کالبد شکافی مغز انیشتین پس از مرگش (عکس)

کالبد شکافی مغز انیشتین پس از مرگش (عکس)

کالبد شکافی مغز انیشتین پس از مرگش انجام شد. این کار را Harvey بعد از گذشت 7 ساعت از مرگ انیشتین انجام داد. به گزارش فراناز مغز آلبرت انشتین به دلیل سرشناسی و اینکه از نوابغ قرن بیستم محسوب می شد،یکی از موضوعات جالب برای تحقیق و مطالعه دانشمندان است.

 

به گزارش فراناز ۷ ساعت پس از مرگ آلبرت در سال ۱۹۵۵، مغز آلبرت بدون اجازه از خانواده اش به دست Harvey بیرون آورده شد.”هاروی” مغز آلبرت را به خانه اش برد و آنرا داخل یک ظرف شیشه ای دهان گشاد نگهداری کرد، هر چند او بعد بدلیل انجام این کار از محل کارش که مخصوص تشریح اجساد بود اخراج شد.

 

چند سال بعد،”هاروی” از Hans پسر بزرگ آلبرت برای مطالعه و بررسی مغز پدرش اجازه گرفت و تکه‌هائی از مغز آلبرت را برای دانشمندان مختلف در سرتاسر دنیا فرستاد. یکی از این دانشمندان به نام Marian Diamond بود که در دانشگاه UC Berkeley  بود. او با مطالعه قسمتی از مغز آلبرت متوجه شد که در مغز او در مقایسه با یک شخص نرمال، بطور قابل توجهی سلولهای گلیال که مسئول ترکیب و مرتب کردن اطلاعات است وجود دارد.

 

کالبد شکافی مغز انیشتین پس از مرگش (عکس)

 

در مطالعه دیگر پروفسور ساندرا ویتسون فهمید که مغز آلبرت دارای کمبود یک چین خاصی از مغزش است که شکاف Sylvian نامیده می‌شود. ویتلسون مشاهده کرد که این استخوان بندی غیر معمول اجازه می‌دهد به اعصابها در مغز آلبرت که بهتر با دیگران رابطه برقرار کند.

 

نتایج مطالعه دیگری نشان داد که در مغز آلبرت بزرگی آویختگی جداری زیرین که اغلب درگیر توانائی‌های ریاضیات هست، بیشتر از انسانهای معمولی بود.

 

تهیه و تنظیم : سایت فراناز

 

مطالب مرتبط :

 

14 مارس سالروز تولد دانشمند بزرگ آلبرت انیشتین

 

درس هایی فوق العاده مفید از زندگی آلبرت انیشتین

 

سخنان آموزنده/آلبرت انیشتین

 

آی کیو چیست؟ IQ دختری که از انیشتین هم بالاتر است!

جدیدترین مطالب سایت