خوراکی های مفید برای کاهش درد استخوان

خوراکی های مفید برای کاهش درد استخوان

خوراکی های مفید برای کاهش درد استخوان

مریضی هاي گوناگونی میباشند که میتوانند منجر به ایجاد درد در استخوان ها شوند. ما امروز مواد خوراکی خوب برای کاهش درد استخوان را معرفی می‌کنیم. با کنترل بر رژیم خوراکی میتوان اطمینان حاصل کرد که مواد مغذی ضروری برای تقویت استخوان ها و مفاصل در اختیار بدن قرار میگیرند.

 

استخوان ها و مفاصل مسئولیت حمایت از بدن را بر عهده دارند. انها به یکدیگر متصل شده و حرکت را تسهیل میکنند. با این وجود تنش و درد که به طور مرتب می‌توانند تکرار شوند, مشکلی شایع در ارتباط با استخوان ها و مفاصل محسوب می‌شوند. در اکثر مواقع این شرایط به واسطه واکنشی التهابی که از سیستم ایمنی بدن ناشی میشود شکل می‌گیرد.

 

شکل گیری درد در استخوان ها و مفاصل میتواند ناشی از فرسایش انها به واسطه افزایش سن باشد. اما مریضی یا صدمه دیدگی میتوانند درد در استخوان ها و مفاصل را در افراد جوان نیز ایجاد کنند. به هر علتی که شکل گرفته باشند این قبیل رنج ها می‌توانند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی به خصوص زمانی که فرد را از انجام وظایف هرروز زندگی خود ناتوان می سازند تحت تاثیر قرار دهند.

 

خوشبختانه با کنترل بر رژیم خوراکی میتوان اطمینان حاصل کرد که مواد مغذی ضروری برای تقویت استخوان ها و مفاصل در اختیار بدن قرار می‌گیرند. در ادامه قصد داریم یک نوشیدنی طبیعی که به تقویت استخوان ها و تسکین درد مفاصل کمک می‌کند را معرفی کنیم.

 

این نوشیدنی طبیعی که در واقع یک شیک محسوب می‌شود از شیر بادام، هویج و زردچوبه حاضر میشود و یک روش درمانی قدیمی هست که به واسطه خصوصیت هاي ضد التهابی و ضد درد خود شناخته شده هست.

 

این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هست. مصرف آن با التهاب و دردی که استخوان ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهند مبارزه میکند. میزان قابل دقت کلسیم ماده معدنی که به حفظ تراکم استخوانی در سطوح دلخواه کمک میکند یکی از دلایل تمایز این نوشیدنی هست.

 

افزون بر این به لطف محتوای بالای پتاسیم و منیزیم این نوشیدنی برای کاهش سدیم اضافی موجود در بدن نیز مناسب هست. سدیم میتواند موجب التهاب در بافت هاي همبند شود.

 

فواید شیر بادام

شیر بادام یک نوشیدنی گیاهی هست که بعنوان جایگزینی طبیعی برای شیر مورد بهره گیری قرار می‌گیرد و برای کسانی که به عدم بردباری لاکتوز مبتلا میباشند پیشنهاد میشود. شیر بادام حاوی کلسیم، ویتامین E، و اسیدهای چرب امگا-3 هست که به بهبود گردش خون و فرآیندهای التهابی کمک می‌کنند. با گنجاندن شیر بادام در رژیم خوراکی خود میتوانید به تقویت استخوان ها کمک کنید و هم‌چنین درد عود کننده در مفاصل را کاهش دهید.

 

فواید هویج

آنتی اکسیدان هاي موجود در هویج برای جلوگیری از پیری زودرس اندام هاي بدن بسیار مهم میباشند. سطوح بتاکاروتن و همین طور ویتامین هاي C و E موجود در هویج به حفظ اوضاع خوب رباط ها و تاندون ها و جلوگیري از انحطاط مفاصل کمک میکنند. افزون بر این هویج برای گردش خون انسان خوب هست که برای اکسیژن‌ رسانی به سلول ها در تمام بافت هاي بدن اهمیت دارد.

 

فواید زردچوبه

زردچوبه یک ادویه طبیعی هست که اکثر در درمان سردردها و دشواری های مفاصل به کار گرفته می‌شود. این به علت قدرت کورکومین ماده فعال موجود در زردچوبه هست. رنگ خاص زردچوبه از کورکومین ناشی میشود و همین طور این ماده بعنوان یک عامل ضد التهاب و آنتی اکسیدان عمل میکند.

 

مصرف منظم زردچوبه از استخوان ها در مقابل فرسایش ناشی از سموم محافظت میکند. همین طور اینکار سدی محافظ در مقابل اثرات منفی رادیکال هاي آزاد ایجاد میکند.افزون بر این زردچوبه میتواند با احتباس مایع در بدن مبارزه کند که این دشوار اغلب با التهاب بیش از حد مرتبط هست.

 

روش تهیه این نوشیدنی

روش تهیه این نوشیدنی طبیعی بسیار ساده هست. در حقیقت شما می‌توانید به راحتی آن را برای محافظت از بدن خود تهیه کنید. تنها باید از مواد تشکیل دهنده با کیفیت و ارگانیک بهره گیری کنید تا از بیشترین فواید بهره‌مند شوید.

 

مواد تشکیل دهنده:

یک فنجان «250 میلی لیتر» شیر بادام

یک قاشق چایخوری «5 گرم» پودر زردچوبه

سه شماره هویج

یک قاشق چایخوری «5 گرم» زنجبیل «در صورت تمایل»

یک قاشق غذاخوری «25 گرم» عسل «در صورت تمایل»

 

روش تهیه:

شیر بادام را در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و به همراه هویج خرد شده زردچوبه و زنجبیل در صورت بهره گیری به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم بدون هیچ توده اي شکل بگیرد در صورت تمایل می‌توانید با یک قاشق غذاخوری عسل این شیک را شیرین کنید. دست کم سه بار در هفته این نوشیدنی را مصرف کنید. با سایت فراناز همره باشید.

جدیدترین مطالب سایت