یک پرس غذای مجازی که باعث افزایش فروش یک رستوران شد

یک پرس غذای مجازی که باعث افزایش فروش یک رستوران شد

یک پرس غذای مجازی که باعث افزایش فروش یک رستوران شد

 

امروزه در عصری که درآن قرار گرفتیم دنیای مجازی برای افراد بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و ما در شبکه‌های اجتماعی با عکس غذاهایی روبه‌رو شویم که بسیار خوش رنگ و لعاب هستند یا فیلم کوتاهی از یک سرآشپز مخصوص می‌بینیم که با ترفندهای خود، بازدیدکنندگان را متحیر می‌کند!

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: وصف العیش، نصف العیش! اگر عکسی با بهترین کیفیت از غذایی خوش رنگ و لعاب را ببینید، مطمئنا ناخودآگاه گرسنه خواهید شد یا اگر غذای محبوب‌تان باشد و سبک طبخ آن را بپسندید، سعی می‌کنید که طرز تهیه آن را بیاموزید یا اگر طبخ آن خیلی دردسر داشته باشد، به بهترین رستوران که در تهیه این غذا مهارت دارد خواهید رفت. این ترفند را بهترین رستوران‌ تهران به کار برده است تا کاربران خود را تبدیل به میهمانانی کند که این رستوران را انتخاب می‌کنند.

 

*جدال دنیای حقیقی و مجازی برای برتری*

به دلیل اهمیت دنیای مجازی این روزها هر کسب و کاری که از آن غافل بماند، از دنیای حقیقی نیز حذف خواهد شد! این حقیقتی است که بسیاری از کسب و کارها آن را درک کرده‌اند و بیشتر سرمایه خود را برای تبلیغات در فضای مجازی با هدف دیده شدن خرج می‌کنند. تصور کنید که برای تبلیغات خود بیلبوردی در شلوغ‌ترین بزرگراه پایتخت نصب کرده‌اید! با این پیش فرض که توانسته باشید توجه سرنشینان همه ماشین‌ها را به خود جلب کنید، باز هم نمی‌توانید رکورد بازدید یک عکس در شبکه‌های اجتماعی را بشکنید.

بدون شک شبکه‌های اجتماعی در دسترس‌ترین و پرطرفدارترین رسانه‌ای هستند که می‌توان به راحتی در آن چشم‌ها را به خود میخکوب کرد و بعد از آن با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی دیجیتال محصول خود را در این بازار مجازی عرضه کرد.

 

*دستور تهیه یک پرس غذای مجازی*

برای این که یک کاربر را بتوانید به هوس بیندازید تا برود و آن غذا را تهیه کند ، بیشتر از یک سرآشپز ماهر،نیاز به یک تیم قدرتمند دارید که مطابق با تجربه‌های خود بتوانند در زمانی مناسب نگاه‌های کاربران را به خود جلب کنند. تیمی که مخاطب خود را بشناسد و زبان و ابزار ارتباط با کاربران شبکه‌های اجتماعی متنوع را بداند. به‌طور مثال کاربران اینستاگرام نسبت به شبکه اجتماعی لینکدین قشر متفاوتی را تشکیل می‌دهند که به شیوه‌های مختلفی می‌توان نظر آن‌ها را به خود جلب کرد. همه این مهارت‌ها در بستر بازاریابی دیجیتال می‌تواند شکوفا شود تا اینکه بهترین رستوران ایران را در دنیای حقیقی تبدیل به بهترین رستوران مجازی کند!

 

*کاربران بواسطه ی محتوا گرسنه می‌شوند*

حتی اگر شما بهترین کیفیت غذایی را در رستوران خود داشته باشید اما ترفندهای انتشار محتوایی مناسب از جمله متن، عکس و فیلم‌ مناسب را از این غذای باکیفیت نداشته باشید، نمی‌توانید در دنیای مجازی سربلند باشید و بالعکس؛ اگر در دنیای مجازی بسیار موفق عمل کنید و کاربران خود را به مشتریانی تبدیل کنید که رستوران شما را برای یک وعده غذایی خود انتخاب می‌کنند و نتوانید کیفیتی مطلوب به مشتری ارائه کنید، به دروغ‌گوی مجازی تبدیل خواهید شد که کاربران تجربه‌های خود در دنیای حقیقی را به‌صورت کامنت با دیگر کاربران منتشر خواهند کرد و یکی از معتبرترین امتیاز‌ها را از دست خواهید داد؛ چون بیشتر افراد برای انتخاب یک رستوران، نظر کاربران را مطالعه می‌کنند. پس این کار از حساسیت بالایی برخوردار است و بایددر آن دقت لازم را داشته باشید.

 

*معروف ترین رستوران ایران*

معروف‌ترین رستوران ایران ارکیده نام دارد که با توجه به شناخته بودن آن در بین شکم‌گردهای حرفه‌ای باز هم در دنیای مجازی پررنگ حاضر شده و گوی سبقت را از بسیاری از رقبای خود ربوده و می‌توان گفت که هفتمین شعبه خود را در دنیای مجازی افتتاح کرده است. حتما به صفحات مجازی و وب‌سایت‌ رستوران ارکیده سر بزنید و در مرحله بعد هم در شعب ارکیده منتظر حضور فیزیکی شما هستیم.

در این بخش از فراناز همراه ماباشید تا شما را با برخی از راهکارهایی که برای افزایش فروش رستوران ها به کار می برند آشنا کنیم:

 

*شیوه های افزایش فروش رستوران ها*

*ایمیل مستقیم*

آنقدر درگیر تکنولوژی نشوید که فراموش کنید که چه چیزی واقعاً کارساز است. Double L Brands به تازگی کمپین ایمیل مستقیم رستورانی را از طریق Mspark در Hutchinson, KS راه انداخته است که هزینه ی آن کمی بیشتر از 2000 دلار بوده است و ساکنان جدید ی که در 90 روز اخیر در آن محل اقامت کرده اند را مورد هدف قرار داده است. در طی یک ماه افرادی که از کوپن ها استفاده کرده اند، حدود 7000 دلار در رستوران هزینه کرده اند که بازگشت سرمایه خوبی به حساب می آید.

 

* استفاده از فیلتر های جغرافیایی اسنپ چت*

از این نرم افزار هزاره ی دوم بهره ببرید. این فیلتر ها پوشش هایی روی عکس ها یا ویدئو ها هستند که می توانند جایی که شما هستید یا کاری که می خواهید انجام دهید را در حوزه جغرافیایی رستوران شما به اشتراک بگذارند. هنگامی که افراد عکس های مربوط به #غذا یا سلفی های خود را در اسنپ چت به اشتراک می گذارند، می توانند فیلتری که نام برند شما را دارد بر روی عکس خود اعمال کنند و نتیجتاً برند شما می تواند تا بیشتر از 10 میلیارد بار در اسنپ چت به اشتراک گذاشته شود. این کار بسیار ارزان قیمت است اما باید به سرعت مشغول شوید و از آن استفاده کنید.

 یک پرس غذای مجازی که باعث افزایش فروش یک رستوران شد

 

* برنامه ای برای تحویل در محل*

اگر بودجه های جانبی شما آنقدر باشد که بتوانید 10 تا 15 درصد هزینه ی تحویل در محل را از مشتری دریافت کنید، راه های متعددی برای تحویل در محل وجود دارد که می توان از طریق آن ها عمل کرد. در عوض چرا یک فرد علاقه مند را استخدام نکنیم تا از طرف شما به کسب و کار های محل سر بزند و بسته ای پیشنهادی از غذا به همراه صحبت های از پیش آماده شده برای تبلیغات را با خود ببرد (یا شاید یک متصدی بار با شخصیت این کار را در طول روز انجام دهد)؟

 

* بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار*

با استفاده از افراد مشهور منطقه با وبلاگ های بزرگ و دنبال کنندگان (فالوور ها)ی زیاد شبکه های اجتماعی، رستوران ها می توانند کسب و کار خود را با بازاریابی مدرن از طریق دهان به دهان شدن برند ارتقا دهند. از طریق ایمیل به کسانی که در شهر شما در مورد غذا وبلاگ نویسی می کنند یا در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند دسترسی پیدا کنید و آن ها را رایگان به یک وعده غذایی مخصوص منوی خود دعوت کنید. اگر از همه چیز خوششان آمد به آنها بگویید که تمایل دارید که در وبلاگ یا شبکه اجتماعی آن ها از شما نام برده شود. از صاحب رستوران یا آشپز بخواهید که درباره ی غذا به طور کامل برای آن ها توضیح دهد و سپس آن ها را بدرقه کنید. اگر غذای شما عالی باشد، نقد خوبی توسط هزاران طرفدار آن ها خوانده خواهد شد.

 

*کوپن های آپارتمانی*

تمامی آپارتمان ها مایلند تا به مستاجر های خود بهای بیشتری دهند. چند کوپن به آن ها بدهید (کوپن هایی که واقعی باشند و از ارزش شما کم نکنند، چیز رایگان به کسی ندهید) و به دنبال بازخورد باشید تا بفهمید آن افراد چه مقدار از پول خود را برای شما خرج می کنند. سپس تصمیم بگیرید که این هزینه را در بازار یابی خود دو برابر یا قطع کنید.

 

* استراتژی شبکه های مجازی*

شما نمی توانید از مردم انتظار داشته باشید که به خاطر یک پست اینستاگرامی به رستوران شما بیایند. شما باید به شبکه های مجازی به عنوان یک محیط بازاریابی حرفه ای نگاه کنید. مسابقه هایی طراحی کنید که به اشتراک گذاشتن را ترغیب کنند. مهمان های آنلاین را شناسایی کنید و در جریان به اشتراک گذاری های آن ها قرار بگیرید. استراتژی تبلیغات فیس بوکی را پیاده کنید (توسعه مواردی مانند شماره 9: مناسبت های خاص). نظر شما درباره ی #یکشنبه ی سلفی (#SelfieSunday) چیست؟ که مردم بتوانند از طریق آن سلفی های خود را به اشتراک بگذارند، رستوران شما را تگ کنند (tag) و از این طریق در قرعه کشی تخفیف وسط هفته شرکت کنند.

 

*بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (ایمیل)*

ایمیل هنوز هم یکی از بهترین روش های برقراری ارتباط با مشتریان و در ذهن آن ها ماندن است. از یک روش بازاریابی ایمیلی به همراه پیشنهاد های ویژه و به روز رسانی استفاده کنید تا مشتریان به کلیک کردن و آمدن به رستوران شما ادامه دهند.

 

* بازاریابی پیامکی*

میزان دیده شدن پیامک های فرستاده شده جهت بازاریابی بسیار بالاست، از آن استفاده کنید. استفاده از خدماتی مانند Fivestars به منظور حفظ ارتباط با مشتریان و برگرداندن آن ها به رستوران و اختصاص جوایز به آن ها مفید فایده است.

 

* مناسبت های خاص*

تعداد زیادی از مناسبت های خاص هستند که شما می توانید بدون آن که ورشکست شوید یا کارمندان خود را گیج کنید، آن ها را جشن بگیرید. مانند “شب های پدر و دختری” که پدر ها دختر هایشان را برای یک شب خاص بیرون می برند و کارمندان لباس های شاهزاده های دیزنی را می پوشند (و پیشنهاد ویژه ای برای شام نیز ارائه می شود). شما همینطور می توانید سالگرد ازدواج خود را جشن بگیرید و آن را به یک واقعه بزرگ تبدیل کنید. روز های “چهارشنبه های شراب” نیز می تواند باشد که در آن روز ها شراب با قیمت پایین تر عرضه می شود یا “سه شنبه های تاکو (نوعی غذا)” و انواع مشابه آن ها. تمام این ها می توانند افزایش درآمد و بهبود زیادی داشته باشند اگر به صورت استراتژیک ساختار بندی شوند (از لحاظ اقتصادی).

 

*مشارکت رادیویی*

تنها برای تبلیغات رادیویی هزینه نکنید، با آن ها ارتباط برقرار کنید. هنگامی که زمان جشن سالگرد ازدواج شما یا مناسبت دیگری می رسد، آن ها را مجبور کنید تا ون های خود را بیاورند، به صورت زنده گزارش کنند، روی آنتن بروند، مسابقه ی فیس بوکی برای شما راه بیندازند و نهایتاً از تمامی ابزار های خود برای سروصدا برپا کردن حول و حوش این پیشامد استفاده کنند.

 

*جنگ کسب و کار*

از آن جایی که تا الان فروشنده ی تحویل در محل دارید، مسابقه ای را با شرکت های مجاور برگذار کنید. چیزی شبیه اینکه “هر کس بیشترین مشتری را جذب کند، فلان جایزه به او تعلق می گیرد.”

 

*شرکت در امور خیریه*

شب هایی را در نظر بگیرید که در آن ها 10% از سود خود ( یا سودی که تنها از افرادی که مایلند برای خیریه هزینه کنند به دست می آید) را برای خیریه های محلی، رخداد ها، مدارس و غیره بدهید. هنگامی که در حال انجام این کار هستید، رسانه های محلی را خبردار کنید تا پوشش دهی بهتری داشته باشند-هیچ مشکلی در رابطه با این موضوع وجود ندارد که بخواهید تا دیگران بدانند که کار خیریه ای انجام می دهید.

جدیدترین مطالب سایت