز اجرا کرد.

 

با تمرکز روی مشکل و طوفان فکری در مورد راهکارها، می توانید به مدیر استخدامی نشان دهید که چگونه از پس مشکلات بر می آیید و اثبات کنید که شما فرد مناسب برای شغل مورد نظر هستید.

 

3. توانایی یاد گرفتن را نشان دهید.

شرکت ها به افرادی احتیاج دارند که مسائل را از همان روز اول بدانند و مهارت های خود را در روز 30، روز 90 و روز 365 بهبود دهند.

اغلب مدیران، افراد را بیشتر به خاطر شخصیت و ذهنیت رشدشان استخدام می کنند، نه فقط مجموعه مهارت های خاص آن ها. کنجکاوی، شور و اشتیاق و عشق به یادگیری در کنار هم می تواند مهم تر از تجربیات قبلی یک فرد باشد.

در مورد شرکت تحقیق کنید و گرایش های موجود در آن صنعت را پیش از اینکه برای شغل درخواست دهید لحاظ کنید. به خوانندگان رزومه خود نشان دهید که برای یادگیری در مورد شغل مورد نظر زمان گذاشته اید، و همانطور که فرایند درخواست شغل ادامه پیدا می کند، بیشتر و بیشتر در مورد شرکت و پوزیشن مورد نظر یاد بگیرید.

 

4. شبکه ای در صنعت مورد نظر برای خود ایجاد کنید.

اول بفهمید که کجا می خواهید بروید، و بعد با افرادی که از قبل آنجا هستند آشنا شوید. حتی ارتباطی مختصر با کسی که در شرکت هدف شما کار می کند می تواند بین دور انداخته شدن رزومه و دعوت به مصاحبه تفاوت ایجاد کند.

در رویدادهای شبکه سازی، دورهمی ها، کارگاه های رشد حرفه ای و دیگر رویدادهایی حضور پیدا کنید که رهبران صنعت در آن ها حضور پیدا می کنند. در لینکدین و دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی فعال باشید و توجه افراد را جلب کنید تا زمانی که قرار است موقعیت شغلی مرتبطی پر شود، شما را به خاطر آورند (فراموش نکنید که پروفایل خود را دقیق و به روز نگه دارید).

مدارک دانشگاهی به تنهایی نمی تواند اشتیاق، انگیزه و تمایل به رشد را در بر بگیرد. کمپانی ها برای یادگیرنده های دائمی که علاقه به رشد حرفه ای را نشان دهند، ارزش قائل هستند. از چالش ها به عنوان راهی هیجان انگیز برای اثبات خود استفاده کنید، تا به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که شما همان فرد راهکارمحوری هستید که آن ها منتظرش بودند.

حتی اگر از حداقل مدرک یا تجربه مورد نیاز برخوردار نیستید، باز هم می توانید به شغل رویایی خود دست پیدا کنید. حالا که شما می توانید هر چیزی را به صورت آنلاین یاد بگیرید، ارزش مدرک دانشگاهی در مقابل مهارت های اثبات شده و تمایل به رشد در حال کاهش است. اجازه ندهید که فقدان مدرک دانشگاهی جلوی پیشرفت حرفه ای شما را بگیرد؛ این توصیه ها را دنبال کنید تا نسبت به بقیه تمایز پیدا کنید و به کارفرمایان نشان دهید که چه چیزی برای ارائه کردن دارید.

جدیدترین مطالب سایت