قاچاق توله ببر توسط زن تایلندی در سفر به ایران با چمدان

قاچاق توله ببر توسط زن تایلندی در سفر به ایران با چمدان

قاچاق توله ببر توسط زن تایلندی در سفر به ایران با چمدان

یک زن تایلندی که یک توله ببر دو ماهه را در چمدان خود میان لباس ها پنهان کرده بود و از فرودگاه بانکوک قصد عزیمت به تهران را داشت شناسایی شد و این توله ببر از مرگ حتمی نجات یافت. ماجرا از آنجا آغاز شد که یک زن 31 ساله تایلندی که از فرودگاه بانکوک قصد عزیمت به تهران را داشت بدلیل وزن بالای چمدان در چک این این شرکت هواپیمایی متوقف شد.

 

پس از بازرسی چمدان با پرتوهای ایکس یک ببر عروسکی بزرگ در چمدان این زن تشخیص داده شد. بهمین دلیل مقامات فرودگاه مشکوک شدند که داخل بدن این عروسک مواد مخدر جاسازی شده است اما پس از بازکردن چمدان مشخص شد که یک توله ببر دو ماه در بین لباسها قرار گرفته است.

 

به این ترتیب زن تایلندی دستگیر شد و توله ببر بلافاصله برای انجام مراقبت های اورژانسی به بخش دامپزشکی فرودگاه منتقل شد. در فرودگاه بانکوک یک پست بازرسی حیوانات وحشی وجود دارد که اغلب موارد عجیبی در اینبخش دیده می‌شوند اما این نخستین بار بود که مقامات این فرودگاه با چنین موردی مواجه میشدند.

 

یک مامور بازرسی فرودگاه بانکوک در این خصوص گفت هرگز ندیده بودم که حیوانات را آن گونه حمل کنند. اگر این چمدان از چک این عبور میکرد و 4، 5 ساعت در قسمت بار هواپیما میماند بی شک توله ببر هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشت.

 

دپارتمان محافظت از حیوانات وحشی فرودگاه بانکوک به این توله ببر با شیشه شیر میدهند. قرار است از این حیوان یک آزمایش DNA برای تعیین نژاد و خاستگاه آن گرفته شود.

 

این زن که با خطر 4 سال زندان و هزار و 300 دلار جریمه نقدی مواجه است به پلیس گفت: “این چمدان مال من نیست. یکی از مسافران از من خواست که آن را برای وی به تهران ببرم. این در حالی است که هیچیک از مسافران ادعای مالکیت ببر را نکرد. رئیس واحد اورژانس حیوانات وحشی فرودگاه بانکوک در این خصوص توضیح داد این توله ببر کاملا آرام بود و در شرایط بسیار بدی قرار داشت.

جدیدترین مطالب سایت