محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و توصیه هایی برای نگهداری از آنها

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و توصیه هایی برای نگهداری از آنها

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و توصیه هایی برای نگهداری از آنها

 

گل های آپارتمانی باید ویژگی‌های مخصوصی داشته باشند. به طور مثال نگهداری از آن‌ها ساده بوده و نیازی به تعویض خاک مداوم نداشته باشد، که این امر مهم در فضاهای کوچک آپارتمانی کار دشواری است. همچنین دوست‌دار سایه باشند. چرا که کمبود نور آفتاب در زندگی‌های مدرن امروز خود یک معضل به شمار می‌رود، و به طور کلی این‌گونه گل‌ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند که ماندگاری آن‌ها کوتاه‌ مدت و گذری نباشد. گل‌ها و درختچه‌های مخصوص آپارتمان گونه‌های مختلفی دارند

در اینجا با فراناز همراه باشید تا محبوب ترین گیاهان آپارتمانی را بشناسیم.

 

 

*محبوب ترین ها*

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و توصیه هایی برای نگهداری از آنها

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی و توصیه هایی برای نگهداری از آنها

-سنبل گیاه بهاری:

بدون تردید همه شما با شروع فصل بهار اولین گیاهی را که در لیست خرید خود قرار می‌دهید سنبل است. سنبل گل سرسبد سفره هفت‌سین هر خانه ایرانی است و همیشه با گذاشتن آن در سفره هفت‌سین زیبایی سفره عید شما چندین برابر می‌شود. تنوع رنگ سنبل دست شما را در زمان خرید باز گذاشته است و شما به‌راحتی می‌توانید آن را با سفره هفت‌سین خود ست کنید. به شما توصیه می‌کنیم بعد از خشک شدن آن را دور نیاندازید.

به گزارش فراناز گیاه سنبل از پیاز ساخته‌شده است و شما با نگهداری آن می‌توانید در سال آینده صاحب سنبل دیگر باشید! کافی است آن را در محیط خنک با خاکی مرطوب با نوری متوسط نگهداری کنید. محیط نم‌دار و خنک سبب می‌شود عمر این گیاه طولانی‌تر شود. از سنبل می‌توانید به عنوان ایده‌ای جذاب برای مهمانی‌ها در عیدهای مختلف نیز بهره ببرید.

-لاله بهاری:

یکی دیگر ازگل‌های که شما به‌راحتی می‌توانید در خانه‌های آپارتمانی برای ایام نوروز استفاده کنید، لاله است. گل لاله نیز همانند سنبل است و از پیاز تشکیل‌ شده است و به‌ راحتی می‌توانید در سال آینده از آن در سر سفره هفت‌سین استفاده کنید. گل لاله همانند گل سنبل نیاز به نور زیاد ندارد و در صورت خشک شدن خاک باید آن را مرطوب نگه داشت. گل‌های لاله عمر طولانی دارد و شما تا سال‌ها می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. این گل‌ها نیز همانند سنبل از تنوع رنگی بالایی بهره گرفته است که نیاز مخاطب را به‌ راحتی مرتفع می‌کند. نور متوسط تا کم و آبیاری کم از مزایای عمده این گل برای نگهداری در خانه‌های آپارتمانی به شمار می‌رود.

 

-گل پول چینی:

یکی از بهترین گل‌ها برای نگهداری در فضاهای کم‌نور آپارتمانی، گیاه پول چینی است. به این دلیل که این گل بسیار مقاوم است و بسیار دیر آسیب می‌بیند. یکی از مزایای عمده این گیاه این است که دوست دار سایه است و بدون نیاز به آفتاب به رشد خود ادامه می‌دهد. گاها نیز مشاهده می‌شود که در زمستان رشد این گیاه متوقف نمی‌شود. حسن دیگر آن نیاز به مراقبت کم آن است و تنها با یک‌ بار آب دهی کار شما با این گل به اتمام می‌رسد. در دنیای مدرن امروز و شلوغی کارهای روزمره بدون شک رسیدگی هر روزه و آبیاری کردن گل و گیاه خود یک دغدغه به شمار می‌رود که سبب می‌شود ما از نگهداری آن‌ها در فضای خانه دوری‌ کنیم. شما با داشتن این گل می‌توانید از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید و تنها هفته‌ای یک‌ بار آن را آبیاری کنید.

 

-گل عشق:

گل عشق همان‌ طور که از نام آن مشخص است بسیار زیبا و منحصر به‌ فرد است. یکی از مزایای عمده این گیاه رشد بی‌نظیر آن است به‌نحوی‌که حتی اگر پیاز آن خریداری شود، در کمتر از ده هفته شما شاهد رشد و گل‌دهی آن خواهید بود. برای جلوه دادن بیشتر به این گیاه توصیه می‌شود که در گلدان‌های سفید نگهداری شود. رنگ بنفش تیره و قرمز مخملی آن‌ یکی از دلایلی است که سبب می‌شود در گلدان‌های سفید بیشتر خودنمایی کند.

 

-درخت اژدها و گیاه زامیفولیا:

استفاده از درختچه‌های بزرگ همیشه این فکر را به ذهن شما می‌آورد که مراقب از آن‌ها کار دشواری است. درخت اژدها همان‌طور که از نام آن مشخص است یکی از مقاوم‌ترین درختچه‌ها به شمار می‌رود. تنها زمانی نیاز به آبیاری دارد که خاک آن خشک‌ شده باشد. یکی دیگر از حسن‌های این گیاه سایه دوست بودن آن است و از طرفی عدم نیاز به آفتاب نگهداری آن را ساده‌تر می‌کند. همچنین گیاه زامیفولیا با رشد بی‌نظیری که دارد بسیار مورد توجه قرار دارد. ارتفاع این گیاه به حدی می‌رسد که فراموش می‌کنید آن‌ یک درختچه طبیعی نیست.

 

-پرنده بهشتی شش متری:

یکی دیگر از گیاهانی که بسیار مقاوم و مناسب بوده و یکی از محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی خانه‌های ایرانی به شمار می‌رود، گیاهی با نام پرنده بهشتی است. یکی از دلایل اصلی این نام‌گذاری، ارتفاع گرفتن آن تا ارتفاع شش متر که استعاره از استفاده کردن پرندگان بهشتی از آن دارد. شما اگر تمایل به ارتفاع گرفتن آن در محیط منزل هستید، توصیه می‌شود در پشت پنجره آن را قرار دهید؛ زیرا رشد این گیاه به نور آفتاب بستگی دارد. همچنین نم‌دار بودن خاک آن‌ یکی دیگر از مواردی است که در رشد آن تأثیر به سزایی دارد. گیاه گوش‌ فیل نیز با رعایت این موارد به زیباسازی فضای خانه شما بسیار کمک می‌کند. رطوبت در کنار نور آفتاب ازجمله مواردی است که به رشد این دو گیاه بسیار کمک می‌کند.

 

-گیاه کالاتا اورانتا:

این گیاه به دلیل برگ‌های بسیار زیبایی که دارد بسیار چشم‌نواز است. برگ‌های سبز با رگ‌های سفید چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید به موارد فوق قدری توجه کنید. اگر وقت زیادی برای رسیدگی به این گیاه را ندارید، توصیه می‌کنیم از خرید آن منصرف شوید؛ چرا که در هفته دو بار باید برگ‌های آن مرطوب شوند. بدون شک سایه دوست بودن و آبیاری کم آن خود یک حسن برای خانه‌های آپارتمانی به شمار می‌رود. بعید است کسی از آب‌پاشی بر روی برگ‌های این گل زیبا خسته شود. بدون شک خستگی کار روزمره شما با این کار فروکش خواهد کرد. پس می‌توانید آن را در لیست خرید خود قرار دهید و از زیبایی چشم‌نواز آن خود را بی‌بهره نکنید.

– کاکتوس، محبوب‌ترین گل آپارتمانی ایرانی‌ها:

گیاه نام‌ آشنا و بسیار مقاوم که همیشه مورد استفاده در خانه‌های آپارتمانی قرار گرفته است. شما به‌ راحتی با تهیه کاکتوس می‌توانید نیاز خود از گل و گیاه در خانه‌های آپارتمانی را مرتفع کنید. این گل بسیار مقاوم است و نیاز به آبیاری زیادی نیز ندارد. گونه‌های آن بسیار متنوع و گسترده است از همین رو تهیه آن برای شما بسیار آسان است. یکی دیگر از مواردی که در زمان نگهداری از آن بسیار مورد توجه است، این است که در هر محیطی رشد می‌کند؛ یعنی نیازی به آفتاب زیاد ندارد و شما به‌ راحتی می‌توانید آن را در سایه قرار دهید. برخی از کاکتوس‌ها بعد از مدتی میوه می‌دهند و شما می‌توانید از میوه آن به‌صورت مربا استفاده کنید و تا مدت‌ها آن را در منزل خود نگهداری کنید و مهمان‌های خود را شگفت زده کنید.

 

بدون تردید نگاه کردن به گل و گیاه در فضای خانه‌های آپارتمانی چشم هر بیننده‌ای را جلا می‌دهد. حال با خود تصور کنید که رشد کردن، گل دادن و میوه دادن برخی از گیاهان خود چه لذتی را به شما می‌دهد! تکثیر کردن آن‌ها و هدیه دادن گیاهانتان به دیگران، خود شور و ذوق دیگری دارد. شما به‌ راحتی با تهیه گل‌های آپارتمانی که نیاز به آبیاری و نگهداری خاصی ندارد، می‌توانید برای خود یک گلخانه زیبا آماده کنید و از تماشای آن لذت ببرید. حتی اگر به گل و گیاه هم علاقه‌مند نباشید تماشای آن و رسیدگی به آن‌ها شما را به‌ مرورزمان وابسته و دل‌بسته خواهند کرد. استفاده از ابزارهای ساده کشاورزی و کمی وقت برای رسیدگی به گل و گیاه سبب می‌شود انرژی چندین برابری آن به خود شما برگردد. بر اساس آخرین یافته‌های محققان، با استفاده از گل و گیاه در منزل می‌توان باکتری‌های مضر را از محیط خانه دور ساخت و سلامتی را به اعضای خانواده هدیه داد.

 

*توصیه هایی برای شاداب ماندن گل های آپارتمانی:

– از تعویض بی مورد گلدان گل بپرهیزید، زیرا با تعویض ناگهانی گلدان فقط شوک به گیاه وارد می کنید.

– هر کودی را به گل ها ندهید.

-هر سمی را به گل ها نزنید.

-از هر خاکی برای گل ها استفاده نکنید، حتما خاک استرلیزه و بسته بندی گلخانه بگیرید.

-گل ها به طور کلی به سرما و گرمای زیاد حساس هستند، دمای نرمال برای آن ها مهیا کنید.

-از کود دهی گل ها به مقدار زیاد بپرهیزید.

-از آبیاری زیاد گل ها به دفعات زیاد بپرهیزید.

-هر آفتی که روی گل ها می بینید برای از بین بردن آفت سریع اقدام کنید.

مطالب داغ هفته اخیر