همه چیز درباره کراتینه کردن مو

همه چیز درباره کراتینه کردن مو

همه چیز درباره کراتینه کردن مو

 

این روزها یکی از راه های پر طرفدار و پر هزینه درمان آسیب دیدگی مو کراتینه کردن مو است، همچنین این روش به عنوان درمان برزیلی مو هم شناخته شده است که تا حدی به صاف شدن و از بین بردن فری مو کمک میکند.

 

این یک روش نیمه دائمی برای صاف کردن مو است که موجب نرمی آن میشود و این روز ها کاملا رایج است، زیرا نتایج حاصل از این درمان میتواند حداقل تا 2 ماه باقی بماند و تقریبا برای انواع مو مناسب است. بیشتر هم خانم ها در سالن های زیبایی خواهان آن هستند.

 

درمان کراتین به طور معمول برای رفع خشکی مو نیز استفاده میشود، که بر روی مو اعمال میشود و حدود 20 دقیقه باقی می ماند و بعد از آن، با استفاده از یک اتوی مو برای صاف کردن استفاده میکنند.

 

مواد شیمیایی موجود در کراتین، با تغییر ساختار مو به نرم تر شدن و از بین بردن فر آن کمک میکند. همچنین باعث تقویت مو نیز میشود. صاف کردن مو با کراتین علاوه بر نتایج مطلوبی که دارد میتواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

 همه چیز درباره کراتینه کردن مو

 

کراتینه کردن مو ممکنه به سرطان منجر بشه

مواد تشکیل دهنده فعال در صاف کننده های مو معمولا حاوی فرمالدئید هستند که باعث تحریک عوامل سرطان زا میشوند، اما درعین حال باعث باز سازی برخی از رشته های شیمیایی در مو نیز میشود. همچنین باعث میشود که صاف کننده ها اثر پایدار داشته باشند. سطح پایین این ماده موجود که در بیشتر مواد آرایشی استفاده میشود، مضر نیست.

 

اما با این حال دمای بالای اتوی مو که در این فرایند مورد استفاده قرار میگیرد، با ترکیبات محلول کراتین ، بخار فرمالدئید را تولید میکند که بسیار آسیب پذیر است و خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد. اثرات دیگر این ماده شیمیایی در دوز های بالا ، شامل قرمزی یا سوزش چشم، عطسه،درماتیت و واکنش های آلرژیک میشود.

 

کراتینه کردن مو ممکنه ریزش مو رو تشدید کنه

یکی دیگر از عوارض جانبی رایج در استفاده از درمان کراتین، افزایش ریزش مو است. در برخی موارد افراد نازک شدن مو و در موارد شدید تر ، کچلی تکه ای بر روی سر را تجربه کرده اند. دلیل دقیق این ریزش ناگهانی هنوز ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که میتواند به دلیل دمای بالای اتوی مو باشد، که به فولیکول های مو آسیب میزند و در نتیجه ریزش اتفاق می افتد.

 

کراتینه کردن مو ممکنه مو آسیب ببینه

بدون شک درمان کراتین مو باعث تقویت بافت مو و شاداب شدن میشود. اما در برخی از موارد ممکن است باعث خشک شدن مو شود که پس از چندین شستشو باعث آسیب جدی میشود. همه این اتفاقات به دلیل نوع و کیفیت مواد مورد استفاده، دمای اتوی مو و بافت طبیعی مو رخ میدهد.

 

برخی از افراد گزارش میدهند که پس از 6 تا 8 ماه پس از انجام کراتین، موهایشان آسیب جدی دیده است. حتی بدتر و بیشتر از قبل درمان، که احتمالا علت اصلی آن حرارت بالای آهن داغ اتوی مو می باشد که باعث آسیب به مو و شکنندگی آن می شود.

 همه چیز درباره کراتینه کردن مو

 

کراتینه کردن مو ممکنه باعث واکنش های آلرژیک بشه

گر چه ادعا میشود این درمان طبیعی است، اما حاوی مواد شیمیایی قوی مانند فرمالدئید و سایر آلدئید ها است و ممکن است باعث ایجاد آلرژی هایی مانند خشکی یا خارش پوست، درماتیت یا اگزما شود. اگر مستعد ابتلا به آلرژی هستید و یا پوست حساس دارید، قبل از انجام این درمان بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

یکی دیگر از چیز های که باید به خاطر داشته باشید این است که بعد از کراتینه کردن نیازی به شستن موها نیست.بعد از 2 الی 3 روز با شامپوی مخصوصی که آرایشگر پیشنهاد میکند، موهایتان را شستشو دهید و نتیجه را ببینید. اما اگر چربی مو برای شا امکان پذیر نیست، به سالن هایی مراجعه کنید که این درمان ها را با شستشوی فوری ارائه میدهند.

 

( که البته تاثیر گذاری دیگر کراتینه ها را نخواهند داشت)درمان کراتین همانطور که به موهای شما براقی و زیبایی میدهد، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که درخشش خود را از دست داده است. فرمولاسیون موجود در کراتین حاوی مواد شیمیایی است که به مو آسیب میزند.

 

هرگز فراموش نکنید که قبل از انجام کراتین ابتدا مقداری از آن را روی بازو یا پای خود تست کنید تا مطمئن شوید که روی پوست شما واکنش منفی ندارد. اگر از بیماری پسوریازیس یا درماتیت یا هر گونه بیماری پوستی رنج میبرید، لازم است که قبل از انجام کراتین به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

نباید از شامپو یا نرم کننده ای استفاده کنید که حاوی سولفات است، زیرا ممکن است باعث آسیب به موها شود. توصیه میشود در برابر نور خورشید یا اشعه UVA و UVB از موهایتان محافظت کنید، زیرا ممکن است باعث خشکی مو و بسیاری از مشکلات دیگر شود. موهایتان را حداقل 24 ساعت بعد از انجام کراتین شستشو ندهید.

جدیدترین مطالب سایت