آموزش درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

آموزش درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

آموزش درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

کشک بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی می باشد که طرفدار زیادی دارد در ادامه جزئیات بیشتر آموزش درست کردن کشک بادمجان خوشمزه را در سایت فراناز خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

درست کردن هر غذایی فوت و فن مخصوص به خود را دارد در ایران غذاهای خوشمزه و قدیمی وجود دارد که هنوز مردم طرفدار این نوع غذاها هستند چون واقعا خوشمزه می باشند کشک بادمجان هم یکی از این نوع غذاها می باشد از هرچه بگذریم، از کشک بادمجان نمی توان گذشت. اگرچه مقدار روغن مصرفی در آن در مقایسه با دیگر غذاها بسیار بیشتر است، اما با این حال همچنان جزو غذای مورد علاقه عده زیادی محسوب می شود.

 

مواد لازم برای کشک بادمجان:
بادمجان متوسط ۴ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
زعفران دم کرده ۱/۲ استکان
مغز گردو ۱۰۰ گرم
نعنا خشک ۲ قاشق غذا خوری
کشک ۵ قاشق غذا خوری

آموزش درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

طرز تهیه کشک بادمجان بسیار خوشمزه و لذیذ:

1-بادمجانها را پوست بگیرید ، برش عمودی بزنید ، بشوئید و نمك بزنید و بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود . بعد از خشك كردن بادمجانها ، آنها را در مقداری روغن سرخ كنید و بعد از سرخ شدن ، روی حوله آشپزخانه یا دستمال كاغذی ضخیم بچینید تا روغن اضافه آنها گرفته شود .

 

2-پیاز را خلال خرد كنید و در مقداری روغن همراه با كمی زردچوبه سرخ كنید . وقتی پیاز طلایی شد ، سیرها را رنده كنید و به پیاز اضافه كنید ، بعد از چند دقیقه نیمی از نعناع خشك را داخل تابه بریزید و هم بزنید .

 

3-بادمجانها را بكوبید و داخل تابه بریزید و بعد از مخلوط كردن مواد ، ۲ لیوان آب جوش داخل تابه بریزید و درب تابه را ببنید . حرارت زیر تابه را ملایم كنید و بگذارید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم و درب بسته مزه دار و مغز پخت شود .

 

4-مغز گردو را آسیاب كنید و بعد از ۳۰ دقیقه كه مخلوط مغز پخت شد و اصطلاحا به روغن افتاد همراه باقیمانده نعناع خشك ، به تابه اضافه كنید و خوب هم بزنید .

 

5-اگر آب غذا كشیده شده بود حداكثر ۱ لیوان آب جوش داخل ظرف بریزید . درب ظرف را ببنید و ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا گردو و مواد خوب مخلوط شوند .

 

6-بعد از ۱۰ دقیقه ۳ قاشق غذا خوری كشك را همراه زعفران دم كرده به مواد اضافه كنید و مواد را هم بزنید، درب ظرف را باز بگذارید و حرارت زیر تابه را كمی بالا ببرید تا آب اضافه كشك كشیده شود .

 

7-بعد از اینكه آب كشك كشیده شد ، زیر تابه را خاموش كنید ، درب تابه را ببنید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد روی شعله خاموش و با حرارت داخل تابه ، جابیفتند . ( دقت كنید كه حتما موقع جا افتادن غذا ، شعله زیر تابه را خاموش كنید و درب آن بسته باشد ) و بعد غذا را در ظرف مناسب بكشید و سرو كنید .

جدیدترین مطالب سایت