بهبود و ارتقای سلامت جسم با این ورزش ها

بهبود و ارتقای سلامت جسم با این ورزش ها

بهبود و ارتقای سلامت جسم با این ورزش ها

 

برای حفظ سلامت یکی از بهترین توصیه ها ورزش کردن می باشد و هر انسان برای سالم زیستن احتیاج به ورزش دارد. آمار نشان می دهد افراد ورزشکار در دوران زندگی خود کمتر دچار بیماری های تنفسی و گوارشی می شوند و اکثر انسان های ورزشکار زندگی شادتری دارند و کمتر دچار افسردگی می شوند .در این پست به بهترین ورزشها که برای سلامتی فوق العاده مفید هستند اشاره می شود پس با ما همراه باشید ما برای سلامتی شما عزیزان انواع ورزش ها را نام می بریم و شما با انجام آنها به سلامتی خود کمک می کنید.

 

تاثیر ورزش بر سلامتی

نوع ورزش در حفظ سلامت نقش به سزایی دارد‎ شنا، دوچرخه سواری، ایروبیک و تنیس مفید ترین رشته های ورزشی برای حفظ سلامتی و تندرستی افراد است.

 

دانشمندان استرالیایی در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کردند: مشاهدات نشان می دهد که به تنهایی صرف زمان برای انجام حرکات ورزشی کافی نیست بلکه نوع ورزش در حفظ سلامت نقش به سزایی دارد.

 

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه سیدنی بر اساس بازه های اطلاعاتی جمع آوری شده از سال ۱۹۹۴ میلادی تا ۲۰۰۶ میلادی در میان بیش از ۸۰ هزار سالمند انگلیسی انجام شده نشان می دهد ورزش های مختلف می‌تواند تاثیر های متفاوتی بر روی سلامتی بگذارد.

 

به عنوان مثال، فوتبال، دویدن، وزنه برداری و بسیاری از ورزش های دیگر در افزایش امید به زندگی و احتمال تاخیر مرگ تاثیر نمی گذارد در حالی که سایر رشته ها تاثیر به مراتب بیشتری بر روی سلامت انسان و طول عمر دارند.

 

بدمینتون، تنیس و اسکواش مفید ترین ورزشها برای افراد مسن در این تحقیق بودند که ۴۷ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش دادند و ۵۶ درصد باعث تاخیر در بروز مشکلات قلب و عروقی در بین افراد مسن شدند.

 

دانشمندان معتقدند که شنا و ورزش ایروبیک برای افراد مسن ۲۸ درصد مرگ زودرس و تا ۴۱ درصد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. با این حال دوچرخه سواری برای افراد این گروه سنی تنها ۱۵ درصد در بهبود سلامتی نقش دارد درحالی که این ورزش برای افراد جوان بالاترین تاثیر را در حفظ سلامتی دارد.

 

محققان تاکید دارند که استفاده از ورزش های ترکیبی مختلف همچون ایروبیک باعث افزایش سلامتی بدن می شود.

 

مطالب مرتبط :

ورزش هایی که باعث افزایش گردش خون در بدن می شود

از پیر شدن ماهیچه ها با ورزش کردن جلوگیری کنید

ارتباط ورزش کردن با رشد مو

رابطه بین ورزش و سلامتی

بعد از جراحی زانو چه ورزش هایی مناسب تر است؟

جدیدترین مطالب سایت