آموزش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی

آموزش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی

آموزش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی زناشویی را در این مطلب خواهید خواند. روش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه چگونه می باشد؟ کاندوم مردانه و زنانه از عفونت آلت تناسلی چلوگیری کرده و می تواند شما را از خیلی از بیماری های تناسلی در امان نگه دارد در این مقاله روش استفاده از کاندوم مردانه و زنانه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

 

 

زناشویی :یکی از مسائل مهم زناشویی برقراری رابطه جنسی است که امروز برای شما معرفی و روش استفاده از کاندوم مردانه و زنانه را قرار دادم تا بتوانید به درستی یک رابطه جنسی با همسرتان برقرار کنید و از زندگی مشترک خود لذت ببرین.

 

در این مطلب در بخش اول به کاندوم مردانه و بخش بعدی کاندوم زنانه می پردازیم پس تا پایان مطلب را مشاهده نمایید.

 

معرفی کاندوم :

 

کاندوم (به انگلیسی: Condom) پوششی کشسان است که به عنوان یک مانع فیزیکی از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم به دستگاه تناسلی زن جلوگیری می‌کند. این وسیله به منظور پیش گیری از بارداری و همچنین جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا و انتقال بیماری‌های آمیزشی به کار می‌رود. سطح برخی کاندوم‌ها برای بالا بردن اطمینان در جلوگیری از بارداری، از مایع اسپرم‌کُش پوشیده شده‌است.

 

کاندوم مردانه :

 

کاندوم مردانه پوششی است که روی آلت راست شدهٔ مرد کشیده می‌شود. کاندوم در صورت استفادهٔ درست می‌تواند تا ۸۰–۹۰ درصد از بارداری ناخواسته و انتقال ایدز و هپاتیت سی و دیگر بیماری‌های آمیزشی جلوگیری کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان نیز کاربرد دارد و برای بهبود توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌توان نیز به کار می‌رود

آموزش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی

روش استفاده از کاندوم مردانه :

 

استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد؛ همچنین در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با این ترشحات جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست.

 

کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود. کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند. بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.

 

هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد. در زمان استفاده باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد.

 

در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است اسنتفاده از روش‌های دیگر پیش گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد.

 

کاندوم مردانه نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کاندوم می‌شوند. برای لیز کردن کاندوم می‌توان از ژل‌های روان‌کننده مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.

 

کاندوم زنانه :

 

کاندوم زنانه (Female Condom) به صورت لوله ای پلاستیکی، نازک و قابل انعطاف از جنس پلی اورتان (polyurethane) ساخته شده است که طول آن در حدود ۱۷ سانتیمتر می باشد که در حین رابطه جنسی توسط زن استفاده می شود.

این نوع کاندوم کاملا داخل مهبل را می پوشاند و از بارداری ناخواسته و انواع بیماری های منتقله ار راه جنسی مانند ایدز پیشگیری می نماید.

 

كاندوم زنانه دارای جنس لاستیكی بسیار نازك، نرم و لطیف و بسیار راحتی است كه دو حلقه قابل انعطاف درهردو سرانتهایی آن وجود دارد. یكی از این حلقه ها كمك می كند كه كاندوم در داخل واژن خانم ها در آخر رحم ثابت جای بگیرد. همزمان حلقه دیگر كاندوم بیرون واژن قرار دارد

آموزش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی

روش استفاده از کاندوم زنانه

 

۱٫ بسته را با دقت باز کنید. یک موقعیت مناسب و راحت برای قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنید. می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید، و یا در حالیکه تشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل قرار دهید.

 

۲٫ حلقه داخلی را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه می باشد، فشار دهید. حلقه باریک و دراز می شود. با دست دیگر لبهای خارجی مهبل را باز کنید و کاندوم را به آرامی داخل واژن نمایید.می توانید قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر استفاده کنید.

 

۳٫ انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جایی که امکان دارد فشار دهید.

 

۴٫ مطمئن شوید که کاندوم درست و مستقیم داخل مهبل قرار گرفته است و پیچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجی باید خارج از واژن باقی بماند.

 

۵٫ بهتر است هنگام آمیزش، آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا از لیز خوردن و داخل رفتن آن خارج از کاندوم جلوگیری شود.

 

۶٫ در پایان مقاربت، قبل از بلند شدن و ایستادن آن را خارج کنید.

 

۷٫ کاندوم زنانه ممکن است که در ابتدا کمی سفت يا بسيار لغرنده باشد اطمينان حاصل کنيد که کاندوم در قسمت داخلی واژن عمودی و راحت بدون پيچ و تاپ جای گرفته است

 

روش درآوردن کاندوم زنانه

 

۱٫برای نگه داشتن اسپرم درداخل کاندوم، حلقه قسمت خارجی را فشرده و بپيچانيد.

۲٫کاندوم زنانه باید بلافاصله پس از مقاربت برداشته شود، در حالی که زن هنوز دراز کشیده است و مایع منی را قبل از آن خارج کنید.

۳٫به آرامی کاندوم را به سمت خارج حرکت داده و خارج کنيد.

۴٫کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنيد. از انداختن آن در توالت خودداری کنيد

۵٫از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداری کنيد.

۶٫کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنيد. از انداختن آن در توالت خودداری کنيد.

۷٫از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداری کنيد.

 

روش خرید و نگهداری کاندوم

 

– کاندوم هایی را بخرید که دارای استانداردهای مختلف باشند.

 

– کاندوم ها از لاتکس، پلی اورتان یا روده گوسفند ساخته می شوند. کاندوم هایی که با استفاده از روده گوسفند ساخته شده اند از ابتلا به بیماری های مقاربتی مانند ایدز جلوگیری نمی کنند.

 

– کاندوم های خریداری شده را در مکانی خنک، خشک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. هنگام خرید تاریخ انقضا حک شده بر روی بسته بندی را کنترل کنید.

 

ویژگی کاندوم استاندارد

 

۱- اولا یک کاندوم درون بسته ای نایلونی دوجداره و دربسته قرار دارد

 

۲- جنس کاندوم از یک لایه پلاستیک به نام میتاکروم میباشد و زمانی که روی لایه بیرونی آن دست بکشید کمی لزج میباشد اگر لزج نبود هرگز استفاده نکنید

 

۳- تمامی انواع کاندوم یکبار مصرف میباشند

 

۴-کاندوم را در جیب عقب شلوار یا جاهایی که تحت فشار است نگذارید

 

۵-هنگام استفاده از کاندوم دقت کنید تا سوراخی در آن ایجاد نشود

 

۶-هیچ نوع پماد یا کرم معمولی یا روغن را برروی کاندوم نمالید

 

۷-برای لیز شدن کاندوم میتواند از ژلهایی که بیس آب دارند استفاده کنید

 

۸-کاندوم باید خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند

آموزش استفاده از کاندوم زنانه و مردانه در روابط جنسی

مطالب مرتبط :

کاندوم چیست؟ طریقه استفاده صحیح و انواع کاندوم

آیا نوع کاندوم در میزان میل جنسی دخیل است؟

رابطه جنسی دهانی خوب است یا بد؟

رابطه جنسی اضطراری

چه نوع کاندوم از همه بهتر است؟

کاندوم از انتقال این بیماری جنسی پیشگیری نمی کند

رابطه جنسی سالم با استفاده از کاندوم

چند برابر کردن لذت رابطه جنسی با این راهکارهای ساده

جدیدترین مطالب سایت