زهر‌زدایی کبد چرب با روغن زیتون و آب لیمو

زهر‌زدایی کبد چرب با روغن زیتون و آب لیمو

زهر‌زدایی کبد چرب با روغن زیتون و آب لیمو

اگر شما هم کبد چرب دارید برترین روشها برای پاک سازی آن را با بهره گیری از مواد خوراکی معرفی می‌کنیم که واقعا کارساز میباشند. تغذیه پرچرب, شکر تصفیه شده, افزودنی‌ها و مصرف چندان الکل می تواند به کبد فشار وارد کند, چون باید بیش از اندازه کار کند تا از بدن دربرابر اثرات زیان آور این مواد محافظت کند. کبد در متابولیسم و بهبود گوارش نیز نقش دارد. خوشبختانه می توانید با یک قاشق روغن زیتون و آب لیمو هم کبدتان را زهر‌زدایی کنید.

 

روغن زیتون:

رژیم خوراکی غلط منجر به انتقال اسیدهای چرب آزاد به کبد شده, تراکم تری‌گلیسرید کبدی را افزایش داده و منجر به مریضی کبد چرب می گردد. حدودا ۹۰ میلیون آمریکایی کبدچرب دارند که عاملی هست برای دیابت, حملات قلبی و حتی سرطان.

 

تحقیقاتی که نتایج آن در «the World Journal of Gastroenterology» منتشر شده, نشان میدهد که رژیم خوراکی سرشار از روغن زیتون با کاهش تراکم تری‌گلیسرید کبدی در کبد و میزان تری‌گلیسرید بعد از غذا, از مریضی کبد چرب جلوگیري می کند.

 

مطالعه‌اي دیگر هم فواید روغن زیتون بکر در رویارویی با صدمه مزمن کبد را تائید کرده‌هست. دلیلش هم خواص آنتی‌اکسیدانی و توانایی آن برای تنظیم عملکرد سلول‌هاي کبد و تقویت متابولیسم هست.

 زهر‌زدایی کبد چرب با روغن زیتون و آب لیمو

تصویری از کبد سالم و چرب

 

آب لیمو:

آب لیمو نه‌تنها به زهر‌زدایی از کبد کمک مي نماید, بلکه از آن دربرابر صدمه محافظت میکند. تحقیقی که توسط محققان هندی انجام شده نشان می دهد, هسپریدین« نوعی بیوفلاوونید که در لیمو یافت می شود» توانایی محافظت از کبد دربرابر صدمه‌هاي ناشی از زهر را دارد.

 

روغن زیتون و آب لیمو را برای کبد چرب چطور مصرف کنیم

صبح گذشته از هرچیزی, یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک ظرف کوچک ترکیب کرده و فورا بنوشید. این ترکیب باید پیش از صبحانه و با معده خالی مصرف شود. زهر‌زدایی کبد به تنهایی کافی نیست, شما باید تغیراتی هم در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید. سلامت کبد با پرهیز از الکل, خوردن غذا هاي تازه و اجتناب از مداوای خودسرانه فراهم سازی میشود.

جدیدترین مطالب سایت