املت مکزیکی این مدل درست کنید

املت مکزیکی این مدل درست کنید

املت مکزیکی این مدل درست کنید

 

 

یکی از سریع ترین، خوشمزه ترین ومقوی ترین صبحانه ای که می توانید تهیه کنید و یک روز پر انرژی داشته باشید پخت و خوردن املت می باشد.

 

 املت یکی از خوشمزه ترین قسمت های صبحانه های ایرانی است. برای یک بار هم که شده املت مکزیکی را جایگزین املت ایرانی کنید، شاید مشتری دائم آن شوید!
 

 
مواد لازم برای تهیه یک املت خوشمزه:

    1 عدد پیاز خردشده
    1 عدد فلفل‌دلمه‌ای قرمز
    1 عدد فلفل‌دلمه‌ای سبز
    2 عدد گوجه‌فرنگی
    2 عدد تخم‌مرغ
    1 ق س ریحان خرد شده
    2 ق س روغن‌زیتون
    1 ق س آب‌لیمو
    به میزان لازم نمک ،فلفل و روغن مایع

روش تهیه:
 
1. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیاز خرد شده را داخل آن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. در این میان فلفل‌دلمه‌ای‌ها را بعد از شست‌وشو به ‌صورت نواری خرد کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم بشویید و از وسط نصف کنید. حالا داخل گوجه‌ها را درآورید و در یک کاسه بریزید. سپس آنها را مانند فلفل‌ها به‌صورت نواری خرد کنید.

 

2. بعد از حدود 5-4 دقیقه که پیازها نرم و طلایی شدند، فلفل‌ها را بریزید و آنها را همراه با پیاز تفت دهید. سپس تکه‌های گوجه‌فرنگی را بریزید و به تفت دادن ادامه دهید. یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید و مواد را خوب هم بزنید.

 

3. بعدازآنکه تکه‌های فلفل و گوجه نرم شدند، تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید و خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ به خورد مواد برود. سپس صبر کنید تا املت شما آماده شود.

 

4. در یک تابه‌ کوچک روغن ‌زیتون را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. گوشت گوجه‌فرنگی را که کنار گذاشته بودید، همراه با بقیه آب‌لیمو، ریحان خرد شده و مقداری نمک و فلفل داخل تابه بریزید و هم بزنید. کمی صبر کنید تا سس کمی غلیظ شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.حالا می‌توانید املت را همراه با سس مورد نظر سرو کنید.

جدیدترین مطالب سایت