عوارض لیزر پوست را بدانید

عوارض لیزر پوست را بدانید

عوارض لیزر پوست را بدانید

 

به گزارش فراناز: رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران عنوان کرد: لیزر هم یک نوع از امواج الکترومغناطیس است و در بخش پوست مانند زیبایی، برداشتن موهای زاید و خال، لیزرهای جراحی، کندگی و تخریبی و لیزرهای تراپیوتیک یا لیزرهای درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

فکر آزاد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد علاقه‌مند به زیبایی با لیزر، نگرانی زیادی در خصوص آسیب رساندن آن در ناحیه زیر بغل و غدد لنفاوی دارند، گفت: احتمال این خطر بسیار کم است و تاکنون در مقالات ارائه شده در جهان این مورد گزارش نشده است.

 

رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران با بیان اینکه غدد لنفاوی حساس‌تر از ناحیه تناسلی در مردان و زنان است، گفت: ممکن است لیزرهای زیبایی پوست برای غدد لنفاوی زیر بغل و در خانم‌های باردار خطرناک باشد که با در نظر گرفتن این احتمال و به دلیل ضروری نبودن در این افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در ایران لیزر در بیماران مبتلا به سرطان استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه دانش ما برای کاربرد لیزر در پزشکی بسیار اندک است جانب احتیاط را رعایت می‌کنیم، در حالی‌که اخیرا در آمریکا از آن به عنوان درمان‌های پشتیبانی در بیماران سرطانی استفاده می‌کنند.

 

ممکن است لیزرهای زیبایی پوست برای غدد لنفاوی زیر بغل و در خانم‌های باردار خطرناک باشد

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: افرادی که شیمی‌‌درمانی یا رادیوتراپی ناحیه سر و گردن انجام می‌دهند دچار زخم‌های آزاردهنده داخل دهان می‌شوند که لیزر به عنوان یک پروتکل کمکی برای کاهش درد و سوزش زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بیمار قادر به غذاخوردن باشند.

فکر آزاد ضمن پیشنهاد استفاده از لیزرتراپی بعد از شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی به عنوان اقدام پیشگیرانه گفت: در این صورت زخم‌های داخل دهان در این افراد کمتر اتفاق خواهد افتاد، اما باز هم تاکید بر این است که اگر از وجود غده‌ای در قسمتی از بدن باخبر هستید از لیزر استفاده نکنید.

 

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران ادامه داد: به طور کلی لیزر هم یک نوع از امواج الکترومغناطیس است و در بخش پوست مانند زیبایی، برداشتن موهای زاید و خال، لیزرهای جراحی، کندگی و تخریبی و لیزرهای تراپیوتیک یا لیزرهای درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی به لیزرهایی که در ناحیه پوست برای برداشتن موهای زائد استفاده می‌شود، اشاره و تصریح کرد: طبیعتا دامنه نفوذ این نوع لیزر در همان ناحیه است که به اندازه درم(میان پوست) یا اپیدرم(روی پوست) و تا جایی که مولکول‌های مو وجود دارد نفوذ می‌کند و بعد از آن به قدری کم می‌شود که حتی قدرت گرمایش هم ندارد.

جدیدترین مطالب سایت